Doplněno 8.12.
Nakonec se nás sešlo sedm-statečných. Doznívající bouře Xaver, vítr kolem 10m/s a teplota poblíž nuly (pocitová-10°C?). Podmínky tedy jednoduché nebyly, ale všichni statečně bojovali. Můj respekt mají hlavně Pampeliškáři Petr Matura, Zdeněk Zeman a F5J kouzelník Milan Chalupník. Nezalekli se, přijeli a Petr nás nakonec všechny vykostil!
My (F3B/F3F) jsme si zase potrhali několik kilometrů špagátu a musel jsem rovněž trochu modifikovat nastavení na start. V tak nízkých teplotách s původním setupem i ty nejsilnější špagáty prostě praskaly. I když tam mám výšku třeba 270m, nic to ještě neznamenalo, protože potom následovala nekonečná díra třeba -3m/s. Byly ovšem i 200m starty, to když praskl špagát i na podruhé.
Rovněž jsem si musel hlídat baterky a poctivě jsem je dobíjel po každém třetím startu. Stejně tak jako Milan své LiPolky nahříval ve speciálně pro ten účel dovezené lednici v režimu „várnice“.
Myslím si, že to byla poučná lekce pro všechny. A o to přeci jde. Karlovi Kotoučovi patří velký dík, že to s námi vydržel až dokonce a mezitím zapisoval výsledky. Za mě velký palec nahoru.
Původní text 3.12.
Tuto sobotu (7.12.) je opět závod Zimní Ligy. Popadněte poletuchy a přijďte si napadat 10 minut.
AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.
Jak tak koukám na předpověď, tak sáňky s sebou. A nejlépe s plachtou ( vítr 20 m/s )
Po zkušenosti z minulé soutěže a debatě s Romanem si dobrovolně snižuji výšku „nájezdového okna“ na 160m, neboť elektropohon po vypnutí pošle éro vždycky ještě o pár metrů (10-15) výš.
Petře,
nesejčkuj. Žádné srážky (mám tedy na mysli oblačné srážky, úsměv), možná vykoukne i sluníčko a příjemný vánek (5-6m/s) do navijáku. Co víc chtít?
Chlapi,
právě jsem se vrátil z Hradu. Karel, všechny mé návrhy přijal a sobotní Zimní liga se normálně letí! Všichni jste tedy netrpělivě očekáváni a nenechte se zblbnout nějakými palcovými titulky o Xaverovi. To je všechno kachna.
Věřím, že Pampeliškouni čekají zase na svoje podmínky ala vítr 0,0001m/s, ale nás F3Bčkaře nerozhodí vůbec nic (mrkanec).
Si vzpomínám na tuším loňskou poslední zimní ligu – to byl podobný nečas – tenkrát polovina všech přistání byla v poli a mi dva jsme odjížděli s autama plnýma potrhanýho špagátu. A mam takový pocit (nechce se mi to hledat) že nám i tehdy pampeliškáři natrhli žaket. Chtělo by to na ně něco vymyslet :-)) Aladin 7m/s nárazy 15m/s, špagát 1,3 – silnější nemam – kdyžtak vem víc, zkouším olovo do křídel přetavit na něco těžšího. Hledám se skříni jégrofky.
Nebóój Honzo, oni dostanou lepičku a nikdo nepřijede. Poháry si rozdělíme mezi sebou, stříhneme si. Hlavně vezmi balast do spojky. Já budu trénovat dnes večer, jdu do haly.
Ahoj,
viděli jste jak dopadla ta lanovka v krkonoších??? A to minulý týden vůbec nefoukalo. Asi se večer půjdu podívat do kovomatu, zda mají 300m pleteného lanka o průměru cca 3-4mm 🙂
Ahoj,rád bych zítra přijel,ale nemám naviják a kluci z naší party(Žďár,Zlín) to vzdali,byla by možnost se k někomu přidat?
Přijeď Tomáši,
poletíš se mnou a Honzou Uhlíkem.
Bezva,díky,přeci jenom by byla škoda nevyužít pěknou předpověď 🙂
balast beru,přetrhané silony uhradím – nebo bude to ocelové lanko?
…bude poctivý silon 5,3mm
….sem na Vás zvědav, já to v autě vydržím….
slovo trenéra mě v okamžiku zlomilo
Ahoj,soutěž opět super,počasí vyšlo,pár fotek na picase:
https://picasaweb.google.com/109620478679557030988/RCVN20131207?authuser=0&feat=directlink
Ahoj Romane. Chtěli jsme jet také, ale počasí bylo na mne příliš kruté. Uvidíme, jaké bude při další soutěži. Káčkaři se chtějí přidat a na daší poletování už jet. Byli bychom 4.
Já mám soukromý dotaz. Při tom desetimetrovém větříčku jsi přeštěloval start. Na kolik jsi dal dolů klapky Stinga? Běžně lítám 13-14 mm, ale asi jsi se dost umírnil. Před lety Vašek Chalupníček neměl vztlaky na modelu vůbec a měl při tom stejné výšky jako ostatní s naklapkováním. Vašek byl ale opravdu PAN pilot.
Ahoj Franto,
když přijedete, věřím že budete vítáni. Klapky jsem stáhl asi o 2mm, ale jsou to stejně virtuální čísla, protože vůbec netuším o kolik víc se v tom uragánu klapky zavřely. Tomu odpovídá i jiné nastavení výškovky.
Primárně jsem měl strach o prasknutí špagátu. V teple by to nastavení asi nebylo nutné nějak dramaticky měnit. Faktem je, že v těchto podmínkách to moc vychytané nemám. Většinou bojuji spíše s bezvětřím.
Určitě se dá letět v tomto větru s velice málo klapkami, éro bude na navijáku příjemně rychlé do výstřelu. Podle mého názoru by to ovšem znamenalo posun háčku. Během startu se dá pracovat s odtokovkou, výškovkou, ale změnám polohy háčku jsem se zatím snažil vyhýbat. Nicméně si uvědomuji, že i to je další nesmírně důležitý parametr. Na příští sezonu už budu mít háček ovládaný servem.