Sonet-E (21.6.2018)

21.6.2018

Pavel Strnad mi poslal další záznam. Tentokrát se Sonetem naloženým na 3300g. To jsou již logy, které jsou zajímavější (než s prázdným letadlem). Co z nich lze vyčíst?  Stoupavost kolem 9m/s znamená, že během povolené délky motorového letu 30s (s rezervou na manipulaci s modelem a rozjezd motoru třeba již jen 25s?) 3,3kg model dostane do výšky cca 225m. Příkon motoru je kolem 600W.

Mezi námi děvčaty, to tedy žádná zázračná výška pro úlohu rychlost není. Chtělo by to výšku minimálně 250m, možná víc. Obecné zadání se pro mne již rýsuje. Potřebuji dostat model o váze 3500g do výšky 270m během 20-25vteřin. Myslím si, že při zachování požadované velikosti (nebo „malinkosti“) a váhy celé pohonné soustavy to tak triviální úloha nebude. A to zatím neberu v úvahu třeba sílu větru (většinou v silném větru poletím 3500g).

Sonet 3300g, Mega 16/25/2+KPG 5,2:1, regulátor Castle Phoenix Edge Lite 50, baterie Turnigy Bolt 1300mAh 4S, vrtule Reisenauer GM 16×10.

 

13.6.2018

Od Pavla Strnada z VVmodel jsem dostal první logy z pokusů s elektro verzí Sonetu. Letová hmotnost je 2300g, motor Sonet  16/25/2+KPG 5,2:1. Regulátor Castle Phoenix Edge Lite 50, baterie Turnigy Bolt 1300mAh 4S, vrtule  Aeronaut 15×10. Na cestě má vrtuli Reisenauer GM 16×10.

Záznamy si můžete prohlédnout v Jeti Studiu (ZIP). Pokud jsem si logy prostudoval, tak zde jsou některé zajímavé poznatky.

  • Stoupavost modelu je přibližně 13m/s
  • Pokud pominu špičky při rozjezdu motoru (až 48A), tak odběr se pohybuje kolem 40A. Špičkový příkon je tedy kolem 730W, ale v dalších stoupáních již značně padá dolů (600W a níž)
  • Teplota motoru i regulátoru dosahuje až 55°C. Venku bylo opravdu horko.
  • K nastoupání do 340m je potřeba asi 260Wmi.

Záznam ze Sonetu-E

Mně konečně došel motor Peggy Pepper HK-2524 2410KV-8pol+5:1 a začnu řešit jeho umístění v trupu na Pike Precision E. Moc místa tam tedy není (protažená huba).

17 komentářů Sonet-E (21.6.2018)