3.9.
S Honzou „Carbon“ Uhlíkem jsme měli plán. Soutěž odvoláme, což s ohledem na počasí nebylo až tak nereálné, a s Honzou si na louce nad Poříčím střihneme o pořadí. Plán nevyšel. Sešlo se nás nakonec šest, počasí bylo úplně v pohodě a vzduch byl kupodivu velice aktivní. Já si po nějaké době zalítal se Sonixem, změnil jsem nastavení startu (dozvuky MS) a jednoznačně jsem si užíval krásnou leteckou sobotu. Myslím, že kluci byli rovněž spokojení. Nashledanou příště.
…a protože mám novou hračku, tak Vás budu chvíli obtěžovat panoramatickými fotografiemi, tentokrát samozřejmě z okolí Poříčí. Dovedu si představit, že před nějakým důležitým závodem si nafotím okolí kterékoliv plochy a hned mám pomůcku, kde by mohl být v některých fázích dne aktivnější vzduch. Napadá mě, škoda, že jsem si nevyfotil jih až jihozápad (horizont les). Tam to docela fungovalo a já mohl mít představu, zda to mělo svůj důvod.
28.8.
To přeci začíná Zimní liga! Letíme už tuto sobotu (2.9.2017), vítání jsou všichni ticholetci. Zdeněk Zeman Vám posílá pozvánku (PDF)
Přeji hezký začátek a už se na ZL těším. Jen tentokrát to bude bez většiny F3J soutěžících. Koliduje to s termínem Littteam cupu v Levici, kam pravidelně jezdíme.
Mam prosbu nebo návrh – že bychom tuto Zimní ligu 2017-18 lítali jen o 2., 3. a 4. místo. A samozřejmě také o to poslední. To první navrhuji nechat Micákovi.
Super návrh!!!!!
Micákova liga 🙂 🙂 🙂
Vítr zítra bude vát od SZ 3m/s, proto ředitel soutěže určil vypínací výšku pro elektroletce na 145m nad travnatou plochou (ne někde daleko v komínu s ptákama) pro regulérnost s f3x, fw buď ostrá verze f5j bez možnosti zapnutí motoru, nebo s možností zapnutí pro záchranu letadla, ale s následným výmazem f5j výšky pro případnou kontrolu.
„…možností zapnutí pro záchranu letadla…“ ???
Tzn. já přijdu, vláčím autobaterky, navijáky, kladky, špagáty, éro mám dvakrát těžší, udělám sebemenší chybu, výšku prostě nemám i kdybych čerta vys…l, případně je mi dovoleno odstartovat po větru, ale letět MUSÍM vždy tak, abych SE VRÁTIL!!! Couvači kliknou přepínačem (někteří si i ty přepínače pletou) a když náhodou riskování nevyjde, tak si cvaknou přepínačem ještě jednou. Ty elektriky mají opravdu něco do sebe…
Já bych tam ještě přidal, že pokud soutěžící s elektromotorem přistane dále jak 75m od přistávacího bodu, je mu zástupce kategorie F3B povinen model donést do 5minut. Pokud nosič (F3B) časový limit nesplní, tak penalta -300 bodů. Musíme být na sebe nároční.
Ouha…,tak to neprošlo…, platný tedy pouze ostrý f5j fw, pro regulérnost s f3x.
Romane, na té tvé fotce z koptéry je vidět vlevo dole éro, vypadá jako by sedělo v kukuřici bez povědomí majitele, ale asi to bude v letu.
Ahoj Milane,
kluci tam po závodu ještě poletovali, tak by se tam určitě někdo poznal.
Si houby pamatuji, ale po závodě lítal už jenom Zdenek a Ferda ?
Pro pořádek k větě „platný tedy pouze ostrý f5j fw, pro regulérnost s f3x.“ – to je samozřejmě nesmysl, ostrý F5J neumí výškový spínač, vždy to bude atypické…
Nicméně v rámci fairplay bych doporučoval políčko „Emergency motor restart“ nezatrhávat – přeci jen povolení restartu může svádět k letu na extrémní riziko, které si pilot s čistým F3B/J (nebo striktním F5J fw) rozmyslí a vedlo by to k výhodě.
Konec seriozní částí příspěvku a teď reakce na Romana – jsem pro, když už máte tak dobrou fyzičku, tak ji místo tahání vlasců můžete smysluplně využít k běhání pro F5J modely :-)))))))
Tomáši, správně jsi upozornil na můj vyjadřovací omyl, samozřejmě že běžný „neostrý“ s omezením výšky, ale nepovolením restartu motoru. Už z toho blbnu, za chvíli si začnu plést i ty přepínače, ty navijáky mají opravdu něco do sebe.