Espadita od Jaro Mullera

Espadita od Jaro Mullera (Slovensko) je nástupcem MiniEllipse. Tato nová dvoumetrovka je zajímavá především uložením serv v křídle a provedením náhonu řídících ploch. I křidélkové servo je v kořeni křídla, což má určitě pozitivní vliv na soustředění hmotnosti poblíž těžiště modelu. Jak se celý systém projeví na hmotnosti křídla netuším. Doufám, že váha a komplikovanost nebude negovat jeho primárně zajímavou myšlenku.

Jaro údajně chystá stejný systém i do svých očekávaných F3B/F3F modelů. Obrázky můžete posoudit na webu Skip Millera, Euromodell nebo diskuzních forech RCGroups.com či RC-network.de

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

7 comments to Espadita od Jaro Mullera

  • karel Uřičář

    Mohla by být Espadita v E verzi vhodná na svah ,kdypřestane foukat.Nebo se stočí vítr. Je někde video?

  • Určitě by to bylo vhodné letadlo na svah i v elektrické verzi. O videu nevím, pohledej na výše uvedených odkazech.

  • Jura M

    Já si jen těžko dovedu představit, jak by se při použití tohoto systému náhonu řídících ploch, na F3X modelech, projevilo na čase potřebném pro výměnu vadného serva, v případně poškození převodů nebo jiné závady.

  • U klapkového serva (zasouvá se jako poslední) by to nemusel být snad takový problém. Jiná věc bude asi u křidélkového serva, které se do šachty vsouvá jako první. Vůbec netuším, jak je ten mechanizmus náhonu udělaný a jestli je vůbec opravitelný (bez rozpárání křídla).

  • Jura M

    Zřejmě to bude chtít použít speciální nářadí, které používá na nastavení vlečného háčku a rád ochotně zapůjčí Michal Behenský

  • Vávra

    Nazdar všichni,
    Espaditu již nějakou dobu mám na „odzkoušení“- předvším-létá skutečně tak,jak mi to Jaro popisoval-velmi dobře.Moc toho nenalétám,takže se nepasuji do pozice někoho,kdo by mohl hodnotit,ale i v mých,vždy na soutěži na svahu trénujících,nebo i teprve model zalétávajících rukou,je velmi dobře létavá i za slabých podmínek.
    Karle,Ty to sem nemáš tak daleko,tak se stav!
    „Antikoncepčně“ je to vymyšlené dobře,jen je realitou,že oprava,nebo výměna serva je „malinká maturita“.Předpokladem je,neprolít všechny fixační spoje příliš vteřin.lepidlem,aby se to dalo lehce „vyloupat“ ven.Ale jde to / vlastní zkušenost../.
    Trup pro elektroverzi je také,takže – “ Toyota….nic není nemožné!“
    Olda

  • Oldo,
    máš někde fotku nebo nákres, jak je vyřešeno spojení křidélkového serva a křidélka tzn. jeho náhon?