2.závod Zimní Ligy… (doplněno 6.11.2016)

6.11.2016

Ta předpověď počasí byla opravdu divná. Ve čtvrtek mi Honza Kohout volá, že na Windguru dávají vítr kolem 7m/s a v nárazech 13m/s a co tedy beru za špagáty. Koukám se do předpovědi na Aladina a vidím sotva 2m/s; skutečnost byla ještě horší. Po ránu absolutní bezvětří a po poledni vítr do zad. Na Poříčí ale zase nic tak překvapujícího.

Po příjezdu na letiště jsem udělal jeden kontrolní start a bylo to zoufalství „proceděné vzduchem“. Výška? 160m. Hmmm, Ploužilové (F5J) mají nastaveno 165m. Když jsem se ptal, kdo z nich si přivezl skoro tříkilové Ploužidlo, odpovědí mi bylo mlčení jehňátek či případně námitka, že tolik to zatížit ani nemohou. Na moji poznámku, že v těchto podmínkách by si měli nastavit maximálně tak 100m, rovněž nikdo nereagoval. No dobrá…

porici

Záznamy z LOLO5+ jsou v pořadí tak jak šly přes den za sebou. Průměrná výška z prvních čtyř startů? 170m; o 5m víc než téměř dvakrát lehčí F5J model.

Hned první let byl opravdu zoufalství. Již někdy v šesté minutě jsem se pomalu ploužil nad vrcholky stromů na východní straně louky. Honza hlásí: „Hele vole, máš tam stro…“. To „…my“ už nedořekl. To jsem se už houpal na bříze. Na letišti zavládlo všeobecné veselí.

Letadlo jsme po drobných manévrech s lezeckou vložkou bezpečně sundali. Tímto děkuji kamarádům za pomoc při již několikáté reinkarnaci mého Sonixe. A mohlo se pokračovat…

Kolem poledne, světe div se, vykukovalo sluníčko a vzduch mohl být konečně aktivní (viz záznamy z výškoměru). Začalo dokonce i pofukovat, bohužel přesně do zad. Pampeliškáři (F3J) byli donuceni zkoušet náznaky obletu kladky. Třeba Jirka Pazdera (F3J) si to vyzkoušel se svojí Extází (F3B) poprvé v životě. Myslím, že po několikátém pokusu přišel na to, že zase až takové vrcholné umění to není a začal si oblety užívat.

Počasí tedy nakonec vyšlo, odlétali jsme celkem 7 kol, prostě super sobota. Vyhrál Milan Chalupník (F5J), druhý byl Libor Koten (F3J) a třetí jsem byl já (F3B). Výsledky, po kontrole vzorků moči antidopingovou komisí FAI CIAM, dorazí určitě obratem. Příště letíme 10.12., tak buďte připraveni, protože bude konečně foukat 12m/s a já se těším co s těmi 1300g plachtami budou podnikat kluci Ploužácký. Mějte se.

Jednotlivé_lety (PDF)

Celkové_výsledky (PDF)

P.S. Za fotografie děkuji Honzovi „Carbon“ Uhlíkovi a Honzovi „Kykyryky“ Kohoutovi.

26.10.2016

…se překládá z termínu 12.11.2016, kdy budou na okolních polích piclifci vraždit ušáčky, na 5.11.2016 (sobota). Všichni jste srdečně zváni LMK Týnec nad Sázavou. Pozvánka (PDF).

49 comments to 2.závod Zimní Ligy… (doplněno 6.11.2016)

  • Luboslav

    Snáď je jasné že to je zovšeobecnené, každá kategória si môže nastaviť limity aké sa k nej hodia.
    Inak v F5J tých 1,8-2,0kg nie je také od veci. Dali by sa využiť staršie modely z F3J, viac by ten model vydržal, atď. Keď výškomery začínaly a prechádzalo sa z F5J-euro, tak to tak aj bolo.

  • thr

    Hlavně si dovolím tvrdit, že velmi mnoho lidí se dává na F5J právě proto, že jim styl létání na menší vzdálenosti v malých výškách velice vyhovuje a baví je.
    O zvyšování hmotnosti mluví mimochodem až příliš často lidé dosud létající F3J, těm by to bylo jistě milé, že by se nemuseli učit nic nového ani měnit modely – no sice je chápu, ale bylo by fajn si přiznat, o co opravdu jde a nevykládat pohádky o tom, jak to chtějí kvůli prospěchu ostatních 🙁

    Mimochodem mě také baví ten „argument“, jak těžší modely víc vydrží – nějak ty tuny zbořených lehoušů na závodech vidět nejsou, běžně u různých lidí vidíme pořád ta samá letadla už více sezón. Prostě pohádka, ale přesto se to omílá pořád a pořád…

    Jo a pro Romana – a on snad v jiných kategoriích na trochu vyšší úrovni někdo objíždí závody s jediným modelem? Sotva… A v čem mám být tedy ten problém a rozdíl v F5J????

  • Skorpion

    Ono jde o to, že lehčí model je vždy dražší a to nepřímo úměrně. Bohužel to tak je a to začne být asi větší problém. Jen by mě zajímala životnost toho lehouše vs. normálního modelu. U F3K můžeš lehouše za sezónu prodat, protože to je konečná. Tady to po těch přistáních asi taky nebude žádná hitparáda. Ale hlavní je, když to ty lidi baví 🙂

  • Karel Mrázek

    Toto je krása, cituji „Dali by sa využiť staršie modely z F3J“. Většina lidí, kteří začínají s F5J má samozřejmě doma plnou dílnu starých F3J a nevědí co s nimi. Nebo ti co létají F3J by se rádi zbavili svých olétaných přebytků? Jinak by mě zajímalo kolik lidí se zúčastnilo v roce 2016 alespoň jedné soutěže F3J. U F5J je to podle neoficiálního žebříčku na stoupáku 103 soutěžících. U menší obdobné kategorie RCEV 73, je tam ale samozřejmě určitý průnik s F5J. I tak to dohromady je vysoko přes sto.

  • Přátelé,
    diskuze nabírá úplně jiný směr než byla moje původní sdělení pro F5J piloty na ZL.

    1. Nastavte si 140m nikoliv 165m
    2. Jsem přesvědčený, že pokud budete vyznávat teorii, že „ jim styl létání na menší vzdálenosti v malých výškách velice vyhovuje a baví je“ a budete to navíc provozovat s 1300g Plachtou, tak přinejmenším na ZL jednoduše neuspějete.

    Každá kategorie má svoje klady a zápory, někdo miluje Zemana, někomu se z něho zvedá kufr. Musíme přesto existovat vedle sebe. Respektuji Vás, ale určitě Vám všechno neodkývám. Já rád přijedu na F5J bitku, jakmile bude čas a chuť; nemám s tím jediný problém. Myslím, že takovou odvahu se veřejně znemožnit a přijet na soutěž F3B nikdo z Vás nikdy nenalezne.

    Děkuji za pozornost, konec hlášení.

    P.S. Ježíšmarjá, Zdeňku já myslel jiného Zemana (smích)

  • Karel Mrázek

    O odvahu nejde, znemožňuji se v podstatě na každé soutěži jakékoliv kategorie a nevadí mi to. Jde o investici do navijáku a letadla, která není triviální.

  • Karel Mrázek

    Ještě doplním a je to opravdu naposled. Pokud se někdo z F3J bude chtít znemožnit na soutěži F5J, vezme olétaný model a dá do něj vybavení za relativně pár korun. Pokud se budu já chtít znemožnit na soutěži F3J, bude mě to stát několik desítek tisíc.

  • Franta

    Ahoj Romane,
    mám problém. Pořídil jsem si elektro trup na Lejdinu, dal do provozu a začal pípat na DC-16. A zjistil, že s motorem nevím co dělat…
    Moje téze je (z pohledu béčkaře) dát si na režim start ovládání motoru na pravém kniplu a po přepnutí na termiku vyřadit motor z pravého kniplu a dát tam jen ovládání brzd. Mělo by to jít, ale nevím jak. Poradíš??
    Franta

  • Ahoj Franto,
    mimo jiné mám fáze
    Start-pravý knipl ovládá motor
    Termika-pravý knipl ovládá odtokovku křídla
    Přistání-pravý knipl ovládá brzdy

    Celé nastavení je v souboru, který si stáhni (pravým tlačítkem myši zvol Uložit jako…) a nahrej do složky Model ve svém vysílači. Nastavení prostuduj a uprav pro svoje potřeby.