MS F3B 2023 (29.7.2023)

29.7.2023

Finito! Klukům blahopřeji k tradičnímu čtvrtému místu v týmech (úsměv). Výsledky si můžete detailně prohlédnout na již zmíněném perfektním webu f3xvault.com od Tima Travera pod záložkou Ranking. Já věřím, že ten bramborový příděl jednou konečně prostřelíme.

28.7.2023

Pro ty z Vás, kteří nemáte Facebook, sem dávám krátký report Pavla Marka z probíhajícího šampionátu F3B. Moc kluků držím palce!

Dánsko MS F3B 2023 – krátký report
 
Sobota 22.7.
Odjezd v 5.30 z ČR, příjezd v 18.30, 13 hodin cesty na cca 850 km nekonečnými kolonami po celém Německu. Čekalo na nás nádherné aeroklubové letiště, včetně kempu. Déšť
 
Neděle 23.7.
Ráno přejímka našich modelů, vytrvalý déšť po celý den
Pondělí 24.7. až středa 26.7., komfortní červencové počasí, občas přeháňka, cca 17 až 22 stupňů, zataženo, vítr minimálně 5 až 6 m/s v permanentních nárazech 12 m/s, většinou bokem na natažené navijáky. Od pondělí do středy se zničilo cca 13 modelů, buď brutálním startem na navijáku, nebo nezvládnutou pilotáží při rychlosti.
 
Představte si, že jedete létat na svah, máte sebou svahový model v té nejtěžší a nejpevnější verzi a ještě do něj musíte doložit tunu mosazi či wolframu, aby proti větru opravdu letěl. A v tomto létáte 3 dny na rovině…
 
Při úloze A-termika, letu na čas, jsme cca 2 kg modely doložili o 0,5 kg, abychom termiku téměř odstáli na místě, pouze s bočním přesunem o kousek dál, do lepšího větru. Přistání na bod v zavířeném prostoru byla opravdová lahůdka.
 
Úloha B – vzdálenost, byla procházka podvečerním parkem. Za 30 let jsem nikdy nemusel mít na tuto úlohu model těžší než cca 3,2 kg, v Dánsku jsme prvních 5 větrných kol létali s hmotností 3,5 kg. Většina zatáček na B, která byla po větru, vypadala absolutně zoufale až tragicky. Byl to vždy boj, pilotní i morální.
 
Nejzábavnější disciplína C – rychlost, je ve větru vždy hodně zajímavá, výhoda byla v obrovských dosahovaných výškách. Hmotnost 3,75 kg. Navijáky jsme měli pouze se silony 1,32 a 1,5mm! Šrotů při letu rychlosti bylo mnoho, koše na odpadky se plnily zbytky modelů a na ploše (tedy spíše pod jejím povrchem) zůstalo mnoho kg závaží, které při nárazu ve 200 km/h již nikdy nikdo nenajde. My jsme se těmto fatálním haváriím zatím vyhnuli a vzhledem k předpovědi na poslední den, snad i vyhneme.
 
Včera jsme si již užili klasické F3B počasí, bezvětří, starty na jednu stranu, na druhou, žádný vzduch atd. Naše výkony jsou doposud ve standardním módu, všichni jsme zatím za první desítkou pilotů. Termický génius Petr Fusek za podpory mé a našeho TM Honzy Stonavského vyrobil při prvních dvou termikách cca 700 bodů, Já jsem zbytečným taktizováním o 2 sekundy nestihl tři opakování při rychlosti a zapsal jednu nulu (snad škrtací). Michal Behenský si užil jednu zoufalou nakládačku na vzdálenosti. Všichni ale od pondělí bojujeme jako lvi, vše klape perfektně, technika šlape na 100%! Není to jednoduché, udržet v provozu 6 modelů, 6 navijáků, stále nabitých 6 startovacích baterek a v neposlední řadě 3 piloty po dobu pěti dnů v kuse….
 
Jako tým jsme se sešli famózně, není tu žádný rušivý element, který by ostatním kazil zážitky z možná posledního MS F3B.
 
Před námi je poslední letový den…….

25.7.2023

Výsledky na f3xvault.com

20.7.2023

Již tento víkend začíná předzávodem mistrovství světa F3B v Dánsku. Přeji tímto naší výpravě ve složení Jan Stonavský (TM), Michal Behenský, Petr Fusek, Pavel Marek a Péťa Fusek ml., aby tým i technika fungovaly bezchybně, aby soupeři občas vyrobili nějakou chybku a aby jim přálo štěstí. Potom třeba konečně prolomíme to naše „bramborové prokletí“ a z MS dovezeme i nějaký lepší kov.

Držím palce kluci!
Roman