Tuto sezonu bych chtěl intenzivněji využívat GPS modul od JetiModel ve svém Šakalovi. Přemýšlel jsem kam modul umístit. Složitě jsem několik dní kitoval a brousil kryt na GPS. Vše jsem chtěl připevnit nahoru na trup; do těžiště.
Nakonec jsem ale usoudil, proč to dělat tak složitě, když to jde jednoduše a GPSku (bez krabičky) přilepím do kabinky. S odřenýma ušima to vyjde a ještě budu moci ubrat olovo z čumáku.
K těm mým hejblátkám (výškoměr, rychloměr, GPS atd.) se ostatně váže i jeden evidentní ovšem mně hned „netrknoucí“ poznatek. Celý krásný a dlouhý minulý podzim jsem lítal s trupem nacpaným zmíněnými přístroji (cca +20g-30g). Potom přišel závod Zimní ligy (RCVN), hejblátka jsem odstranil a docela jsem se na startu divil. Zvykl jsem si na chování modelu s tímto těžištěm a rozdíl po ubrání 20g byl dost dramatický. Budu si na to příště muset dát pozor a i s vercajkem v trupu lítat stejné těžiště.
P.S. Zajímalo by mne, jak by dopadla výroba krytu metodou PET flaška a horkovzdušná pistole u tak malého a přesně lícujícího dílu.
AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.
Dobrý den,
pane kolego, jelikož se chystám dávat kompletní telemetrii od JETI i do svého budoucího Vikinga 2E, kde také není mnoho místa právě na zmíněnou GPS zaujal mě váš nápad s odstraněním krabičky, nechal jsem si od Jirky Sodomky vyrobit kryt kabinky ve sklu, kvůli umístění GPS také na strop překrytu a rád bych se prosím zeptal, jaké má rozměry ten „vysochaný“ vnitřek (tišták) bez té krabičky, popř. jak jednoduše to z toho jde vůbec vyndat a jestli s tím není pak nějaký problém. Dalibor mně měřil rozměry otvoru kabiny jeho Vikouše š28mm x d170mm.
Moc děkuji za radu,
s pozdravem, Marek Vrzák (marek.vrzak@seznam.cz)
Ahoj Marku,
„vysochaný“ vnitřek 28*43*8mm. Váha 11g bez kabelu. Vyndat to jde z krabičky v pohodě. Jak to vypadá ve Stingerovi je vidět zde. Na té fotografii anténa míří dolů k zemi.
…tak super, díky moc za info, ale ta anténa by měla směřovat nahoru ne, proč je dolu ?
…protože celé letadlo je na stehně vzhůru nohama. Stinger když letí, tak má vaničku na serva směrem dolů.
ahááá ;))) a není problém se signálem, když to vyzařuje zespodu krz ten trup (předpokládám, že je ten překryt čumáku ze skla)
Ptáš se správně. Ano celá vanička i hlavice jsou skleněné. Ideální umístění to není, ale běžně to funguje/fungovalo. Naposled jsem lítal i s „vykostěným“ expanderem nalepeným na MGPS (ale byl samozřejmě směrem k zemi) a nemohl jsem chytnout signál. Opravdu mi to vrtá v hlavě proč, když předtím to fungovalo. Možná, že přes inverzi byl horší příjem, který už tak je hodně na hraně. Nevím. Musím počkat na normální počasí a zkusit znovu. Domečky na trupu se mi vozit nechce.
Ta anténa bohužel kouká na satelity přes část přijímače a hromady kabelů. Hmmm, nic moc, ale běžně to fungovalo. Chtělo by to „vykostit“ i anténu a nalepit to do nějaké díry z druhé strany trupu. Pokud máš kabinku, tak tyto problémy mít nebudeš a bude to fungovat jak víno. Pokud tedy Jura nedělá kabinky „hlavou dolů“ (mrkanec).
P.S. Ono to nic nevyzařuje. Anténa GPS pouze přijímá.
…jo, jo koukám, blbě jsem to napsal, místo přijímá vyzařuje chjo 😉
…no Vikouš to má standardně orientované nahoru a s krytem kabinky, tak to tam snad nějak vtlačim 😉
…jinak kdyby byla časem i fotečka té druhé strany (kde je ta anténa příjmu) GPS, rád bych mrknul co se tam všechno ukrývá, než mně přijde od Jetáků 😉
Do článku o lítání s GPS jsem Ti přidal fotku JETI MGPS.
…superrrr, díky moc 😉 !!!