Sonix E

Začátek nové sezóny se nezadržitelně blíží a já se pomalu probouzím ze zimní hibernace. Elekto trup ke svému F3B Sonixu jsem od Vaška Vojtíška (VVModel) měl již někdy na konci minulého roku a přes zimu jsem dával pomalu dohromady všechny potřebné komponenty pro stavbu. Nakonec jsem zvolil následující konfiguraci:

Motor Peggy Pepper HK-2524, převodovka Micro Edition 5:1N 4plus-Inject/T, 2410KV
Vrtule GM 18×10, Turbo kužel Pohodalet průměr 38mm/trámec 36mm
Regulátor Hacker/Jeti 70A Opto
BEC Castle CC 10AMP
Jeti MUI 75A
Serva na výškovku/směrovku KST X08
Přijímač Jeti RX9
Aku Tattu 4s/2300/45C/214g
Původně jsem chtěl použít Turnigy Bolt LiHV 4s/1300/65-130C/150g, ale ty se beznadějně nafoukly aniž bych s nimi jedinkrát letěl. Na druhé straně při použití této sady bych musel na těžiště 100mm dovažovat dopředu.

Model má letovou hmotnost při těžišti T=100mm 2411g. Na modelu jsem použil svoje standardní F3B křídla tzn. model přežije ve vzduchu cokoliv. Pro splnění spodního limitu pravidel F3B-E 35g/dm2 by model mohl vážit přibližně 2300g (plocha 65,66dm2). Pro úlohu termika by se možná nějaké snížení letové váhy hodilo, ale v tomto okamžiku to neřeším.

S modelem mám za sebou v posledních dnech první lety i v hodně ostrých podmínkách; turbuletní vítr 8-10m/s a jsem velmi spokojen.

Použitý motor je „oběžka“ a tak jsem musel řešit vedení kabelů od čela motoru dozadu k regulátoru. V první fázi jsem použil klasický napružený drát, ale toto řešení resp. jeho provedení se mi neosvědčilo. Mezi rotující částí pláště motoru (31,5mm) a trupem je opravdu málo místa a drát jsem přepálil (!). Třel se o plášt motoru. Instalace pružícího drátu by musela být provedena tak, aby nezvětšovala světlou výšku dozadu vedoucích kabelů ani o pověstný „chlup“.

Nakonec jsem kombinací vhodně zkrácených kabelů od regulátoru a kabelů od motoru dosáhl požadovaného efektu (vyhnutí se kontaktu kabelů s rotujícím pláštěm) bez ocelové pomocné struny. Pro jistotu to ovšem ještě po nějaké době zkontroluji. V následující galerii si můžete prohlédnou pár detailů modelu. V dalším příspěvku zveřejním některé změřené parametry motoru a modelu.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.