Košťátkové baterky (doplněno 14.2.2012)

S kvalitními 2/3A baterkami do F3B/F3F mašin je velký problém. Dospěl jsem k názoru, že všechny super moderní technologie počínajíc LiFePo články a končíc ať už lineárním či spínaným stabilizátorem jsou doslova k ničemu v porovnání s kvalitním čtyř článkem. Dostal jsem typ od Michala Behenského na přijímačové baterky XCell 1300, doma změřil a vypadají velice nadějně v porovnání se všemi 1500-1600mAh hrůzami.

Baterky XCell 1300 Racing koupíte u Omnitronu za 59,-Kč/čl. Obraťte se na Romana Svitáka, na webu je nemají. Datasheet (PDF)

P.S. Toto není placená reklama

 

Srovnání článků Kan a XCell Racing

Vybití sady při proudu 2,5A. Je vybíjeno na 1V/článek.

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

10 comments to Košťátkové baterky (doplněno 14.2.2012)

  • P.K.

    Tyto baterky používám víc jak dva roky a jsou dobré.Teď bych vyzkoušel tyto:
    http://www.jino.cz/ni-mh-1-2-1600-2-3-a-x-cell-4747.html

  • Mám ve Stingerovi sadu z podobných 1600 (Vtec). Samozřejmě nevím, zda je to stejný výrobce. Při cyklování z nich nevytlačím víc jak 1200-1250mAh. To je pro mne známka, že to jsou šmejdi. Přinejmenším ti co na to nalepí štítek 1600. Mimochodem článek stál skoro 100,-Kč.

  • P.K.

    To si myslíš že šestnáctistovky budou horší než třináctistovky od stejného výrobce???
    Jestli je to pravda tak si raději koupím opět ty XCell 13OO.

  • To určitě nikoliv (cheche). Kup je, změř je za podobných podmínek jako na logu nahoře a napiš, jak si dopadl. Co bys pro národ modelářů neudělal, ne?! Mimochodem, v životě jsem neviděl 2/3 A NiMH články o opravdové kapacitě 1500-1600mAh. Pokud někdo ano, ať mi dá záznam o cyklu. Je to stejný podvod jako super články AA 2700 apod. Po letech podrazů na zákazníky, se najednou objevily jakž takž funkční Eneloopy 1900.

  • Ahojky Romane, já používám ve svém F3J GP 2200 (4/5SC) NiMh a jak si to tu pročítám, tak to asi nebude nejlepší volba. Nicméně zatím s nimi mám naprosto výborné zkušenosti, co se provozu týče. Mám dokonce doma pack od původního majitele, který je z roku 2006 a ten stále dává 1800mAh. Do éra bych ho už nedal, musel jsem ho pořádně rozhýbat, ale překvapil. Proto jsem si nechal udělat nové packy podle něj.

  • Ahoj Pavle,
    pro mne je zásadní problém velikost. F3J trup je několikrát objemnější než moderní F3B. Tam počítáš každý milimetr. GP2200 znám, nevejdou se mi tam. NiMH se musí pořád „cvičit“ jinak je problém.

  • Jirka

    Romane,
    létám s bílými NEXCELL 2/3 A 1150 mA (koupeno u výlezu z Metra Křižíkova) Po 2 letech z nich na nabíječce při zatížení 2,5 A dostanu 980 mA. Nevím, jestli to stačí pro závodní létání, ale na Rané mi to stačí na 3/4 hodiny letu, kdy většinou mám přimixovány klapky ke křidýlkům, takže pohyb všech 6 serv.

  • Ahoj Jirko,
    těm 1150 v nominále a po dvou letech 980 v pohodě věřím. Rozumné baterky. Určitě by stačily i na soutěžní lítání. Prostě člověk musí dobíjet. První alarm mám na LOLO5 na 5,1V (začínám být nervózní a sháním se po nabíječce) a druhý (Duplex) na 4,9V; to už nelítám.

    Výlez z M Křižíkova myslíš asi GM Electronic.

  • …tak jsem ti tam přidal vybíjení při 2,5A na napětí 1V/článek. Nevím na jaké napětí si vybíjel ty. Vybitá kapacita je tedy v podstatě 1300mAh. Je to po čtvrtém cyklu a tak tvrdit, že je sada již „rozcvičená“, to asi není.

  • R2U

    Kousek od metra Vysočanská mají články Xcell 2/3AF také http://aku-bat.cz/g989.Baterie+Xcell+2+3AF+1%2C2V+Ni+MH+1300mAh.html dokonce tam mají i články s vyšší kapacitou 1600mAh http://aku-bat.cz/g986.Baterie+Xcell+2+3A+1%2C2V+Ni+MH+1600mAh.html