Nebe a dudy

Od dob Stinga a jeho různých verzí (NewSting, BigSting) Vašek Vojtíšek postupně přicházel s modely Viking, Ascot a Dingo. Jako zatím poslední v řadě přišel letos na jaře Stinger.

Myslím, že jednotlivé modely byly evolucí těch předchozích. Potom co dva dny lítám se Stingerem výr. č. 003 mohu s klidem tvrdit, že Stinger je revoluce. Naprosto jiný model.

Toto hodnocení mne současně nutí si poněkud poopravit názor na možnosti dalšího vývoje F3B modelů v poslední době. Myslel jsem si, že dnes již není možné návrh a výkony F3B modelů nikam dále posunout. První procitnutí přišlo od Jirky Baudise s jeho Fosou. Model s nezvyklou štíhlostí křídla o kterém hodně lidí soudilo, že to nemůže přece lítat! Lítal jsem s ním (nebo s ní?) a opravdu lítá špičkově.

V reportu z Jeseníku jsem krátce zmínil, že díky Petrovi Fuskovi jsem měl možnost nějakou dobu lítat s FreeStylerem 3 (FS3). Ten model mne doslova šokoval. Prázdný FS3 lítal dvakrát rychleji než naložené Dingo. Teď nevím, zda to bylo pozitivní nebo negativní zjištění. Záleží, jak na to nahlédnete, ale pokud z toho plyne, že F3B zdaleka není u konce s dalším vývojem, tak je to pozitivní informace.

Netrpělivě jsem tedy čekal na nového Stingera, o kterém jsme s Vaškem mluvili již od minulého podzimu. Dočkal jsem se a stálo to za to!

Stingera DC (Double Carbon) o váze 1920g (T96mm) jsem dostavěl o víkendu a teď ho již dva dny proháním po obloze. Ve své MC-24, stejně jako všichni, jsem pouze zkopíroval kompletní Dingo, doladil výchylky a vyrazil na letiště. Chyba lávky, opravdu je to jiný model.

Dnes docela foukalo a start nemám zdaleka odladěný. Jsou tam některé věci, které nekorespondují s mými dosavadními zkušenostmi. To mne ale na F3B pořád ještě láká, to objevování neznámého/jiného.

Pár startů se mi povedlo a když jsem „kalil“ z 330m a vzal za první zatáčku, tak ve mně hrklo. Stinger vypálil zatáčku o 180st. jak malinu a se stejnou rychlostí pokračoval na druhou stranu. Zde se Dingo většinou vybržďovalo. Zatáčka nemohla být tak ostrá. Připomínám, že jsem letěl se Stingerem o váze přibližně 1900g tzn. lehounký jak pírko (balast z Dinga mi do spojky u Stingera nejde, budu to muset nějak pořešit).

Překvapivě příjemné chování je i na termice i když samozřejmě pluh Dingo to není. Trochu to bude chtít poladit a najít tu správnou diferenciaci křidýlek a mixu do směrovky, aby vše vyhovovalo mému stylu lítání.

Na Zimní lize (RCVN) to budu mít tedy zase s téměř 4m F3J pluhy o chloupek těžší, ale nebojím se. Dokud se Pampeliškáři nenaučí startovat na navijáku, tak jsem v klidu (úsměv).

Můj Stinger není v RDS provedení. Mám tam klasické náhony s Volzy WingMaxx HP. Uvidím, jak se to osvědčí.

Sečteno podtrženo. Stinger versus Dingo, nebe a dudy!

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

5 comments to Nebe a dudy