F3G Jehnědí

Chtěl bych Vás pozvat na naši první F3G (F3B elektro) soutěž na letišti v Jehnědí. Propozice Jehnědí F3G 2021. Jakékoliv dotazy zde v komentářích nebo na info@lomcovak.cz.

S ohledem na fakt, že zatím neexistuje oficiální česká verze FAI CIAM F3G pravidel, uvedu zde pár základních údajů k této nové kategorii.

5.G.1.2.

  • Minimální plošné zatížení modelu je 35g/dm2
  • Maximální plošné zatížení je 75g/dm2
  • Maximální letová váha 5kg
  • Minimální rozpětí 2,8m
  • Maximální průměrný příkon během motorového letu 800W
  • Maximální dodaná energie 350+1Wmin
  • Maximální doba chodu motoru 30+0,1s
  • Baterie jakéhokoliv typu (U <= 42V)

5.G.1.3.

Každý model musí být vybavený certifikovaným záznamníkem (LOG). Tento LOG musí být schválený skupinou EDIC.

Pozn. Pokud se dívám na seznam EDIC, tak tam pro kategorii F3G zatím žádný záznamník nevidím. V tomto okamžiku bych tedy použil řešení od Aerobtec nebo nouzově od JETI. Technické řešení na požádaní mohu upřesnit. Pro soutěž v Jehnědí existuje i možnost místní úpravy pravidel, abychom umožnili účast co největšímu počtu pilotů.

A nyní již jen volně komentář k pravidlům F3G.

  • Letí se tři úlohy, termika, vzdálenost a rychlost
  • Na termice se k výslednému času (max 600s) a přistání (max100b) připočítává (resp. odpočítává) tzv. F5J výška. řečeno jednoduše, v čím menší výšce vypnete motor o to více bodu získáte. Za každý celý meter výšky se vám odpočítá z výsledného času 0,5s a nad 250m se vám budou odpočítávat 3s. Parametry motorového letu jsou viz. 5.G.1.2.
  • Na průletech a rychlosti jste omezeni pouze parametry motorového letu viz. 5.G.1.2.
  • Je zde samozřejmě hromada detailů, které bych v tomto okamžiku neřešil. Zatím to maximálně zjednodušme.
  • Pravidla si přečtěte a pokud nebude rozumět, ptejte se…

4 comments to F3G Jehnědí

  • Děkujeme za krátkou a vystiznou informaci. Za sebe se hlásím k tomu, abychom pravidla pro tuto soutěž v Jehnedi maximálně zjednodusili. Důležité je, aby přijelo maximum lidi s omotorovanym F3B modelem. Pro zajemce se pokus prosim v krátkosti vložit popis zapojeni zaznamniku plus proudového čidla od Aerobtec. Vybavení ma Hořejší skladem, nebo vyrobce ze Slovenska zasílá obratem. Dekuji moc!

  • Bylo by dobré, abychom si do Jehnedi včas řekli jak budeme letat! Jde o to, aby tam bylo maximum soutěžících a ne o to, aby vsichni měli regulérní pohon! Romane, mohl bys tu zveřejnit nejake sve myšlenky? Delam akvizici mezi kamarády-majitelii elektro F3B a potrebuji jim neco říci k pravidlům startu. Zatím mám pozitivní ohlasy a myslím, že tři duše jistě přivezu! Všichni mají velmi solidní modely, pouze pohon mají buď slabý, nebo naopak brutální. MOC DĚKUJEME ZA TVÉ POSTŘEHY!!!!

  • Moje myšlééénky volně plující časoprostorem. Přemýšlím, že bych chtěl…

    1/Dodržet minimální plošné zatížení.
    2/Instalovaný F5J výškoměr resp. zařízení umožňující změření výšky vypnutí motoru a omezení doby chodu motoru. Úmyslně neříkám délku chodu motoru viz.4.
    3/Nemožnost opětovného zapnutí motoru bez přistání a ručního resetu (bod 2/ toto vlastně zaručuje)
    4/Pokud bychom byli schopni určit příkon motoru (cca 5sec po zapnutí), tak bychom mohli vymyslet korekční koeficient na dobu chodu motoru. Výkon nad 800W by byl koef. menší než jedna x 30sec. Výkon pod 600W by byl koef. větší než jedna x 30sec.
    5/Pokud se nás sejde málo, tak bychom letěli pouze termiku a rychlost

  • Zapojení výškoměru Altis a proudové sondy od Aerobtecu viz. https://www.aerobtec.com/download/AltisV4manual_sk.pdf. Strana 18.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

thirteen + 17 =