První závod Zimní ligy (doplněno 17.10.2011)

V sobotu se letí první závod Zimní ligy 2011/2012. Přijďte si zalítat, počasí má být pěkné; překrásné bezvětří. To si zase budou Pampeliškáři chrochtat.

Doplněno 17.10.2011

Počasí o víkendu opravdu vyšlo. Začnu pozpátku; od neděle. Protože v sobotu jsme toho neměli dost, tak jsme si byli s Jirkou a s Petrem zalítat i v Hostomicích RCV2. Nemohu si pomoci, ale tato kategorie opravdu moc o lítání není. Přistání je to, co rozhoduje. Nechci se pouštět do dlouhých disputací (Michal Vága, jsi tam?), ale pravidla byla nastavena v 70. letech (?) minulého století a dnes je tichý let někde úplně jinde. Samozřejmě neberu všem fanouškům RCV2 jejich radost z lítání. Prostě vyjadřuji svůj názor. RCV2 je pro mne nuda. Na druhé straně nezpochybňuji výkon Martina Rajšnera. Pokud se podíváte do výsledkovky, tak jeho výkon v přesnosti přistání je určitě impozantní.

V sobotu to bylo jiné kafe. To jsme letěli první závod Zimní ligy RCVN a tam jsem se nenudil vůbec. V některých skupinách to bylo opravdu na ostří nože a cvakalo mi u vejfuku až do konce. O to byla větší radost, že jsem se v některých kritických okamžicích ne…al.

Totální stíhačka (Stinger) od Vaška Vojtíška byla tedy schopna v bezvětří(!) se svými 7,8% tloušťky, prohnutím sotva 1,6% a 57 sqdm plochy konkurovat pluhům, které mají parametry teoreticky o několik řádů výhodnější.

Pro mne z toho plyne ovšem jedna negativní zpráva. Vašku, je to moc dobré na termiku, je to moc hodné, uber prohnutí, uber tloušťku, něco s tím udělej, v F3B to budeme potřebovat ještě rychlejší.

Výsledky RCV2 Hostomice a Zimní liga RCVN

13 comments to První závod Zimní ligy (doplněno 17.10.2011)

  • Michal V.

    Neboj, jsem tu 😉
    Zkus mi odpovedet na jednoduchou otazku: jak tedy udelat pravidla pro narodni-naborovou-zakovskou-zkusebni (rikat se ji da mnoha zpusoby) kategorii, aby se v ni mohli potkat zacinajici piloti se spickovymi a zaroven si tam ti mene zkuseni nemuseli pripadat jako uplny krovi? Zaroven poradatelsky jednoduchou a fungujici jak pri 8 pilotech tak i pri 80 ? (litat s prepoctem na 1000 pri 3 lidech v runde moc dobre nejde….)
    BTW: z jakeho roku ze jsou pravidla F3B 😉

  • Ahoj Michale,
    já myslel, že si se již „zazimoval“. O pravidlech pro národní-žákovskou-zkušební kategorii jsem nějak hluboce nepřemýšlel, ale myslím si, že taková nespravedlivá nuda (já vím, neletím proti soupeřům, ale proti času, proti počasí…to jsem slyšel tisíckrát) jako je RCV2 by tedy dnešní mladé určitě neoslovila. Ti očekávají akci.

    Přívlastek „žákovská“ mi také vyznívá poněkud komicky ve spojení s RCV2, kterou dnes lítají pouze pamětníci hodně dávných časů a LMK Česká Třebová.

    Kategorie, kde se scházejí na soutěži 3 piloti, je odsouzená k zániku. Té nepomůže ani svěcená voda, ani 50 let stará pravidla.

    Myslím si, že třeba RCVN není krok špatným směrem. Jediné co je problematické, je nutnost použití navijáku. To může být pro mnohé a především mladé a začínající komplikace. Nikoliv ovšem neřešitelná.

    Pokud chtějí kluby, či nějaká sdružení pracovat s mládeží a chtějí jim umožnit nahlédnutí do moderního tichého letu, tak jim prostě naviják pořídí. Jednoduše si tatínek nekoupí jednu zimní gumu na svého Passata, složí se s ostatními a tato směšná investice do dětí se mu vrátí tisíckrát. U navijáku skončíte nakonec všichni, podívej se na F3J. O nové krvi nejen v F3B jsme ovšem mluvili již v předcházejícím článku. Neveselé čtení, neveselé vyhlídky.

    Z jakého roku jsou pravidla F3B netuším, ale pokud budeme věřit článku na RC Groups, tak první MS bylo v roce 1977 v Jižní Africe. Mezi RCV2 a F3B pravidly je jeden podstatný rozdíl. Pravidla F3B se na rozdíl od těch RCV2 neustále vyvíjejí, jdou s dobou.

    P.S. Michale, teď mne napadá. Kde je výsledkovka z RCV2 z České Třebové? Lítals vůbec nebo jseš už jenom notorický diskutér? (Smích)

  • Zdravím.
    Také píši lépe o soutěžích kde jsem stál na bedně. Jinde to byla nuda. Co se týče inovace, tak asi někdo nezaznamenal naviják v RC-V2. O tom jací to letají lidé se můžeme dohadovat, ale jisté je, že nejvíce soutěží se pořádá v kategorii RC-V2. Řekl bych, že je to také nejpočetnější skupina RC tichého letu v Česku. Účast na soutěžích slušná. U nás v sobotu 28 s podporou pěti pilotů F3B, kteří se tedy přišli nudit. Také jezdíme na RC-V2 na Slovensko, ale můžeme tomu říkat sraz pamětníků RC-V2, nám to až tak nevadí, mi RC-V2 létáme rádi.

  • Michal V.

    Koukam, ze jsi v Cine asi papal vtipnou kasi 😉 Koukni na letosni zebrik RC V2, ten myslim mluvi za vse. http://www.lmkct.cz/wp-content/uploads/2011/09/žebříček_RC-V2_20112.xls aktualizovan 26.9., jeste par zavodu a pilotu (i ty 🙂 ) tam pribude.

  • Zdravím Jirku a LMK Česká Třebová,
    o tom, že se píše lépe o soutěžích, kdy stojí člověk na bedně, o tom není nejmenších pochyb. Na svoji chabou obranu musím ovšem uvést, že i po návratech z F3B Eurotur, kdy se pravidelně umísťuji na předních příčkách, ale od konce, o nudě mě nikdy nenapadlo psát. Ta nepřímá úměra čím horší umístění, tím větší nuda, tedy u mne nefunguje.

    Nic ve zlém pánové. Berte celý Lomcovák s nadhledem a především potom rétorická cvičení mezi mnou a Michalem o RCV2. Ostatně jsem ho osobně v příspěvku k této opětovné dišputaci vyzval. Nezklamal mě a již několikrát hozenou rukavici opět zvednul. Připouštím, je to už možná lehce únavné.

    Překvapivě, aspoň tedy pro mne, použití navijáků v RCV2 může být právě příčinou k bezproblémovému (a proto poněkud nudnému) nalétání 7 minut. Např. z běžně dosahované 210m výšky (bezvětří, F3B model) to vychází na opadání 0,5m/s a to by opravdu neměl být problém doslova napadat. Samozřejmě jsou to jen čísla a příroda si to stejně udělá po svém. O přistání nemluvím. U F3B modelu je přibližovací rychlost určitě nejméně dvakrát vyšší než u modelu RCV2 a proto „s tím seknout“ naprosto přesně je umění, kterému se už nikdy nenaučím.

    To, že máte tak vysokou účast na závodech, je pozitivní. Já když poslouchal jiné pořadatele RCV2, kteří mluvili o 3-4 pilotech, o Michalovi, který chce počítat výsledky 3 pilotům v rundě (tzn. v celém závodě), jsem nabyl dojmu, že to tak horké s tou návštěvou nebude. Asi se mýlím.

    Budu se opakovat: „Samozřejmě neberu všem fanouškům RCV2 jejich radost z lítání“. Tichému letu zdar a RCV2 obzvláště.

    Michale,
    možná mám už počínající šedý zákal, ale já tě v tom žebříčku nemohu najít. Asi šestkrát jsem to projížděl kurzorem nahoru a dolů. Tý brďo! Teď mi to došlo, tentokrát si dostal ty mě! Že ty vystupuješ také pod pseudonymem Jiří Kadlec?! (Pokus o vtip, pokud to tak není, tak se snad Jirka Kadlec ani Michal Vágner na mne nebudou zlobit)

    P.S. Kaše v Číně? Zapomeň na to. Co bych dal za krupičnou s kakaem a máslem…

  • Žádný pseudonym. Opravdu píši sám za sebe. Na tom navijáku to zatím neumíme a nevím jestli to s našimi modely pujde tak jak to dělají piloti F3B. O té výšce se nám může jen tak zdát. Určitě dosahujeme menších výšek než jsme dosahovali na ručním vleku. To s tím nalétáním 7min. to nebude také tak jednoznačné. Až dá kolega na naše stráky výsledkovku ze sobotních RC-V2, tak se podívej, jak to probíhalo i s pěti piloty F3B. To bylo docela jasné počasí, vítr kolem 4m/s, jen ten severní směr byl nepříjemný. Jak jsem slyšel od Martina R., tak v Hostomicích byl super termický vzduch. Pak se tedy stane, že to vypadá jako nuda a jde jen o přistání, ale takových soutěží zase tolik není. Ta účast u nás na soutěži byla opravdu nadprůměrná, ale dá se říci, že průměrná účast je 15-20 soutěžících, alespoň na soutěžích kterých jsem se zúčastnil(16). To s těmi pamětníky bylo mimo, ale to „a LMK Česká Třebová“ je na místě, protože na sobotní soutěži létalo 15 členů LMK Česká Třebová (ha,ha). Jinak bude na našich strankách už vyvěšen konečný žebříček RC-V2, kde je doplněno dalších 5 soutěží. Jména soutěžících, kteří nemají odlétané tři soutěže jsem už nedoplňoval. V diskuzi na našich stránkách zajímavý vývoj v kategorii F3J.

  • Ahoj Jirko,
    mluvil jsem s klukama z Ústí a okolí o Vaší soutěži. Vašek Vojtíšek zmiňoval, že to byla docela „hoňka“ a o 7 minutách se mohlo některým jenom zdát. Výsledkovku jsem zatím neviděl, těžko soudit.

    V Hostomicích bylo opravdu krásně. Na druhé straně vím, že i přesto hodně lidí opakovalo a ne jednou. Asi jsem měl štěstí, někdy se to tak sejde. Od tohoto okamžiku už nemohu nikdy přijet na RCV2. Kdybych to náhodou nanaletěl (7 minut), tak budu muset do smrti chodit kanálama. Bojím, bojím (smích).

    Sledovat vývoj kauzy F3J&naviják bude určitě zajímavé. Vůbec bych se toho nebál. Lítají to Pampeliškáři na celém světě. Proč ne u nás?

  • Koukali jsme se do kalendáře soutěží na 2012 a už jsme si říkali, že pojedeme na soutěž F3B. Jirka Tůma pořádá F3B jen úlohu A, tak by jsme vás jeli potrápit, ale v tom termínu pořádáme MČR RC-V2. Tak to snad dopadne někdy příště.

  • Michal V.

    Hledej lip, prejmenoval jsem se na Tomase :-))) A to mam ve trebove jeste jednoho jmenovce Michala, ten je ale nastesti v klubu v Litomysli 🙂 Me ted najdes v jinem zebriku http://www.hradeckypohar.cz/hp/vysledky/HradeckyPohar_2011_celkove_muzi.pdf ale to uz je jina pohadka 😉

    Ale zpet k tematu! 3 lidi v runde neni nic vyjimecneho, kdyz prijede 15 lidi a je rozpis 4×4, tak to ani jinak nejde.
    Bohuzel je v podvedomi lidi o vetronich hodne klise: jsou pro zacatecniky, jsou nudne, F3B jsou pro milionare, V2 jsou usate papiraky, v F3J jsi bez kompozitu nula…. Chtelo by to je spis odbouravat, nez budovat dalsi…. 😉

    Navijaky v F3J jsou dalsi logicky krok, bohuzel nekde nahore se to asi zadrhlo….

  • Hradecký pohár, taky dobrá zábava. Trochu ti závidím. Já se zase vrátil k letadlům a jsem opět tlustej jak bečka, ale dvěma pánům sloužit nelze.

    Zpět k tématu. Trochu si mne zmátnul s tou Rundou. Runda (z angl.Round tzn. kolo) je celé startovní pole závodníků, na rozdíl od Grupy (z angl.Group tzn. skupina), která je pouze částí celého startovního pole. To jen na ujasnění terminologie.

    S klíšé bojujeme celý život. Ti moudřejší odolávají, tupá masa je bere za své. Každého volba. Na druhé straně, že by F3B byl proletářský sport, to tedy není.

    Situaci v F3J po očku sleduji a nemám na celou záležitost vyhraněný názor. Pokud lidi chtějí naviják v F3J, mají ho mít. Lítají tak F3J na celém světě. Mimochodem, pokud si lidé pořídí solidní naviják, k F3B je už jenom krůček…

  • Michal V.

    Samozrejme jsem mel na mysli runda = letova skupina v kole. Letove kolo je pak slozene z x rund. Ve vyse zminenym pripade by slo o 3 skupiny po 4 lidech a jednu po 3.

    Jo, bike je silna droga, a kdyz se cyklistika dostane cloveku pod kuzi…. tak to obcas dopadne tak, ze se mu pod kuzi dostane doopravdy 😀 http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/6658/fotogalerie/big/ratiborice.jpg

  • „runda = letova skupina v kole“, zde si asi pořád nerozumíme. Celý závod se letí třeba na 5 kol (round, řečeno lidově runda neboli kolo) a v každém kole jsou třeba 4 skupiny (group, řečeno lidově grupa neboli skupina). Napsat tedy, že „runda = letova skupina v kole“, je nejpíše protimluv a vnáší zmatek do terminologie.

    Příklad: Pokud hledám výsledek pilota XY z R1G3, tak vím, že musím hledat rundu 1, skupinu 3.

  • Michal V.

    Ano, priklad je spravne, proste tomu kazdy rikame jinak 😉 V „pampeliskarskem“ slovniku runda = grupa (skupina) po „eftribeckarsku“ 🙂 Proste tech xx pilotu, se kterymi letis najednou termiku nebo vzdalenost.