Lipo(LiIon) do trupu

Ahoj Romane,
na Rané večer přišla řeč trošku na problematiku napájení palubního systému s 2S Lipol a to především na jejich nevhodnou velikost. Běžně dostupné články v modelářských obchodech jsou pro dnešní mini trupy už moc velké a je velký problém vůbec nějaké najít. Například i 2S 1000mAh je dost velký na to aby se vešel do trupu, nehledě na to že 1000mAh mi přijde pro dobrý pocit dost málo. Před pár lety jsem na výstavě v Norimberku viděl u několika stánků s Lipol, články malého průřezu. Malý průřez byl dohnán ale větší délkou, bohužel potom jsem už tyto články nikde nenašel. Někdo se ale zmínil o tom že v airsoftových zbraních se nějaké Lipolky o malém průřezu a větší délce používají. Tak jsem včera začal hledal a našel tuto variantu.

Podobných stránek jsem našel víc, ale já nakonec objednal zde ty 2000mAh. Bohužel neměli skladem 2S, tak jsem vzal poslední 3S a udělám z nich 2S. Články jsou jednotlivě pouze na kabelu, takže není žádný problém z nich udělat 2S. Možná by to mohlo někomu pomoci

Vašek „Vasafan“ Bláha

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

7 comments to Lipo(LiIon) do trupu

  • thr

    Co vlastně brání použít (třeba s BEC) klasické LiION velikosti 18650? Taky se nevejdou anebo ještě něco jiného? Třeba tyhle máme se synem k plné spokojenosti ve vysílačích (Futaba 8FG a 14MZ), nešly by i na RX? Viz http://dx.com/p/genuine-panasonic-18650-2900mah-rechargeable-battery-grey-pair-121450 , podotýkám, že to je opravdu Panasonic, ne nějaká kopie (ty mají na DX přirozeně taky)

  • milanchalupnik

    Toto podpořím, používám starší Panasonic 18650-2500mAh, mám je jak já v T12FG (2S,2P-7,4V/5Ah), tak i kluk v Ecpilse (3S-11,1V/2,5Ah) a ve větroních bez pohonu (F3F) jsou 2S přes silný stabilík 5-6V a naprostá bezúdržbová několikaletá spokojenost. V éru se díky stabilizaci neutrály nehnou. Nabíjet je od výrobce doporučeno v plusových teplotách, ale vybíjení u té mé bylo v pohodě do -20°C. U té 2900mAh se zmiňuje datashhet o -10°C. http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf2/ACA4000/ACA4000CE240.pdf
    Dostupnost buď Fulgur-Battman nebo levnější Battex: http://shop.battex.cz/vyrobky/NCR18650A-D.php

  • Kluci,
    jak kontrolujete odebranou kapacitu? Máte tam stabilizátory tzn. kontrola na napětí (u Lixx obecně funguje problematicky, plochá vybíjecí křivka s ostrým koncem) je asi nespolehlivá?

    Nebo prostě odhadujete čas a raději pořád nabíjíte?

  • thr

    Romane, jednak ta křivka zas tak plochá není, když si ve vysílači nastavíš pro 2s LiION pípání třeba na 6,6V, tak ti celkem spolehlivě zbyde čas na přistání. Takže když o to budeš stát, tak se nějaké čidlo k přijímačovce přidělat dá, některé BECy to mají přímo v sobě. Nemůžeš ale sledovat telemetrií výstup přímo z BEC, ten bude na nastavené hodnotě prakticky až do pádu, pokud by ti šlo o kontrolu telemetrií, tak by sis musel natáhnout čidlo už před BEC. Třeba u Futaby s FASSTest je to pohoda, tam je na to měřicí konektor rovnou na RX, u JETI bys ale musel asi přidat čidlo.

    Jinak ale kouzlo LiXX zdroje je právě v tom „pořád nabíjet“ – ono jim to nijak nevadí, takže prostě dolétáš a píchneš baterku na nabíječ a máš vyřešeno. Přitom ti na dvoučlánek úplně stačí něco jako http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7637__Turnigy_balancer_Charger_2S_3S.html , do čeho vrazíš balanční konektor a je to…

  • milanchalupnik

    Kluci,jak kontrolujete odebranou kapacitu?
    Bez telemetrie mám představu, kolik hodin mě to v éru vydrží, např. šest serv mě ze dvou článků vycucne vše asi za 7hod letu (zjištěno přepočtem), ale létám jen 4hod, max 5hod a při dobití si to ověřuji. Ve vysílači je to až skoro do 3V/čl. docela „šikmá vybíjecí přímka“, pod 3V už nee !!!

  • Díky za info. Prostě nabíjet. Bohužel to je pro mne všechno příliš velké.

  • Fly-up

    Už cca 2 mesiace používame ja a kolega tieto akku : http://dx.com/p/genuine-panasonic-18650-3100mah-rechargeable-battery-grey-pair-121452 ,serva MKS + 2A bec pre každé servo .Zatial maximálna spojkonosť .

    BM