MayDay! MayDay! MayDay!

Fajn! F3B Ivančice 2009 se nepovedly. To jsme viděli všichni, kdo tam byli. Co bude ale dál? Za necelé čtyři týdny přijede na to stejné místo kolem 50 závodníků z celého světa. Uvědomil jsem si jednu zásadní věc. Tady nejde o to nechat brňáky v něčem „vykoupat“, to by bylo přeci absurdní. Vždyť na to doplatíme všichni. Udělal jsem velice nesnadné rozhodnutí a nabídl se organizátorům MS k dispozici. Je mi jasné, že vyrážím s hasičákem k začínajícímu požáru, který vůbec nemusel být.

Z mnoha ohlasů na internetu můžeme tušit, co všechno bylo uděláno špatně. Já jsem zatím sepsal přibližně 30 bodů, které by mohly pomoci k bezproblémovému průběhu celé akce. Ale víc hlav víc ví…

Prosím a žádám Vás všechny, kteří víte, co F3B obnáší, pište mi do komentářů pod článek Vaše postřehy a nápady co bylo špatně. Buďte struční, srozumitelní a navrhněte i řešení problému. Komentáře nesouvisející s tématem budu mazat. Jde do tuhého, pomozte!

20 comments to MayDay! MayDay! MayDay!

  • hroch

    Vagón, možná dva nějakých dřevěných štěpků a vysypat předem exponovaná místa a stejně se modlit za dobré počasí.

  • pero1205

    NEPORADIM, ale drzim vsechny PALCE at tva i vsech zainteresovanych SNAHA a nemala prace do toho vlozena se plne ZUZITKOVALA a vse probehlo ke spokojenosti vsech zuzastnenych . . .

  • Ivan

    Pořádně uválcovat štreky od navijáků ke kládám.?

  • Marcel Sp.

    Najmout ANGLICKY mluviciho komentatora a projit s nim pouzivane terminy a jmena soutezicich.

  • Vlaďa

    Dejte pozor na majetkové vztahy meri stávajícím letištěm a majitelem „plochy“ -strništěm
    co jsme létaly. Myslím si,že ta nepatří mod.letišti.
    Uválcování nevidím jeko dobré,pokud tam nabude a to není propustná půda. Jinak za deště to bude blátivé kluziště. Jedině navést několik Tater písku rozhrnout a pak lehce uválcovat. Předem ještě seřezat stávající a budoucí strniště co se má dosekávat.Kdy???? Na tento návrh asi nebudou finance a také čas.
    Také Zvoníci by měli být na patřičné úrovni a řádně proškoleni a také by měli mít zkušenosti
    z obdobných závodů. Je to přece jen MS a ne hlasování ve sněmovně!!!!!

  • No nevím nevím, dobrý napad ale dost pozdě sakra
    1/ starter – toho bys asi musel delat ty? To je alfa a omega vseho
    2/ pomocnik startera – to same
    3/ plocha, to co pise hroch je dobry napad, nebo nejaké ty koberce na misto navijaku?
    4/ zasadne zmenit systém vydavani anten
    5/ vsechny zvoniky a radove poradatele financne sankcionovat za chyby, jine reseni nevidim

    p….

  • Vlaďa

    Co takhle urychleně změnit místo pořádání MS????

  • Jakub

    Aby se neopakovala ŠAŠKARÁDA z minulého víkendu je podle mě nejdůležitější OSOBA STARTÉRA, která:
    – bude mít velké zkušenosti s F3B Euro Tour závodama (pilot F3B)
    – bude umět dobře anglicky
    – bude dobře zaplacena pořadatelem
    – nejlépe dva startéři, kteří se budou střídat
    řídit soutěž lámanou angličtinou stylem ABRAKA-DABRAKA přistupte na draka… rozhodně není dobré!!!!

    a průměrný VĚK ZVONÍKŮ na bázích by měl být rozhodně nižší než 60 let (jde o přesnost zvonění, která je hodně důležitá pro kvalitu soutěže a není to nenávist k Gerontům.)

  • Tyjo, řekl bych že měnit místo pořádání je již pasé, zaplacene ubytovani atd, jedine by na tom chlapi z Brna prodelaly trenky

  • Vlaďa

    Pavle to máš pravdu, ale to je věc pořadatele,který když do toho MS šel měl vědět co ho čeká a co musí zajistit, aby bylo vše OK i v případě nepříznivého počasí. Jedině dát na modlení, protože
    dnes již neporučíme větru dešti – jak to bylo dříve.

  • Reliz

    Dobře zaplatit stertéra a ostatní pořadatele, to ano. Otázkou zůstáva, jakou filozofii zvolil organizátor pro toto mistrovství světa? Jestli se jedná o neziskovou akci pro dobré jméno českého modelářství a nebo jde o čistě komerční záležitost.

  • Argo

    Pánové,zatím jsem nenašel vyjádření pořadatele k této akci-proč tedy řešit něco bez hlavního subjektu ? Pro Pavla Marka- K.W.= Karel Werbický z RC klubu Brno .Neházel bych všechnu vinu na RC klub Brno,MS F3B bylo schváleno KLeMČR….. dopředu se vědělo jaké parametry letiště má a že je vhodné především pro jiné kategorie.

  • Jirka

    Tak to je super. Pane KW, RC klub Brno žádal nebo nežádal o pořádání MS? nebo KLeMČR schválilo a mocensky Vám nařídilo uspořádat MS?

    Jirka

  • Dzordzik

    Začíná se mi zdát, že se to tu začíná odchylovat od skutečné podstaty problému. Je, nebo není zmíněná plocha použitelná, po zkušenostech s EC, pro pořádání WC? Pokud ano, řešte co je třeba udělat aby se většina, všechno vyřešit nepůjde, podstatných problémů vyřešila. Je pozdě řešit kdo za co mohl a proč. Na tohle bude dost času po WC. Tleskám iniciativě Romana a budu držet palce aby vše proběhlo alespoň uspokojivě.

  • Děkuji Vám všem za podnětné komentáře. Je vidět, že přemýšlíme hodně podobně. Ostatně od „létajího personálu“ bych to očekával. Klíčové jednání o mé nabídce proběhne tento pátek při cestě na F3B Molram (Vídeň). Budu Vás informovat o výsledku. Nejde pouze o mne, ochotní jsou pomoci i lidé, kteří vědí sakra dobře co F3B obnáší. Sám bych do toho nikdy nešel.

  • Sagitta

    Ahoj,
    konečně se našel někdo, kdo hledá řešení! Děkuji za všechny modeláře…

    Nezapomeňte, že vzhledem ke stísněnosti prostoru Ivančického letiště je nezbytné věnovat spoustu energie také Řízení prostoru (hlavně v prvních dnech při open):
    – předem definovat prostor pro pobyt závodníků a jejich doprovodu po celou dobu šampionátu, DEPA vytýčit předem a označit čísly, předem informovat týmy aby hned zpočátku nedocházelo ke konfliktům
    – stanovit pravidla a kontrolovat pohyb účastníků po letišti, stanovit pravidla a řídit pohyb návštěvníků
    – stanovit pravidla řídit pohyb vozidel (číslovaná stání pro účastníky)
    – Omezení vstupu do budovy
    – Pravidla péče o JURY
    – Záchranné složky (zajištění průjezdu)
    – Informační tabule, WC pro návštěvníky, odpadkové koše a jejich odvoz,…
    Pro dny 31.7. až 2.8. mi jen pro zabezpečení těchto činností pro prostor areálu Ivančického letiště vychází potřeba minimálně 30 lidí!
    Technické zabezpečení samotného závodu si vyžádá ještě větší kapacity – a tito pomocníci musí taky nějak jíst a spát….

  • Laďas

    Ahoj, jsem z RC model klubu Brno. K víkendové soutěži nemám co dodat. Vše bylo řečeno a minimálně 99% z toho je pravda. Nevyšlo několik věcí od posekání plochy až po přidělení funkcí. Chci jen říct, že i za zpackaným závodem je hodně práce, podobně jako za přípravou MS. Ne všechno při přípravě MS je špatně. Dík za náměty a rady, i za ten klistýr, kterej jsme asi potřebovali. O přijatých opatřeních budu informovat na http://www.f3b2009.com
    Laďas

  • Laďas

    A samozřejmě chci taky poděkovat těm několika lidem, kteří s námi konstruktivně probírají to, co se stalo a i to, co bude potřeba udělat, aby se to neopakovalo. V čele s Romanem.

  • Jirka

    Ještě pár návrhů jak upravit a uspořádat plochu pro navijáky z obou stran, přistání modelů při opakování startu a přistání při úloze A.

    Odsunout navijáky do pole směrem od budov a travnatou plochu mezi polem a asfaltovou dráhou použít pro přistání při opakování. Přistávací body v úloze A umístit k začátku a konci asfaltové dráhy.

    1/ Po štěpkách se dá chodit jen v kotníkové obuvi, jinak si koledujete o zapíchnutí štěpky z boku do nohy. Konce mají špičaté a mohou být až 10cm dlouhé. Je to podobné chůzi po lese.

    2/ Písek nebo drcený kámen je taky použitelný, ale jen s geotextilií. Ta zabrání protlačení mazlavého bláta přes písek na povrch. Kaluže vody se ale budou vytvářet i na písku, protože jílovitá ornice nepropustí do spodních vrstev ani litr vody. Snad jen vykopat drážku položit do ní meliorační trubku a zasypat pískem a tím vodu svézt do pole.

    3/ Pole pod navijáky a silony zorat, možná uvláčet (odstranit strniště) ale uválcovat s možností mírného vysvahování do pole.
    V prostoru mezi navijáky pro jeden a druhý směr větru, od asfaltové dráhy až po konec řady navijáků udělat podlahu ze stavebních prken a hranolů 10×10. odhadem 6x50m? Po ukončení akce stavební dřevo prodat.
    Prostor pod silony pokrýt vrstvou slámy(snadné uvedení do původního stavu)

    Vše je finančně i časově náročné, ale připravit se na nepřízeň počasí by možná stálo za zamyšlení.

  • Jen pro upresneni:
    – pozemky na kterych bylo strniste nejsou soucasti letiste jako takoveho
    – ornice zde neni jilovita, ale hlinitopiscita pod ni se nachazi nekolik metru mocna vrsta sterkopisku, takze voda se vsakuje relativne rychle, nicmene v pripade privaloveho desta 🙁
    – lepsi nez plochu zavest piskem je pouzit obycejne piliny, zazil jsem jeden festak, kde na plochu s 15 000 ucastniky prselo 10 hodin v kuse, po navezeni nekolika centimetrove vrstvy pilin zvladla plocha dalsi 2 dny provozu (a ze se tam radilo)
    – nebyla by na skodu i disciplina ze strany zavodniku, kdyz je nekde provaz a mesic stary travnik, tak neni dobry po nem jezdit autem….

    Drzim palce at se mistrovstvi vydari

    Viktor, tak trochu projektant letiste