F3B reprezentace 2013 a 2015

Na konci tohoto měsíce (říjen 2012) došlo k organizačním změnám na postech některých trenérů ticholeteckých disciplín (RC větroně) SMČR (Svaz modelářů České republiky). Byl jsem zvolen šéftrenérem KLeMČR (Klub leteckých modelářů České republiky) pro kategorii RC větroňů a současně trenérem F3B. Zápis z jednání předsednictva KLeMČR by se měl objevit v dohledné době na webu Svazu. V mé působnosti jsou tedy kategorie:

F3B-trenér Roman Vojtěch
F3J, RCV2, RCVN-trenér Jaroslav Vostřel ml.
F3F-trenér Jaroslav Vojta
F3K-trenér Jan Zelenka

V tomto okamžiku zde zveřejňuji výsledky kvalifikace reprezentace F3B pro MS 2013 PDF (Přehled výkonů F3B 2011/2012) a Žebříček výkonů F3B za rok 2012 (PDF). Pouze upřesňuji, že pro sestavení reprezentace je směrodatný „Přehled výkonů F3B 2011/2012“. Dokument „Žebříček výkonů F3B za rok 2012“ slouží pro potřeby SMČR (výkonnostní stupně apod.).

Příspěvkům týkajících se těchto „oficiálních“ záležitostí jsem prozatím přiřadil štítek (tag) KLeMČR a spadat budou do rubriky Ostatní. Umožní to snadněji dohledat odpovídající příspěvky.

Současně nabízím k veřejné (nicméně odborné) diskuzi reprezentační kvalifikační pravidla F3B pro MS2015 (PDF). Náměty mi můžete posílat do mailu nebo připojit zde do diskuze. Návrh textu:

Kriteria výběru členů reprezentace kategorie F3B pro MS 2015
a Přehled výkonů v kategorii F3B v roce 2013-2014

1. Členem reprezentace může být pouze člen Svazu modelářů České republiky (SMČR).

2. Celkový počet členů širšího reprezentačního týmu je 6, z toho jsou 3 piloti (kteří zároveň tvoří užší reprezentační tým) a 3 náhradníci.

3. Kritériem pro nominaci do reprezentačního týmu na MS 2015 je umístění v tabulce
nazývané „Přehled výkonů v kat. F3B v r. 2013-2014“ – tj. součet celkem 6 nejlepších výsledků z určených soutěží v letech 2013 a 2014 a to vždy v procentuálním přepočtu na vítěze dané soutěže (tzn. vítěz má 100 %). Z toho jsou 2 výsledky za rok 2013 a 4 výsledky za rok 2014.

Konkrétně se jedná o:
0-1 nejlepší výsledek ze soutěží pořádaných v ČR v roce 2013 a uvedených v Kalendáři soutěží. Vítězi mistrovství ČR se přičítá bonifikace 1 %.
1-2 nejlepší výsledky ze soutěží WC (World Cup) a nebo případně jiné mezinárodní série (IS) uvedené na www.f3b.de za rok 2013 (tzn. 1 domácí + 1 WC/IS nebo žádná domácí a 2 WC/IS).
0-2 nejlepší výsledky ze soutěží pořádaných v ČR v roce 2014 a uvedených v Kalendáři soutěží. Vítězi mistrovství ČR se přičítá bonifikace 1 %.
2 -4 nejlepší výsledky ze soutěží WC/IS pořádaných v r. 2014 (viz. www.f3b.de) tzn. 2 domácí + 2 WC/IS nebo 1 domácí + 3 WC/IS nebo žádná domácí a 4 WC/IS v roce 2014

4. Odmítne-li některý z kvalifikovaných členů účast v reprezentačním družstvu, bude účast nabídnuta dalšímu v pořadí.

5. Zveřejnění Přehledu výkonů a seznamu členů reprezentačního týmu provede trenér F3B do konce listopadu roku 2014.

6. Pokud to situace vyžaduje, má trenér F3B právo učinit změny v systému výběru a v nominaci členů reprezentace a to s ohledem na dlouhodobou výkonnost pilotů či optimální složení týmu.

Roman Vojtěch
Trenér kategorie F3B
V Praze, dne 30.10.2012

 

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

21 comments to F3B reprezentace 2013 a 2015

  • Jiří Baudis

    Ahoj kluci,
    předem bych chtěl pogratulovat Romanovi ke zvolení do funkce šéftrenéra.

    Romane, díky že jsi otevřel debatu o podmínkách kvalifikace do repre týmu pro rok 2015.

    Myslím, že stávající kritéria vznikla někdy před 15? lety a zasluhují hlubší zamyšlení.
    Mnoho věcí okolo se změnilo.

    Základním smyslem je vybrat nejlepší piloty pro repre team na MS.
    Vedlejší úkol těchto kritérií je nutit piloty ke zlepšování vlastních výkonů.

    Neměla by nutit piloty k nějakému přílišnému taktizování.
    Neměla by omezovat piloty v soutěži World cup.

    Podívám-li se na průměrného českého zájemce o reprezentaci, tak je to tvrdě pracující jedinec, který má čas objet tak osm závodů za rok.
    Pokud chcete uspět ve World cup a zároveň se chcete dostat do repre, tak máte problém vybrat těch osm závodů na které pojedete.

    Konkurence na jednotlivých závodech není stejná a na některých závodech je vyšší pravděpodobnost bodového zisku pro kvalifikaci.
    Pravidla World cup tento problém řeší tak dobře, jak to jen jde. Naše kritéria nikoli.

    Ve World cup musíte jezdit na závody s počtem 50+ účastníků jinak neuspějete.
    S našimi kritérii se nemusíte účastnit ani jednoho takového závodu, a přesto se dostanete do národního teamu!!!

    Řešení vidím v opuštění současného dělení závodů na domácí a zahraniční. To je nevhodný princip a nic neříká o kvalitě soutěže.
    Rozdělil bych závody do dvou kategorií podle počtu účastníků. Vychází mi číslo tak 35 soutěžících nebo podobné. Na této hranici balancuje jen
    málo soutěží. Většina má výrazně více nebo naopak méně účastníků. Potom bych těm velkým závodům přidělil bonifikaci. Myslím tak 5% je odpovídající.

    Princip 0-1 , 1-2 atd. nevím- může zůstat, nemusí?

    Ten, kdo by uspěl na náročných závodech, které se nejvíce podobají MS ten by nás jel reprezentovat.
    Kdo se bojí a nezalítá na závodech 50+ nemá v repre co dělat! MS má totiž také zpravidla 50+ soutěžících

    Pánové! Vidím v českém f3b velký potenciál. Je tu konečně dobrá konkurence a spousta naspeedovanejch šílenců
    V Holandsku nebudeme bojovat o bednu, ale o první místo! Cesta nevede přes Finska a Španělska ale Kirchheimy a Mnichovy.

    To je můj vzkaz novému trenérovi 🙂
    Jirka Baudis

  • Ahoj Juro,
    děkuji za gratulaci. Pokusím se v bodech reagovat na Tvůj návrh.

    1. Princip „váhy“ závodu podle počtu soutěžících je určitě správný a náročný. Krok zajímavým směrem
    2. Pevná hranice ať už 35 nebo XX soutěžících je již diskutabilní. Závod s 35 účastníky je druhořadý a s 36 již bude spadat do první kategorie? To mi smysl nedává. Spíše si myslím, že by váha závodu mohla být určována nějak proporcionálně (tak jak byla letos poprvé počítána ve Světovém poháru FAI).
    3. Pokud bychom se dohodli na principu „proporcionální váhy“ závodu, potom nemusíme zavádět další z mého pohledu hodně diskutabilní krok; bonifikace.
    4. „…opuštění současného dělení závodů na domácí a zahraniční“ Zde bych měl dost zásadní námitku. Toto opatření současně se zavedením nějaké hranice (třeba +35 soutěžících a neřkuli bonifikací) by znamenalo, že česká F3B špička na české závody jezdit nebude. Proč by jezdila? To určitě nechceme. To by bylo hodně krátkozraké řešení. Je potřeba sestoupit z našich galaktických výšin Světového poháru a podívat se co se děje kolem. Mně nikdy nebylo jedno co bude po nás.

    Zjednoduším to. Počkáme chvíli, zda někdo další bude mít odvahu sdělit nám nějakou novou myšlenku. V tomto okamžiku bych tedy na základě Tvého příspěvku nastínil hrubé rysy možných úprav kvalifikačních pravidel F3B:

    1. Princip váhy závodu podle počtu účastníků. Váha by měla být proporcionální. Závod musí být ze seriálu WC/IS (WorldCup/International Series). Detaily váhy upřesníme. Inspirací nám budiž třeba již nahoře zmiňovaný Ralf Decker.
    2. Reprezentace by měla mít POVINNOST se účastnit českých soutěží; BEZ OHLEDU na výše zmiňovanou váhu závodu. Já chci podpořit české pořadatele závodů a chci tam vidět nové lidi, kteří se přijedou srovnat s naší špičkou. Já nechci abychom my, co jezdíme po Světovém poháru, byli nějaký exkluzivní klub. Samozřejmě, že povinnost účasti na českých soutěžích musí mít nějaké limity ve smyslu nemoci apod. To už jsou technické detaily. Nyní se bavíme o principech.
    3. Ostatní body beze změny.

    …tak se mějte

  • Jiří Baudis

    Ahoj Romane,
    Výborně! Shodli jsme se na tom, že je dobré hodnotit více ty závody, na kterých je větší konkurence.

    Použít podobný princip jako použil Ralf Decker pro World cup je výborný nápad!! Je to taky dost velká změna, přejít z procentuálního hodnocení na bodové. Bude dřina to napasovat na naše podmínky tak, aby to mělo hlavu a patu.

    Ralf také dělí závody do dvou skupin. Skupina 50+ dává všem závodům stejnou váhu tam nic proporcionálního není. Závody s menším počtem účastníků, tam se jejich váha opravdu snižuje proporcionálně. Opsat to ale nepůjde.
    Český závod s 18 soutěžícími by měl hodnocení mizerné. Daleko horší než si zaslouží.
    Navíc body dostává prvních 25 lidí a zbytek nějak přechází zas na procentuální hodnocení.
    Myslím, že Ralf nad tím strávil hodně času a odvedl dobrou práci.
    Jestli se Ti chce na to navázat tak Ti tleskám. To je krok dopředu, jednoznačně!

    Žádná další bonifikace v tomto systému nemá smysl, to je jasné.

    Já bych se s tím pro tentokrát tak netrápil. Procentuální hodnocení jako doposud je myslím dostatečné. Přes pár nedostatků(jako jsou finálové boje) je každému dobře srozumitelné. Tady je ale bonifikace nutná.

    Co je tak špatného na bonifikaci? Říkáš diskutabilní, nechápu, potřebuju nápovědu
    Podle mě – je to jednoduché a jestli chceš, může být proporcionální.
    Třeba : 0-20 lidí 100%,20-25 lidí 101, 25-30 lidí 102% atd.

    K druhému bodu.
    Mě taky není jedno co se u nás děje. Pracovat na popularitě f3b u nás je jistě správné.
    Sám jsem si vzal letos na starost jednoho a půl nováčka :-)))
    Otázka je, jestli Kritéria pro výběr reprezentace jsou tím správným nástrojem jak zvyšovat účast na soutěžích.
    Podle mne ne. Kritéria pro výběr reprezentantů mají vybrat nejlepší piloty nic víc a hlavně NIC MÍŇ !
    Bylo by moc hezké, kdyby všichni měli povinnost jezdit na závody. Kdyby museli povinně závody pořádat atd.
    Trochu mi to připomíná 1 máj. (Petře a Honzo to nemůžete pamatovat). Navíc neschopenku dostaneš na požádání. Možná povinnost závody pořádat. Nevím asi by to některé lidi nas….. a výsledek spíše opačný. Tady si lidi ještě pamatují, jak se takovým metodám účinně bránit.

    Proč myslíš, že by špička nejezdila po závodech, pokud by závody neměli vliv na repre?
    Tomu nerozumím. Lidi přece nejezdí na závody jen proto, že chtějí na MS.
    Ptáš se, proč by jezdili?
    Protože je baví závodit, protože česká 6kolovka ti dá víc než 14 dní tréningu, protože máme český žebříček, protože je to kousek atd.
    Navíc přijede možná více lidí, prostě proto že tam bude lepší atmosféra, hrotiči nebudou taktizovat s týmy a klidně pomůžou nováčkům.
    Každý nebude chtít nachytat pořadatele, hádat se o body atd.

    Navíc v roce 2009-2010 všichni po závodech jezdili i když bylo jasné, že repre nikoho nezajímá. Proč asi?

    Nevím, nucení tady asi fungovat nebude. Dobře si pamatuju Jardovi metody, když ještě opravdu pracoval jako trenér.
    Na mě to fungovalo, nevím, ona vlídnost kolikrát pracuje lépe než nějaké rozkazování.

    Jirka

  • Ahoj Juro,
    zvolit správný klíč pro hodnocení repre např. s použitím R.Deckera metody je opravdu vyšší dívčí. Zkusím mu napsat, protože mi tam některé výpočty nejsou jasné.

    Bránil jsem se bonifikacím stylu „zahraniční závod = +4%, tečka“ To se mi nelíbí, jak to šmahem znevýhodňuje české soutěže. Klíč podle počtu účastníků je přijatelný.

    Zvláštní bonifikaci 1% za MČR bych hned nezavrhoval. Myslím, že se jedná o prestižní záležitost. Naopak zvát tam jednoho/dva zahraniční účastníky, nejlépe jednoho z nejlepších na světě podle mne není dobrý nápad. Tento „černý Petr“ cestuje startovní listinou a rozdává „zářezy“ vylosovaným nešťastníkům. Zanáší to do mistrovství ČR úplně neočekávaný a náhodný faktor. Pokud by těch zahraničních závodníků bylo třeba 20, nemám s tím problém. Rozdělení možného „zářezu“ je rovnoměrné. Do budoucna bych se tomuto tedy snažil vyhnout.

    Přikazovat jsem nikomu nic nechtěl (pravda, nějak jsem se nebývale rozohnil…úsměv). A už vůbec ne někomu nařizovat pořádat závod. Chtěl jsem, aby špička přijela na české závody. Sám víš, že když pořádáš v Česku závod a nepřijede Ti pět lidí, tak máš docela problém.

    Zdá se, že toto téma zajímá pouze nás dva. Přesměruji tedy další diskuzi již do našich mailů. Na finální podobu kritérií máme čas do konce listopadu. Napíšu Ralfovi a zkusím něco připravit.

  • Jiří Baudis

    Jistě, už končím 🙂

    Shrnul bych to do dvou otázek. Prosím o odpověďi všechny naše piloty a pilotku.

    -Je kvalita konkurence na našich domácích soutěžích taková, aby tyto soutěže zásadně rozhodovaly o naší reprezentaci?

    -Pomůže, uškodí nebo se nic nestane českým závodům, pokud budou mít menší vliv na výběr reprezentantů?

    Všem kdo odpoví, buďto sem nebo Romanovi na e-mail, přivezu na jaře osobně od Valerie perníček:-)

    Vaše odpovědi mě i Romana opravdu zajímají. Roman pak podle nich nastaví potenciometr 🙂

    Jirka

  • Jiří Tůma

    Zvláštní bonifikaci 1% za MČR bych hned nezavrhoval. Myslím, že se jedná o prestižní záležitost. Naopak zvát tam jednoho/dva zahraniční účastníky, nejlépe jednoho z nejlepších na světě podle mne není dobrý nápad. Tento “černý Petr” cestuje startovní listinou a rozdává “zářezy” vylosovaným nešťastníkům. Zanáší to do mistrovství ČR úplně neočekávaný a náhodný faktor. Pokud by těch zahraničních závodníků bylo třeba 20, nemám s tím problém. Rozdělení možného “zářezu” je rovnoměrné. Do budoucna bych se tomuto tedy snažil vyhnout.

    Michale, doufám že tento odstavec Romanovi vysvětliš a nenecháš černého Petra na mne, nebo někoho z mého okolí.

    Díky Jirka Tůma

  • Petr Hulík

    Romane a Jirko,
    tuto diskuzi do soukromí prosím nepřesouvejte. Na to je až moc zajímavá. Nepřispívám, protože si myslím, že f3b embrio nemá do způsobu výběru repre co kecat. Překvapuje mě ale, že ostatní stále spí.. jste tam??

    Na Jirkovi dotazy se ale odpovědět vyplatí 😉 takže-

    1- pro malý vliv českých soutěží na výběr reprezentace jsem od začátku a nejen v této krásné kategorii

    2- osobně si myslím že se nic nestane. Chápu ale jisté obavy z ponorky, která třeba může nastat. Když se to nevyzkouší nikdy se to nikdo nedozví.

  • Jiří Tůma

    Ahoj,

    jsou příležitosti, které se nedají odmítnout a pokud by perníčky přivezla Valerie, tak mohu i víckrát, odpovědět.
    1 – domácí soutěže by neměly mít na výběr reprezentantů větší vliv než soutěže světového poháru,
    spíše menší
    2 – domácí soutěži to neuškodí, spíše naopak

    Jirka

  • mihaeul

    No muj nazor na poradani soutezi u nas, vsichni co litaji F3B, znaji.
    Jinak bych se asi nevrhal jiz sedmy rok po sobe do stejne hluboke reky …
    Bonifikace na MCR bych se take nevzdaval. Pro piloty, kteri chteji byt v reprezentacnim zebricku nejvyse, jiste neni problem vykostit i domaci borce.

    Jeste ke kvalifikaci repre si myslim, ze v repre muze byt i nekdo ze ctvrte, pate pozice a ne jen striktne prvni v poradi. Hlavne kdyz ti co maji reprezentovat funguji jako tym (F3B), kamaradi a klape to mezi nima. K cemu je tym hvezd typu Mario Lemieux, Wayne Gretzky a Jvgenij Malkin, kdyz jsou to v osobnim zivote nepratele!

    Cerna ovce v podobe Thomas Dylla, co kolem sebe rozseva jen skazu byl muj napad. Kazda dalsi hlava na zavode je pro me financni zachrana a samozrejme „zkvalitneni“ souteze, at uz je dany jedinec jakekoli vykonnosti. A taky jsem to chtel cele domaci F3B spicce trosku zdramatizovat 🙂 Ale o to jde ne! Pokud jde o kandidaty na repre, musi si poradit i s takovym borcem, nebo snad ne?

    Bonifikace v zahranici: obavam se Jirko, ze at budes bonifikovat jak chces, v tuto dobu se bude rozhodovat stejne pouze mezi 5-6ti piloty. Ostatni z CR do techto boju nemaji sanci zasahnout, jak z duvodu dovednostnich, tak hlavne z duvodu financni narocnosti absolvovani cele sezony, ktera hlavne zacina spoustou casu treninku a vrcholem jsou potom zavody po cele Evrope. Proto me i trosku prekvapuje tvoje velka snaha o tyto zmeny, kor v tvem pripade? Je ale pravda, ze i kdyz se to bude tykat par lidi, bude urcite vice jasno.

  • Přátelé a kamarádi, dovolím si také přispět svou troškou do mlýna. Upřímně řečeno moc nechápu, důvody proč se řeší podmínky reprezentace? Tak jak je to dnes, zdá se mi to poměrně spravedlivé a v mezích možností optimální. Stále platí, že nejlepší a také nejpilnější piloti jsou opravdu v repre. Je legrační, že před MS v Číně to bylo všem kdesi, protože se tam nikomu nechtělo..pak zase chtělo….pak zase nechtělo….pochopitelně kvůli prachům. 🙂 to chápu.
    Každopádně pokud má nový trenér řešit něco důležitého a zásadního, je to spíše rozvoj F3B u nás. V posledních letech sice výkonnost 3-6 prvních pilotů jde nahoru, ale u ostatních spíše opačným směrem. To že chybí noví piloti nekomentuji.
    Taže dle mého jde o navýšení počtu soutěží v ČR a uzákonění 🙂 povinné účasti na všech těchto soutěžích, určitě alespoň na MČR 🙂 Velmi dobře si vzpomínám, jak jistý nejmenovaný pilot vypustil republiku 2009 kvůli své únavě z evropských závodů….jojo, vzpomínáš si dobře Jirko :-)))
    Takže pokud chceš Romane přispět k rozvoji eftribecek u nas, zajisti pouze toto: více pilotů, více závodů a kopu peněz pro pořadatele :-))) a ostatní už půjde samo. Až u nás bude létat 50 pilotů, začněte řešit nové podmínky repre :-)))
    Letu zdarec
    pavel marek

  • Ještě si dovolím přihřát svojí polívčičku, naprosto sobeckým názorem! Osobně si myslím, že dvouleté období počítání výkonnosti je v dnešní době absolutní blbost! Pro relativně šikovné piloty není problém, dostat se do formy během jediné sezony! Pokud si třeba já osobně v dnešní době řeknu, že bych zase začal létat na vysoké úrovni, znamená toto opatření dvojnásobné náklady. Nevidím jediný důvod, proč toto opatření udržovat i nadále! Dva roky je opravdu dlouhá doba! Tento systém naprosto znemožnuje rychlejší nástup dobrých pilotů, stejně jako roční odpočinek. Rozhodně jako argument neuspějí bláboly o dlouhodobé výkonnosti atd…. F3B je velice dynamická kategorie, tak buďme také trošku méně zkostnatělí!
    konec zvonec
    pavel 🙂

  • Jiří Baudis

    Tak tohle sem snad ani nepatří:-)
    Pavlíku, dovol abych ti osvěžil paměť. To nebyla únava. On totiž pořadatel MČR dal tento prestižní český závod ve stejný termín jako eurotour pouťovku v Belgii. Byl jsem tam.
    V roce 2011 jsem tam ovšem nejel také a moc mě to mrzelo.Byl jsem opravdu vyčerpaný. Mé potíže vyvrcholili v Mnichově, kdy jsem v pátek odjížděl s horečkou domů. Výmluvy? Jistě, správný sportovec má umět s energií šetřit. Mě se to nějak stále nedaří.
    O dalším hříšníkovi ale nevím, ostatní reprezentanti jezdí přece pěkně spořádaně:-)

    Tvůj návrh na změnu je správný a má i mou podporu. Jeden rok asi opravdu stačí.

    Já už to opravdu teď nechám na Romanovi. Určitě má z toho hlavu jak meloun 🙂

    Jirka

  • franta

    Ahoj mládeži,
    za perníček vše… (dříve skautík za kudličku)

    Otázka 1. odpovídám nikoli. 4-6 lidí na špičce si vzájemně vyměňují doma místa v úseku několika let. Pokud se nestane někomu karambol, je výkonnost v podstatě stálá. Občas se sice stane, že se někdo vkrade do první desítky, ale při pouze dvou domácích soutěžích ročně, výkony doma nerozhodují. Jeden výsledek z domácích soutěži je až dost.

    otázka 2. nestane se nic. Druhá polovina soutěžících si stejně jede na domácí závody jen pro radost z polítání a k večerní zábavě… na špičku stejně nemaje. Dříve se špička obměňovala rychleji, ale vždy bylo na špici 5-6 závodníků a ostatní prostě neměli nárok.

    Otázka reprezentace je v podstatě otázka financí. (a byla i v době před kotrmelcem). Těžko získáme nové závodníky kolem 30-ti let, když na to finančně nemají. Pořídit si špičková éra, pár kilo silonů a zaplatit či sehnat nějaké měřiče není levná záležitost. K tomu přičíst potřebný čas na trénink a to si může dovolit jen někdo a nebo ve spolku silné party. Na špičku se nedostane samotář. Výkony evropské špičky jsou až hrůzostrašné.(Mnichov letos)Na 1000 b. na termice je nutnost plný čas a sednout za 100. Rychlost pod 17s či 16s je nutností a to nelze trénovat bez zvonění a party.
    Pokud chceme získat nové béčkaře, nutno jít lanařit do jéčék a elekter. Ze žáčků z kroužku se těžko udělají.
    Předpokládám, že Roman po domluvě s Dekrem stanoví ta nejrozumnější kritéria pro reprezentaci. Jen se mi líbí, že špička se nám rozrostla o další tři adepty a starší kozáci se budou nuceni více ohánět aby obhájili pozice. Tím lanařením od jéčkařů by se měl určitě ujmout Honza.

    dědek

  • Já ale Jirko nerýpal, jen jsem na modelovém příkladu ukázal nastanuvší situaci! Nevím jestli byla republika proti Belgii prestizní,ale tys dal prednost zahranicnímu zavodu. Já to uplně chápu a myslím, žes udělal dobře. Pokud prostě chceš lítat první ligu, republiku neřešíš. Já to chápu. Upřímně to jaksi potvrzuje ma slova o povinné ucasti na zavodech v CR. Nicmene pochopitelne vetsinu pilotů to nenapadne. Co je správné je otázka, tys jel na nejlepší výsledek a dnes jsi nejlepsí 🙂 To je OK.
    Konci mi casový limit pro LOmcovak, už jsem tomu dal dost 🙂
    Jinak si myslím, že sem patří vše. Pan trenér si to profiltruje a neco si z toho vezme, o to se nebojím 🙂
    ciao paolo

  • Jiří Tůma

    Jestli to mohu trochu odlehčit a spravně jsem pochopil Pavla ohledně povinnosti účastnit se domácích soutěží, tak pořadatel, který nelétá, je automaticky vyřazený z kadidatury na reprezentanta. To se mi zdá nefér, takže mu dáme vyjímku? Nebo bude létat ……… blbost.
    Takže bych navrhoval přidělit pořadateli za pořádání soutěže 98 bodu. A my ostatní na tom jenom vyděláme.
    Jirka

  • mihaeul

    No Jirko, ackoli se nekdy tve nazory naprosto neschledavaji s pochopenim, musim uznat, ze o tom opravdu premyslis i jako organizator, ze by?! :-)….
    Tuto tvoji poznamku jsem chtel take zminit ve svem predeslem prispevku, ale jelikoz se tyka primo i me, nechal jsem ji plavat. Takze diky.
    Ne ze bych o to tak extremne stal a ne ze by moje nasazeni bylo takove, ale poslednich 6let co poradam TRUBKU, jsem timto naprosto vyrazen z moznosti o repre vubec bojovat…. a posledni roky to byva i pouze jediny nebo jeden ze dvou ciste domacich zavodu a tim je to dane.

    Mimo jine, vcera jsem resil jeste s Tomasem Bartovskym najake terminy na pristi rok a oficialne je ryze cesky zavod opet pouze TRUBKA.
    WCup je Jesenik a Mlada Boleslav
    Kde jsou vsechny ty sliby z cca minuleho mesice ??? Co na to rict no, ze se tu jenom tlacha a skutek utek.

  • Michale, ty jsi prostě vyvolený! Máš úkol, který ti dal ON! Drž hrdinský prapor tuzemských závodů dál!
    pavel

  • Honza Stonavský

    Pořádání čistě českých závodů je vzhledem k množství pilotů u nás dosti neekonomické, to mi Michal a jiní co si to zkusili mohou určitě potvrdit. Sám jsem je přestal pořádat jen pro to, že jsem na to prostě neměl finančně. Pokud nemáte klubové zázemí, tím myslím kolegy z klubu, kteří jsou ochotni pomoct zadarmo, levný pronájem plochy na letišti a ještě dalších plno věcí, tak to musíte zaplatit ze svého. Přijede kolem dvaceti lidí, pokud je špatná předpověď tak ještě míň.

    Ale abych se vrátil k Jirkovým otázkám:
    1. Když se podívám na startovní pole na českých soutěžích, tak tam najdu zhruba 8 lidí, kteří létají na evropské (světové úrovni). Přirovnám to k Eurotour soutěžím ve Finsku nebo Švédsku, kde se dají vylétat „levné“ body. Z tohoto důvodu zavedl Ralf Decker nové bodové ohodnocení ve World Cupu.

    2. Myslím si, že pokud budou mít menší vliv,tak se nic nestane.

    Podle mne by největší bodové ohodnocení (bonifikaci) měly mít závody jako jsou Kirchheim a Mnichov. Tam je tak velká konkurence, že je velmi malá pravděpodobnost, že nepotkáte ve své skupině někoho z evropské špičky.

  • mihaeul

    to Pavel: Ale prd, di mi k sipku s praporem, ja si chci taky zalitat na domacich zavodech, to je cely! Ty delas zavody posledni dobou aspon na presrok, asi potrebujes delsi cas na regeneraci… A koho myslis tim ON? Jestli myslis Alaha, tak ten na me nema cas, psal me to zpravou ze satelitniho telefonu nekde uprostred pouste, nastvany tam honi skupinu Mudzahedinu co mu podojili jeho 1500 let starou kozu… Bud Behi

  • Čau lidi,
    aby to nevypadalo, že Vám nenaslouchám. Pravý opak je pravdou. Naslouchám a pečlivě. Po zvážení všech i nezveřejněných komentářů mohu naznačit jakým směrem se ubírají moje úvahy:

    1.Čím jednodušší, tím lepší.
    2.Budu se snažit najít nějakou váhu pro hodnocení soutěží pouze podle počtu účastníků.
    3.Nechci rozlišovat české a zahraniční závody, prostě počet účastníků je klíč.
    4.Opustím dvouletou kvalifikaci.

    Chtěl bych to uzavřít do konce tohoto týdne. Mimochodem jsem sledoval i podobnou diskuzi (kvalifikační kritéria) v F3K. Zajímavé, ty lidi chtějí něco dělat a něco měnit. To je dobře. Co mi chybí, tak podobná diskuze v F3J a F3F. V kdysi královských českých kategoriích, které jsou dnes na dně.