F3F Slovakia Open 2011

Fero Ruisl mi poslal odkaz na reportáž z F3F Slovakia Open 2011. Kluci mají frajerské záznamy síly větru a mezičasy u jednotlivých závodníků. Super! Je otázka, zda je měli on-line a zoufalcům co letěli ve „sračkách“ dali šanci letět znovu. Když se koukám např. na výsledek Radka Plcha ze třetího kola, tak asi nic takového pořadatel nepraktikoval.

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

6 comments to F3F Slovakia Open 2011

  • Meranie je samozrejme ON Line a v podobnom prípade ako mal Radek, je pilot upozornený na „slabé podmienky“ a musí sa ihneď rozhodnúť, či chce „reflay“ alebo bude v lete pokračovať. Radek pokračoval v lete. Zoslabnutie vetra na svahu môže znamenať, že sa práve dostavila “ bublina „.

    Fero

  • Jenom přidám ještě odpověď Fera na moji otázku s čím lítají Rakušáci.

    Ahoj Roman,
    Rakúšaci lietali s FS4 s motýlom.
    Zaujimavé je, že lietajú s veľkým zaťažením aj v relatívne slabých podmienkach. Letová váha je často cez 3000g.

    Na svahu mame malý logger napájaný z LiPo batérie, ktorý zaznamenáva rýchlosť vetra, čas od vypustenia modelu a čas pri stlačeni tlačítka na bázach.Všetko od vypustenia modelu sa deje automaticky.
    V prístroji je zoznam pilotov, frekvencie, losovanie, vyhodnotenie po kolách a celkové vyhodnotenie aj s tlačením výsledkov priamo na svahu. Pristroj hlási cez zvukový výstup (reproduktor) čas pri stúpaní, prelety, sleduje rýchlosť a smer vetra, upozorňuje na “ Low Condition “ počas letu. Všetko sa ukladá na SD kartu. K tomu je ešte soft na PC, ktorý umozňuje administráciu databázy prístroja (aj tie grafy). Je to geniálny prístroj pre F3F, vyrobil ho Jožo Kajan z Ružomberka.

  • Jarda

    Ahoj Romane, mohu jen potvrdit již to, co napsal Ferko, Radek dostal možnost „refly“, ale rozhodl se v letu pokračovat, jelikož i přes slabší vítr mu to jelo hezky. Měřící zařízení fungovalo skvěle a hlídalo nejen sílu větru, ale taky směr (tj. bočák víc jak 45° po dobu 20s).
    Co se týče Rakušáků, tak je fakt, že ty jejich éra (FS4, r-3000mm, jinak trup a motýl stejný jako FS3)je problém unést :-). Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti a k mému překvapení, že FS letí skvěle při 5 m/s s letovou váhou 3kg, samozřejmě záleží na kvalitě svahu a vznosu. V pátek při slabším větru jsem ho lítal cca 2960g, v sobotu při podmínkách cca 8-12 m/s jsem ho létal (FS3, r-2849mm) cca 3280g-3600g a v neděli, kdy se podmínky občas pohybovaly na hranici regulérnosti jsem ho měl cca 2640g.

  • Filip

    hmotnost, hmotnost… pokud si tohle někdo nezasvěcený přečte, začnou se dít věci. Lidi budou do letadel nakládat jako o život i do slabých podmínek a jediné k čemu to povede, budou horší výkony. Tady (na kopci) totiž najde jenom o hmotnost. Je to kombinace faktorů- hmotnost, zachování dynamiky letu, dokonale zvolená stopa, vlastnosti letadla. Předně, FS3-4 funguje naprosto odlišně od běžných modelů, díky bohu, už vystrkují růžky konkurence schopné stroje, viz reportáž ze Slovenska na F3F.cz. Model je i při veliké hmotnosti neuvěřitelně ovladatelný a pohybuje se s lehkostí, rychle se rozjíždí, drží rychlost a nebrzdí proti větru, pracuje prostě úplně s jinou dynamikou letu. Pokud si s ním zalétáte, je to veliký rozdíl i pro nezkušeného pilota. Pokud to ale budete hrotit, nic neodpustí.

  • ad Jarda:
    Pokud nový systém nabízí tuto možnost (rozhodnout se zda pokračovat nebo nikoliv), tak je to velký pokrok. Tleskám.

    ad Filip:
    Ta reportáž ze Slovenska asi teprve bude. Nebo se koukám špatně(?)

  • Jarda

    Reportáž bude, ona vlastně je, akorát trochu nestíhám, Filip byl vždy rychlejší než já 🙂
    Jinak samozřejmě ty hmotnosti, byly především pro ilustraci a potvrzení toho, že kluci rakouský to lítají těžký. Jak píše Filip, hmotnost není vše, je to souhrn mnoha faktorů, které dají dohromady předpoklad pro dobrý let.
    ad Roman: pravidla stanoví, za jakých podmínek (při poklesu větru….) má pilot nárok na opravu, neřeší však, jestli je „povinná“, tj. v praxi se to řeší tak, že pokud tato situace nastane během letu, pilotovi se to ihned oznámí a je na něm, jestli se rozhodne pro opravu, nebo jestli se rozhodne pokračovat v letu. Pokud se rozhodne pokračovat, nárok na opravu ztrácí. S touto praxí jsem se setkal na mezinárodních soutěží i na VR2010 ve Francii.