Včera večer jsem uspořádal v Hotelu XinBai v Laiwu malou panelovou diskuzi “ o budoucnosti F3B“. Přítomni byli kromě většiny týmů i zástupci FAI jury (Tomáš Bartovský, Ralf Decker a Raymond Pavan). Mluvili jsme o iPodech, sluchátkách na uších pilotů během soutěžních letů, o používání dalekohledů, o termovizi a o dalších technologických vymoženostech, které vlastně pravidla nezakazují. Budou tyto nové technologie znamenat konec F3B nebo novou etapu v dalším vývoji F1 (F3B) tichého letu? Tuším, že pravidla F3B budou muset tyto nové „problémy“ nějak reflektovat.
Pokud jsem správně interpretoval většinu diskuzních příspěvků, tak lidé chtějí zůstat u „starého dobrého F3B“. Pilot by se měl spoléhat pouze na svoje zkušenosti a „technologie“, kterými ho vybavila matička příroda. Revoluce se tedy nekoná, nicméně pokrok zastavit určitě nelze a je otázka s čím přijdou lidé na startovní čáru zítra.
18. Mistrovství světa F3B je tedy ve finále. Dnes (úterý) jsme skončili termikou 11.kola těsně před západem slunce (kolem 17:30). Navečer se k nám nasouval od jihu velký pás oblačnosti společně se silným smogem. Předpověď na středu je velkou hádankou. Je předpovídán slabý déšť, ale já se spíše obávám velké oblačnosti spojené se smogem. Výsledkem by mohla být velice malá dohlednost. Plán je ukončit Mistrovství světa dvanáctým kolem. Jsme skoro na konci…
AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.