Na americkém serveru Esprit model se objevila nová verze firmware pro Jeti DC/DS-16 (ZIP), Release Notes (PDF). Oficiální uvedení má být ovšem údajně až toto pondělí (7.5.). Součástí update je i aktualizace fw pro různé přijímače. Na celé aktualizaci je vidět, že v Jeti to myslí se svým vysílačem opravdu vážně; jedná se opět o obrovský krok vpřed. V Příboře velice pozorně naslouchají uživatelům a výsledky jsou vidět. Co bych dodal z pohledu větroňáře k novému update?
- Možnost změny rámce z 20ms(50Hz) na 10ms(100Hz).
- Možnost analýzy dat (např. vidíte ihned graf výšky) přímo na displeji vysílače (všimněte si, že LOLO5+ již podporuje EX protokol, hlasový výstup výšky, vario atd.)
- Rozšíření možností trimů. Možnost přiřazení momentové spínače pro trimování kterékoliv osy! Naprosto základní ovládací prvek pro každého RC letce.
- Konfigurace zařízení přes nový EX Bus protokol. Ve skutečnosti to znamená, že třeba FailSafe už nemusíte nastavovat přes JetiBox, ale přímo ve vysílači. Dokonce si můžete jednotlivá nastavení uložit a vyvolat podle potřeby.
- Sjednocení chodu serv na -150% 0% +150%. tzn. 0,75ms-2,25ms. Jen upozorňuji, že výchylku serva si již v ms nikde nepřečtete. Pouze % (nejsem si jistý, zda to nadchne každého?).
- Podpora RC spínače. Model si zapnete „dálkově“ z vysílače. Mmmm, zde mi bude zatím stačit můj Mag+, který je asi 4x menší.
Ahoj Romane.
„Možnost přiřazení momentové spínače pro trimování kterékoliv osy! Naprosto základní ovládací prvek pro každého RC letce.“
Můžeš to trochu rozvést a popsat v praxi?
Děkuji
Libor
Ahoj Libore,
tento ovládací prvek jsem popisoval již u své Graupner MC-24. Viz. odstavec:
Momentový přepínač 11 slouží jako digitální trim. Neutrální poloha je 11.2. Trimuje pouze výškovku. Hodnota se ukládá pouze do aktivní letové fáze. K jeho aktivaci je třeba 6.2. Mechanické trimy 17, 16 a 19 jsou nefunkční (bezpečnostní opatření). Mechanický trim 18 (křidýlka) je funkční nicméně velice omezeně.
U DC-16 je to stejné, ovšem možností je mnohem více (viz. obr. nahoře). Z fotografie je vidět, jak trimuji výškovku prsteníkem levé ruky. Odpadá tedy nutnost trimovat letadlo pro některé uživatele tolik „nepříjemným“ trimovacím křížem u DC-16.
Ahoj, tak se nějak Jeťákům do toho nového firmwaru nechce, aby ho ofiko zveřejnili 🙁
Tak jsem se teď díval na stránky Jeti a mají tam nový firmware do prijímačů v3.11
Tak už je nový firmware ke stažení 😉
…zdá se, že jsme se dočkali (křením se)
…tak už jsem ho tam taky nakopnul, ty grafy jsou fakt super, člověk lehce vidí max. hodnotu v grafu, což mně trochu vadilo u Flight Monitoru, jediný co bych uvítal, když si vyberu tři grafy hodnot např. Rel. výšku z Varia v m, rychlost z MGPS v km/h, tak stoupání z Varia je tím pádem také v km/h (nebo zase oboje v m/s – což u rychlosti je trochu neštastný)
Oni to Jeťáci nemají jednoduché. 1000 lidí, 1000 názorů a 1000 jiných požadavků. Pro mne například rychlost km/h je nepoužitelná. Já zase spíš v m/s. MVARIO a MSPEED nepoužívám, protože jsou pro mne nepoužitelné. Zrovna jsem seděl v hospodě s Honzou Typlem z Jataya Systems. Vyčkej na RCDROID Box, ten projekt vidím velice pozitivně. Displej DC/DS-16 je opravdu jen pro orientační náhled. Na druhé straně má to někdo jiný na vysílači?
Ahoj Romane, souhlasím, že každý má jiný požadavky viz rychlost v m/s, ale zase na druhou stranu je třeba pro mě lepší, když by byla rychlost v km/h, jako je to třeba u auta. Jinak nový firmware je opravdu velký pokrok,fakt perfektní, grafy atd… 😉
Ještě by mě zajímalo co znamená ta funkce EX BUS, jestli to mám mít zapnutý, nebo ne. V návodu píšou, že je to nějaký nový protokol.
EX Bus nikde nezapneš ani nevypneš. Buď to Tvoje zařízení podporuje nebo nepodporuje. Je to otázka FW. Zatím to podporují přijímače od verze FW 3.11 (flešni si to). Pomocí tohoto protokolu můžeš konfigurovat zařízení nikoliv přes JetiBox nebo jeho emulaci v DC/DS, ale přímo z DC/DS.
Flešni si Rx na 3.11 a ve správci zařízení si konfiguruj svůj přijímač. Např. pro termiku (lítáš daleko) si uložíš setup pro FailSafe (FS). Pro jiné úlohy bych ho spíše konfiguroval na „poslední poloha“ nebo „vypnuto“, protože přistaneš daleko a na zemi když Ti vyjede FS na velký butterfly, tak si spálíš serva v křídle.
Výhoda fw 2.01 je, že tyto konfigurace si můžeš ukládat a kdykoliv aktivovat/deaktivovat.
Upgrade přijímačů jsem udělal, zdá se, že vše funguje.
Tak jsem zkoušel nastavovat přes vysílač FS a je to pohoda 😉 Přes Jetibox to byl tak trochu horor. Je vidět, že p.Faltíčko odvedl naprosto precizní práci 😉
pan ing.Faltičko je loňským absolventem fakulty informatiky na VUT v Brně-zde se podařilo úspěšně spojit hobby let.modelářství se zaměstnáním v JETI
Jak tak koukám v Jeti vyrobili hračku pro dostělé!? Dá se to přirovnat k Zetoru, kde v historii vždy vyráběli traktory a najednou vyrobí osobní auto, které draze prodávají a kupující jim radí jak ho dodělat, aby bylo funkční.;)
Zdravím všechny ticholetce.
Nač ta ironie? Až Zetor začne dělat auta jako Lamborgini, jistě se taky najde spousta nadšenců, kteří mu budou radit, jak je dál vylepšovat. Nevidím na tom nic špatného, jen nečekám, že se mu to podaří. V Příboře se to podle mého podařilo.