Baterie do F3X po x-té

O baterkách pro F3X košťátka bylo i na tomto webu napsáno poměrně dost. Opravdu jsem zatím nic lepšího než obyčejný čtyřčlánek neobjevil. Na RCGroups je zajímavé vlákno o hořících servech MKS (pokud je provozujete na 5-čl., tak se připravte brzo na velkou ránu). Následuje i zajímavý odkaz na test různých stabilizátorů. Holt každý strůjcem štěstí svého…

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

8 comments to Baterie do F3X po x-té

  • dalibor

    Pořád nechápu, proč v době,kdy už ani ve vysílačích není po NiMh není ani vidu ani slechu, pořád výrobci serv to matlají na 4.8V. Různé BEC jsou děsné zvěrstvo,protože s pořádným spínaným zdrojem to má společné pouze jen název.
    A MKS se profiluje jako Top výrobce Top serv a pořád to mají na 5V…ptám se proč???????
    Já si lítám v pohodě Hyperion Wing serva která jsou na 2S-Life košer….a i tam mám takový divný pocit,že ta deklarace na 2 life články je pouze nálepka na krabičce serva.

  • Dalibore,
    než předělají ty výrobní linky na Dálném Východě, to chvíli trvá (úsměv).

    Jinak MKS si docela solidně naběhli. V tech. specifikacích uváděli mohutné tahy a rychlosti při 6V a lidé z toho usoudili, že to mohou tedy používat i při 6V. To ovšem pouze marketingový ředitel chtěl ohromit publikum. …a serva vesele hořely a lidé padali.

    Jinak o MKS6125 toho bylo na L rovněž napsáno dost.

  • dalibor

    Já v posledním výdobytku technologií (Scary 🙂 mám na křidélkách a klapkách KST serva. Napájení opět 2S-LiFe 850mAh na přímo a k servům slaboučké kabely. Podle spotřebované kapacity po hodině letu to žere naprosté minimum a zatím (ťuk,ťuk) nic neshořelo. Ale KST mají jinou elektroniku…(mechaniku stejnou jako MKS) ,už podle dosažitelné výchylky na standardní 100%/-100% signál.
    Jo a těm 7 kilovým tahům se taky směju 🙂 🙂

  • franta

    Dalibore,
    rád bych se taky k BEC vyjádřil. Používám BEC od Jeti. Ten menší. Mám ho nastavený na 5,7V. Je sice do našich košťátek trochu větší, ale je spolehlivý. Původně jsem tam měl 2x LiIonky. Ty jsem oddělal nastavením nabíječky na NiCd! Za blbnost – spíš bez brejlí – se platí. Dneska tam mám LiFe a není problém. Proud je na max. 10A a podle Romanova vypinače nedosáhl jsem víc jak 6A. Až se výrobci serv probudí, bude se lítat na LiFe určitě bez problémů. Požití BEC se mi líbí i proto, že serva necestují s poklesem napětí. Byl jsem lítat při +5°C a nepoznal jsem, že by něco cestovalo. LiFe 850 jsem nikdy nezkoušel, měl jsem strach z malé kapacity. I když je fakt, že jsem nikdy nedobíjel víc jak 0,6 Ah po odpoledním tréninku.

  • PetrG

    Ahoj, chtěl bych se zeptat jaké použít dnes baterie 2/3 do F3J, budu osazovat nový model, tak přemýšlím jaké baterky zvolit, co je osvědčené.
    Druhá možnost je přejít na HV serva a použít baterie Liion viz http://baterie-e-cigaret.heureka.cz/ismoka-sanyo-baterie-18350/
    To ale znamená komplet nákup nových(otázka jakých) přesných serv HV a změnit způsob nabíjení.
    Teď jsem dal jak rádio, tak model přes noc na trafo Robbe a nestaral jsem se…
    Díky Petr

  • Ahoj Petře,
    sám už jiné než HV letadlo nemám. Jako baterie jsem v F3B Pikounovi použil Samsung LiIon 18650/2000mAh 20C. Jsem spokojený. Ta Tvoje volba nemusí být špatná za předpokladu, že se jedná opravdu o Sanyo články.

    Samozřejmě pokud to máš do F3J autobusu, tak by se ti tam mohly vejít i zmíněné 18650 (18mm průměr, délka 65mm), které mají více jak dvojnásobnou kapacitu. Pokud se týká nabíjení, tak používám PowerCube a nebo Orbit. S LiIon nemají jediný problém.

    Serva viz. F5J Pike Perfection. Do F3B trupu jsem použil DS3425HV. Zatím spokojenost.

  • PetrG

    Děkuji za odpověď, Romane.
    Pořád nad tím přemýšlím, jestli jít do těch HV, mám starší éro na 4xnimh, serva S3150, na druhé éro zatím čekám, zbyly mi ještě 4ks těch S3150, tak zvažuji jestli je použiji, nebo je už čas přejít na HV technologii, to by znamenalo předělat i to stávající éro, ať to mám stejné.
    Podle poslední verze Servomances se některé HV serva nejeví jako nějaký zázrak…
    PS HV výbavu máš i v „béčkách“?

  • Ahoj Petře,
    to že už máš připravený matroš na nové éro v klasice (ne-HV), to je pro mne nová informace. Určitě bych u klasiky zůstal a s HV počkal. Připadne mi to jako rozumné řešení.

    V F3B mám na motýlovi JR DS3425HV a v křídlech JR DS189HV. Vím, vše to jsou domečky v umělé hmotě a kov by byl asi lepší především pro LDS, ale vše je o kompromisu. Zatím jsem spokojený.