U vysílače Jeti DC/DS-16 si můžete nastavit signalizaci slabého signálu v menu Systém/Systémové zvuky. Tento alarm se spouští při hodnotě A1/A2 (antény) o jednotku nižší než máte nastaveno ve zmíněném menu. Pokud tedy nastavíte hodnotu 3, tak definovaný zvuk bude spuštěn až při poklesu hodnoty A1/A2 na 2.
Celá záležitost má jeden podstatný háček. Po aktualizaci fw vysílače na verzi 3.02 a přijímače 3.23 neznám v historii svých logů případ, kdy by A1/A2 klesly pod hodnotu 2 tzn. na 1 nebo 0. Co z toho pro mne plyne?
Pokud používáte tento alarm jako systém včasné výstrahy, že s dosahem to už není nijak růžové, tak při nastavení hodnoty Slabý signál v menu vysílače např. na 2 (a nižší), varování o ztrátě telemetrie nepřijde nejspíše nikdy. Přijde varování na událost „Žádný signál“ tzn. ztrátu řízení. Z tohoto pohledu možnost nastavení hodnot 0, 1 a 2 mi přijde jako hodně sporná.
Zdůrazňuji, že toto platí pro výše uvedené verze firmware. Pokud v Jeti s dalším update změní „kalibraci“ ať už síly signálu nebo prahů pro sepnutí zmíněných systémových zvuků, tak vše může být úplně jinak.
Ahoj Romane, měl jsem tam MGPS,MVario,MULI6S,MUl75 vše EX Jeti. Jsem hobík, na příposlechu Elipsoida mám úroveň antén A1,2, výšku z varia, vzdalenost,azimut,kurz z gps, a létám do poklesu napětí na 3,5V/nejnižší článek u všech letadel – alarm. Vyhodnocení v Flight monitoru Jeti mi stačí. V logu byla nejnižší úroveň signálu antén 2 až do výpadku signálu. Chtěl bych podotknout, že létám jen v přímé viditelnosti a azimut-kurz=180 jsem použil zatím tuším 3x pro návrat zmizelého ThermikuXL.
…a to tam máš tedy nějaké gyro (2D stabilizaci), kde si jseš schopen během letu nastavit návratový kurz. Zapneš motor a to se vrací v požadovaném kurzu?
Návrat plachtěním ručně podle displeje
Jednou bych to chtěl vidět naživo (úsměv)
Dělám to děsně nerad, Elipsoid byl moc živej a je fuč…
A to jsem ještě vždy přivolal manželku, aby s kompasem na telefonu vyhlížela v daném azimutu.