Pravidla pro Zimní ligu-návrh RCV3 (doplněno 22.10.2009)

Pořadatelé mi zaslali návrh pravidel (DOC) pro letošní ročník Zimní ligy v Týnci nad Sázavou (RCV3). Jedná se v podstatě o převzetí definice úlohy A (termika) z kategorie F3B. Pro ty, kteří se v textu nechtějí moc „prohrabovat“, bych uvedl asi nejdůležitější body:

  1. Lítá se 150m silonu (upřesnění; 300m silonu a 150m kladka)
  2. Pohonná baterie navijáku musí být 12V/max. 510A (EN) CCA (detaily viz.pravidla)
  3. Celá soustava naviják-baterie musí mít vnitřní odpor vyšší než 0,023Ohm (detaily viz.pravidla)
  4. 12min pracovního času, letový čas 10min, neomezený počet pokusů
  5. Čas a vzdálenost se měří až po zastavení modelu (na F3J se měří čas po dotyku se zemí)
  6. První 2 metry při přistání se počítají po 20cm
  7. Navijáky nezajišťuje pořadatel tzn. každý (každé družstvo) má svůj!

Tolik tedy snad to podstatné. Teď už si jenom přát, aby bylo počasí na naší straně. Splašte doma něco co přežije start a přijďte si zalítat.

Doplněno 22.10.2009

Konečný návrh pravidel nově vznikající kategorie RCVN z 22.10.2009 (PDF).

43 comments to Pravidla pro Zimní ligu-návrh RCV3 (doplněno 22.10.2009)

  • Kamil Faja

    Citace pravidel:
    9.4.5.3. Specifikace vlečného zařízení
    a). Elektrický naviják musí být poháněn jedním spouštěčovým motorem. Motor musí pocházet ze sériové výroby. Je povoleno doplnit hřídel motoru kuličkovým nebo jehlovým ložiskem na každém konci. Buben musí být poháněn motorem přímo. Jakákoli další úprava původního motoru má za následek diskvalifikaci.

    Je možné doložit, že motor u Grauprerovic navijáků pochází ze sériového spouštěčového motoru?

    Dále neodporuje případný převodovkový spouštěč těmto pravidlům?

    Konzultoval jste to Romane s panem Bartovským? Nevíte co on na to říká?

    Jde o to, že převzetím pravidel z F3B jste si tam zavlekli i tyto omezující faktory u kterých je sporné zda nenadělají větší škodu než užitek.

    V návodu Graupner doslova uvádí, že elektrické hodnoty leží v oblasti F3B ale přímo se nepíše, že splňuje F3B specifikaci. Protože asi nesplňuje. To, že většinu roku je stejně nedostupný je jiný problém. Myslím si ale, že kdo si netroufá na vlastní výrobu, a chce mít soutěžní naviják dle pravidel měl by raději šáhnout po Oberovi a bude mít vystaráno.

  • Odpovědi na některé Vaše otázky viz. volné pokračování diskuze.

  • Bayer Franta

    Nazdar mládeži…Tak jsem si přečetl všechny připomínky a nevím co k tomu dodat,i když: asi před deseti lety jsem měl malou diskusi a Tomášem Bartovským a předpověděl jsem, že navijáky do V2 přijdou. Jsem rád, že jsem se toho dočkal. F3B jsou setsakra náročná kategorie jak pro piloty, tak hlavně pro pořadatele. Tato nová kategorie RCVN bude mít daleko menší nároky pro pořadatele a o ty zde také jde. Pomocník pilota si může měřit čas sám, startér či jeho pomocník si provede kontrolní měření jednoho soutěžícího a pak sesbírá a zapíše výsledky a předá do výpočetního střediska. Tam stačí jedna kalkulačka a zapíšou se výsledné body na tabuli. Moje Jana to dělala na hezkých pár soutěžích, které jsme pořádali za Libeň před 30ti lety.
    Eliminuje se počasí, 1000 dostane ve skupině ten nejlepší. Trochu jsem ale nepochopil počty navijáků – omezení dvou navijáků pro každého. Nikde není ale napsáno, na kolika navijácích (od kolegů soutěžících)mohu startovat. Opakování startu v limitu 30 sec. se musí natrénovat, ale dá se to stihnout s F3B, tak proč tolik nářků na 2 minuty vaty pro start. Kdysi s Vaškem Chalupníčkem jsme to na soustředění trénovali a šlo to pod 25. Jak F3J tak V2 jsou dneska vlastně soutěží vydatných tahačů a navijáky zajistí všem stejné podmínky. Jen holt se ukáže umění pilotů a modelů. (Z toho jen vyplývá, že budu muset Lejdinu odlehčit – pod 2 kg). Ještě k těm V2 – stačí, aby jeden ze čtyř nemohl jet na závody a zůstaneme všichni doma. Tahači jsou velice úzkoprofilové zboži. Skupiny po 4-6 soutěžících pro začátky stačí.
    Již před deseti lety všichni pampeličkáři trénovali na navijácích a tak proč to dnes nezlegalizovat. Jen je pravda, že piloti F3J už nebudou mít výhodu.
    Letos jsme se snažili pořádat 3 soutěže (RCVN)a pro sníh se odlétala jen jedna. A to jsme dali k dispozici navijáky se silony, ale bez baterek. Pro těch 5 soutěží v příštím roce také jeden nebo dva k dispozici dáme.
    Moc soutěží F3B pro finanční potíže se konat nebude a RCVN nám dovolí si alespoň víc zasoutěžit.
    Franta Bayer na Zlína