Nové stroje patří do nové krabice

Svoji starou, odrbanou a rozlepenou krabici na křídla F3X košťátek jsem se smutkem na duši, po více jak pěti letech neocenitelných služeb, narval do kontejneru. Rozhodl jsem se totiž pro výrobu krabice nové. Co jsem k tomu potřeboval a jak to dopadlo?

– pás folie Mirelon o tloušťce 10mm (http://www.mirelon.com/cs/pasyal.php)
– pevnou stříbrnou pásku (použijte kvalitní Henkel(?), na slunci se Vám jinak rozteče lepidlo)
– tavnou pistoli
– zbytky smrkových lišt přibližně 8x8mm
– ostrý odlamovací nůž
– pravítko a svinovací metr
– kousky suchého zipu na zajištění víka

p1000836s

Krabice je z jednoho kusu Mirelonu. Ohyby jsou pouze naříznuté, nikoliv prořízlé skrz. Do ohybu vlepte tavným lepidlem lišty. Tavného lepidla nepoužívejte moc, jinak se Mirelon rozpustí. Přemýšlím, že ty smrkové lišty by chtělo nahradit nečím měkčím a současně, aby to drželo tvar… (přinejmenším u lišt aspoň strhněte ostré hrany)

p1000840s

Dno i víko udělejte dvojité s osazením. Slepte tavným lepidlem.

Výhody takto postavené krabice na křídla:

-levná a rychle hotová
-lehká a přiměřeně tuhá (na 3 páry F3X křídel je váha krabice 800g, rozměry 31x18x160cm)
-poskytuje ochranu nejen mechanickou, ale hlavně i tepelnou
-nevadí ji déšť
-je ohleduplná pro ostatní letadla příp. jejich části při přepravě, vzpomínám si na 5kg kartonové nebo překližkové almary, které když mi narvali do auta, tak jsem si nebyl jistý do čeho mi to udělá díru, nebo co mi to zláme

p1000841s

Krabice před olepením páskou.

p1000842s

Provedení víka. Dvě části víka jsem slepil mirelonovou částí k sobě, protože na staré krabici mi tavné lepidlo po čase od hliníkové folie odpadávalo.

p1000843s

Sucé zipy na uzávěru.

p1000867s

V případě, že mám v kufru všechny standardní potřebné škatule, tak trupy se už mezi krabici a roletu nevejdou. Chybka se vloudí…

Jaké jsem udělal chyby při jejím návrhu a sestavení? Vyrobil jsem ji zbytečně velkou, protože se tam vejdou tři páry křídel a já většinou jezdím pouze se dvěma páry. Z většího rozměru v jednom směru (18cm) plyne i nevýhoda, že krabici nevezmu do jedné ruky, tak dlouhé prsty už nemám. Starou jsem v pohodě popadnul jednou rukou a šel. A je zde i další problém. Pokud krabici zasunu pod roletu v autě, tak se na ni už nevejdou trupy, aniž bych odstranil roletu. Taky tuším, že se mi už nevejde do batohu, když se šlo na svah. Jak vidíte, ne vždy platí, čím větší, tím lepší. …ale nějaká krabice lepší než žádná a Vy si ji určitě rozměříte a promyslíte lépe než já.

2 comments to Nové stroje patří do nové krabice