MS F3B 2019 Jeseník

9.8.2019 pátek

Moje poslední slova k tomuto Mistrovství světa jsou určeny organizátorům a Svazu modelářů České republiky. Honzo (Jan Stonavský, ředitel MS), díky že jsi do toho zase šel. Vím, jak byly některé okamžiky těžké především při přípravě MS. Spolu se svým týmem pomocníků si reprezentoval naši zemi důstojně a všichni to oceňovali.

Velké poděkování patří našemu Svazu. Díky SMČR a jeho podpoře bylo  možné toto MS uspořádat.

Český F3B tým. Z leva Pavel Marek, Ondra Schreiber, Jiří Tůma, Jan Thienel, Jan Kohout, Roman Vojtěch, Michal Behenský a Petr Fusek

Je konec. Jako se celý týden slévá v jeden pocit, který ale ve skutečnosti tvoří velké množství drobných okamžiků, tak se těžko hned hodnotí celé naše působení zde na MS.  Nakonec je to v týmech opět “ jen brambora“ o 43 bodů z téměř 51 000. Je to realita, kterou snad přijímáme s nadhledem. Honza Kohout 11., Pavel Marek 12. a Petr Fusek 15. Díky kluci, dělali jste maximum v každém momentu. Konec vysílání.

Jesenik-WCH-2019 Final results

Před závěrečnou rychlostí na nám na třetí Němce chybí 53 bodů. Bude asi třeba letět závěrečnou rychlost stylem „věnec nebo kotrmelec“.

R123456+7AB

R123456+7AB_Teams

7AB

Dobrý den Česko. Dnes je poslední letový den Mistrovství světa. Dnes dostaneme rozhřešení. V týmech jsme zatím na medailové třetí pozici, ale pokud se podíváte kdo a s jakou bodovou ztrátou nám dýchá na záda, tak to bude velice velice těžké. Soupeřů se ovšem nelekáme, na množství nehledíme. Držte nám palce.

Včera jsme jako český tým po letovém dni uspořádali „sranda“ soutěž s plastikovými větroni (made in Lidl) doplněnou o bečku dobrého českého piva. Věřím, že se všichni dobře bavili. Přiletěl se na nás podívat i Zdenál Ješina a daroval nám 80 kusů pravého pardubického perníku. O perník se strhla bitka (úsměv).

V sobotu by chtěl Honza uspořádat SpeedCup (podle zájmu soutěžících) a potom bude následovat slavnostní předávání medailí.

8.8.2019 čtvrtek

6Teams

R123456 detailed

R123456 

6ABC

6AB

6A

Krátce se ještě vrátím ke včerejšímu technickému zasedání FAI CIAM Jury a TM (Team Manager). Mimo jiné se zde řešily „dozvuky“ aféry s nevyhovujícím navijákem německého týmu.

Dle názoru naprosté většiny soutěžících měl německý pilot dostat nejen penalizaci -1000 bodů, ale měl být jeho let rovněž anulovaný. Jury byla ovšem opačného názoru a tak Martin Weberschock dostal sice penalizaci -1000bodů, ale nechal si rovněž 1000 bodů za jeho (mimochodem excelentní) termiku (úloha A). Problém je, že jeho výsledek dosažený porušením pravidel ovlivnil i ostatní piloty v dané skupině. Všichni jsou názoru, že to není správně, ne tak jury.

Diskuze byly dlouhé, nekonečné hrátky se slovíčky a paragrafy. Na počátku jsme jako Český tým chtěli podat protest, podpořila nás většina týmů, ale po nekompromisním stanovisku jury jsme usoudili, že je to zbytečné.

Celá „hra“ s výkladem pravidel je dost často složitá a není to poprvé, kdy se stanoviskem jury nesouhlasím. To je asi tak všechno co mohu dělat.

Ve svém příspěvku na anglickém Lomcováku konstatuji, že co si pamatuji, tak na MS zde vždy byla kauza „německý tým“. Nejinak je tomu i tentokrát.

Přitom většina německých pilotů jsou kluci v pohodě. Může mi někdo vysvětlit, kde je problém…?

V tomto okamžiku letí první skupiny ze 6. kola. Počasí je velice zrádné, silná termika je střídána smrtícími klesáky. Dnes dolítáme 6.kolo a na pořadu je srandovní závod s gumáky. Účastní se většina týmů, jury i pomocníci. Hlavní cena je sud piva.

V pátek se poletí 7.kolo, kterým celé Mistrovství světa skončí. Pokud se podíváte na aktuální výsledky týmů, jsme na třetím místě, ale to ve skutečnosti vůbec nic neznamená, protože po 6.kole se budou škrtat nejhorší výsledky jednotlivých úloh a to s pořadím pořádně zamíchá.

Rovněž celé 7.kolo může ještě vše změnit. Držte palce a hlaďte voodoo panenky (mrkanec)

5Teams

R12345

5ABC

R1234+5AB

5AB

7.8.2019 středa

R1234+5A

5A

4Teams

4ABC

R123+4AB

4AB

R123+4A

4A

Německý protest byl zamítnut. viz. anglický Lomcovák

Máme tady středu, „trochu poprchává“ a Jeseník je bez elektriky. Třeba ale přesto začneme v plánovaných 9:00.

6.8.2019 úterý

Termika kolo 4 skupina 3 a pro dnešek je konec. Petr poletí až zítra ráno.

Bez čumáku

3Teams

1ABC+2ABC+3ABC

3ABC

1ABC+2ABC+3AB

3AB

A opět nás „přejel“ drsnej slejvák. Kuchyň odletěla.

1ABC+2ABC+3A

3A

Martin Weberschock (GER) nevyhověl po jeho excelentní termice (nikdo jiný to nenalítal) při testu navijáku. Dostává penalizaci -1000 bodů. Záhy Němci podávají protest.

Teams

1ABC+2ABC

2ABC

2AB

1ABC+2AB

Dnes po ránu dokončíme průlety druhého kola a jede se dál. Včera jsme zahájili poměrně adrenalinově. Pavel dvakrát vypadl hned při první termice z navijáku a přesto ji odletěl z necelých 100m(!) Průlety se zase moc nepovedly Petrovi. Do pátku je daleko (úsměv).

5.8.2019 pondělí

2A 1ABC+2A

1ABC

1ABvýsledky po 1AB

1A

9 komentářů MS F3B 2019 Jeseník

  • Honza L.

    Kluci pořádně páčkujte, ať se jen stále posouváte nahoru, alespoň jako F3Jčkaři !
    Romane díky za info, konečně alespoň jedna akce kde se dozvíme výsledky každý den a ne jen ty ofocené někde na „ksichtoknize“. Honza

  • Mirek

    Romane díky za výsledky a bleskovky:).
    Držím palce
    Mirek

  • Kluci,
    díky za podporu

  • Mirek

    Družstva paráda a jen tak dál a výš!
    M.

  • Boban

    Držím palce.Počasí je tady na Jesenicku nevyspitatelné.
    Chodím se na Vás dívat a obdivuji jak piloty tak i pomocníky.
    Organizace určitě taky není žádná legrace.
    Romane, chtěl jsem se zeptat.
    Je v tvých silách udělat takovou tabulku pro informaci kdo s jakým modelem litá a s jakým rádiovým vybavením?
    Docela by mě to zajímalo.
    Pokud by to šlo,bylo by to fajn.
    Držím palce.
    Boban

  • Tomáš Hlavinka

    Ahoj, má zítřejší poslední letový den nějaký harmonogram? Ideálně aspoň zhruba kdy se letí jaká úloha? Chtěl bych se za Váma zítra zajet kouknout a tak se ptám, abych věděl v kolik bude „nejefektivnější“ vyrazit z práce… Držím PALCE!

  • Ahoj Bobane,
    přejímací protokoly modelů má pořadatel. Mohu se zeptat, zda by byl možný nějaký výstup.

    Ahoj Tomáši,
    zítřejší letový plán je v rukou ředitele MS, počasí a případných dalších okolností. Budu tedy odhadovat; ráno se poletí od 9:00 termika, potom průlety a nějakou dobu po obědě (15:00?) finální rychlost, která vše rozhodne. To bude masakr.

  • Tomáš Winkler

    Ahoj,
    byl jsem se podívat na poslední letový den , bylo to super , pár fotek najdete zde :
    https://photos.app.goo.gl/RCKy9SKJZ9yUN1HD6
    Tomáš

  • Ďakujem, v mene našej mini-výpravy SK, tímu CZ a zvlášť Jirkovi za pomoc a podporu počas celých MS. Veľmi si to ceníme.
    Fero