MKS 6125 nebo MKS HV6130?

Určitě nejsem přítelem podezřele levných věcí. Pokud jste si ovšem do svého miláčka za 40k nainstalovali serva za téměř dalších 15k (6xMKS HV6130), tak řaději zpozorněte.

Stanley Chan (FB) má hodně smutnou zkušenost s MKS HV6130 a není sám. Při té příležitosti jsem si vzpomněl na mého hodně dobrého kamaráda, kterému v poslední době odešly všechny MKS 6125 serva v křídlech. Měl štěstí v tom, že na to přišel na zemi (prostě zapnul éro a serva se odporoučely).

7 comments to MKS 6125 nebo MKS HV6130?

  • Dzordzik

    Ahoj, stránka je nedostupná, asi špatný odkaz. Jinak ve svém okolí nevím o nikom komu by servo odešlo ale co se ví je že je tam nutnost omezovat napětí, jinak odejde motor. Nepíšeš už při jakém napětí je provozoval. To je zásadní informace.

  • Hmmm, nevím, zda ten odkaz funguje i pro lidi, kteří nejsou na Facebooku(?) Pokusím se to nějak ověřit.

    Stanleymu vyhořely HV serva (HV6130) a z komentářů pod jeho příspěvkem je evidentní, že není sám. Kamarádovi shořely 6125 a používal je na 4 článek (NiMH), protože si byl vědom smrtící varianty s 5 článkem (NiMH, NiCd).

  • Tak jsem ten FB zkoušel. Opravdu nelze jednoduchým zůsobem zobrazit profil a příspěvky konkrétního člověka bez přihlášení se na FB.

  • …nicméně zde zkopíruji jeho text.

    Fxxk those expensive inferior faulty servos! I never had such a bad experience with a particular band of servo manufacturer before, but this time really can’t stand it. Bought 8 of these servos and installed them on my two new models. Two dead in the second flight of my first model resulting a crash with wing damage. The second model again flown only two times and two servos got a lot of jitters and centering problem. I have convinced that these are inferior design product and decided to remove all other four servos from my models and never to use them again despite I need to reinstall other LDS system on my models. What’s an expensive experience!

    Následuje k dnešnímu dni 38 komentářů. Povětšinou ne příliš lichotivých pro MKS. Dokonce to tam komentují lidé z MKS, ale v „rozsypaném čaji“. Je zde i oficiální(?) vyjádření firmy MKS.

    MKS apologize:
    About the Produced HV6130 servo..
    Because the gear structure is too hard, so it is not suitable for impact landing.
    Customers who have doubts about the HV6130 product,
    MKS company will be fully recalled.
    Details will be announced as soon as possible!
    If you have any questions, please email to Sales@mks-servo.com.tw

  • Milan Chalupník

    Romane, a co konkrétně se „odporoučelo“ na těch 6125 napájená čtyřčlánkem NiMH ? Elektronika ? Neřešil to a reklamoval ? Zmrtvěly a ani nevrknou ?

  • Odešla elektronika. Myslím, že to nereklamoval. Nebylo kupováno v českém kamenném obchodě.

  • tomashr

    U 6125 je problém zmapovaný, šlo o extrémní citlivost na vyšší napětí. Dlužno dodat, že serva šla na trh se specifikacemi, které použití 6V napájení nijak nevylučovaly, pozdější specifikace, kde bylo varování na maximální napětí ještě s vykřičníky, byla doplněna až když „nastal průser“.
    Pozdější série byly asi trochu lepší i samy o sobě a pokud se navíc respektovalo menší napětí (případně použil individuální BEC), tak už to celkem chodilo a problémy byly méně časté.
    Bohužel u 6130 to vypadá na nějaký méně jasný problém, kdy je možná podstata problému v až příliš malých vůlích a odolnosti konstrukce, což paradoxně může opravdu zvýšit namáhání při zabodnutí do země atd. Tohle není úplně první podobná situace, sám pamatuji něco trochu podobného u nějakého Hitecu v době nástupu digitálních serv, kdy servo v analogové verzi chodilo skvěle, ale pouzdrem a převody identické „digitální“ bylo řádově víc náchylné na očesávání převodů a další nešvary, evidentně kvůli vyšším rychlostem a větší přídržné síle, ve výsledku bylo takřka nepoužitelné. Tady je to asi posunuto ještě o úroveň výše, kdy převody přežijí, ale přenos nárazů do konstrukce serva působí skryté problému „v hloubce“ 🙁

    Jinak vyjádření MKS je už mírně upraveno a má trochu jiný odkaz – http://www.mks-servo.com/MKS-Community/Factory-News/HV6130-Statement