Možná přijde i F5J kouzelník (doplněny výsledky)

Nakonec tedy F5J kouzelník nedorazil. Počasí bylo překvapivě milosrdné. Teplota kolem nuly a pokud svítilo slunce, a to vykukovalo často, tak bylo i příjemně teplo. Větřík pofukoval kolem 1-2m/s na zemi většinou SZ, ale občas se i stočil na Z. Ve výškách kolem 200m, kde jsem se většinou pohyboval, odhaduji rychlost přibližně o 1m/s vyšší tzn. kolem 3m/s. Dá se to spočítat z GPS záznamů. Celý závod mám zalogovaný z GPS záznamníku. Vzduch byl převážnou dobu hodně termický.

Příští sobotu je naplánován další závod Zimní Ligy. Závod jsem letěl s vysílačem Jeti a senzorem MGPS. I když se neustále teprve oťukáváme, v podstatě jsem spokojený. Měl bych pouze několik krátkých poznámek:

  • Pokud u MGPS nastavím výchozí polohu (Set Origin) ihned po zobrazení údajů (poloha, výška atd.), tak to ještě nic neznamená. Celý závod jsem odlítal s výchozí výškou -42m. Příště si na to dám pozor, abych zjistil, kde je problém.
  • Příště do Stingera také ještě přidám LOLO5 (výškoměr). Tentokrát jsem ho nevozil a údaje z GPS (především výška) jsou občas poněkud nespolehlivé.
  • Když se start povedl, byl i kolem 240m. S výškoměrem (LOLO1) letěl i Zdeněk Zeman. Záznamy můžete vidět dole.
  • Průměrně jsem nalítal v jednom letu vzdálenost přes 5km. Viditelnost nebyla úplně optimální, ale pohyboval jsem se ve vzdálenosti do 950m ve výšce 200m. Trochu jsem změnil umístění antén od přijímače JETI R9 a nezaznamenal jsem jediný výpadek telemetrie.
  • Dovolím si tvrdit, po vyhodnocení GPS záznamů, že rychlost letu byla většinou kolem 9m/s. Spíše o chlup méně (vyšlo mi 8,7m/s). To může být zajímavý údaj pro práci s rychlostní polárou Stingera v režimu Termika (letových režimů mám sedm).
  • Kompletní záznam GPS (ZIP). Pro zobrazení si musíte nainstalovat Jeti FlightMonitor.
  • Výsledková listina (XLS)

poricix

zdenek_pampeliskas

Záznamy z F3J modelu Zdeňka Zemana

Závod přeložen na sobotu 9. února. Domluvil jsem se s Tomášem Hrubým, že by přijel se svým F5J Storkem a zalítal si s námi. V tom okamžiku by tedy byly ve vzduchu modely F3J, F3B a F5J. Kdo z nich bude mít větší naději na úspěch?

P.S.doplněno 8.2. Tentokrát se to opravdu letí i kdyby padaly “ho…na s háčkama”.

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde koupit Genericky Cialis vždy věří.

48 komentářů Možná přijde i F5J kouzelník (doplněny výsledky)

  • Mira

    Kde se prosimte leti tentokrat? Nemuzu to najit 🙁

  • Vždy na stejném místě.

    viz. diskuze.

  • thr

    Máš tam překlep – Storkem, ne Sharkem.
    Ale vidím to fakt černě, předpověď teploty dále padá a já mám prostě v tom modelu relativně mrňavé LiPOL, které mají v podobném mrazu už problém. Nic nebezpečného, jen prostě vypne motor, ale na rozumné létání to moc není. Ale rozhodnu až zítra večer.

  • Opraveno. Na předpovědi nedej. V Praze je pořád kolem nuly. Dáš menší plyn a v pohodě to musí fungovat. Lítám s gumolety venku a ty prťavé baterčičky (LiPo) fungují OK.

  • thr

    To teda není, právě jsem něco řešil na parkovišti a byl to hnus, jde to jako na potvoru na konec týdne a víkend dolů. Už to začíná být patrné a bude hůř…
    A žádný půlplyn já nemám, jedu jen naplno 🙂

  • Karel Kotouč

    Chlapci,
    je potěšitelné že se všichni snažíte přijet , ale na kvalitní soutěž to asi nebude. Ne, že bych neuměl udělat závody v tomto počasí, ale ono je “létat” a ” létat ” . Myslím si , že v tomto předpovídaném počasí to raději O D L O Ž Í M E o týden dál na 26.1. 1923.
    Sledujte Lomcovák.
    Zdraví Karel

  • hoh,tak to jsem zvedavy 🙂

  • thr

    Haha, tak jsem se právě odhodlal, že pojedu, přivezl si ze starého bytu termosky a teď to není 🙂 Ale nevadí, třeba bude lépe.
    Pro Aleše – po dohodě s Romanem jsem nastavil Altis na vypnutí motoru ve 165m (výšku určil Roman podle zkušenosti, kam z navijáku RCVN létají F3J) a chtěli jsme zkusit společné létání. Minulý víkend jsem to se Storkem zkusil a vypínání šlapalo, takže uvidíme, co to udělá při společném létání…

    Cílem je právě ten pokus o společné létání, jinak už ty první pokusy ukazovaly, že F5J se záznamem výšky má řadu výhod a že při soutěži čistě elektrické je to opravdu lepší než spínač, ale o to v tomto případě nejde.

  • jak rikam jsem zvedav. doufam ze F5J ptaci nedostanou na prdel a nebude se pak letat i v F5J s F3J pluhy nebo cim 🙂

  • alois

    A s čím létají F5J?????????
    Zdravím.

  • thr

    Taky jsem Aleše nějak nepochopil… Stork 4 F5J je tvarem, profilem atd naprosto totožný se Storkem 4 F3J, který létal i na loňské MS v JAR, jiný je pouze trup, ale třeba plošná délka je taky stejná. “Ultra F5J” verze je pouze navíc dost odlehčena díky tomu, že nemusí vydržet vlek – to se týká i mého kusu. Ale jinak je to sterjné jako F3J, díly jsou dokonce v principu záměnné. F3J Stork je na http://www.heinrich.sk .

  • no tak ja myslel,ze to nejsou az tak stejne era.a pokud jsou stejne treba prave kridly (profily, plocha) tak urcite ne hmotnosti ne ?
    proste to podle me nejsou stejne letadla.ale mozna se pletu nebot tomu doopravdy nerozumim,to se klidne priznam 🙂

  • alois

    Zdravím p. Krátkého. Rozdíl ve váze u stejného typu F3J a F5B je cca nula nula nic. Akorát, že F5J má vrtuli. Možná u nějaké super lehké F5J bude o 50g lehčí než F3J SL.

  • ok,toz to jo. myslel jsem ze tam jsou vetsi a vetsi rozdily. v tom pripade ale nevim,proc je F3J “kralovska” kategorie,kdyz mi teda pak prijde F5J vyrazne tezsi,lepsi a mnohem vice proveri pilota ?

  • Jaroslav Nezhyba

    Aleši,až budeš mít čas,prostuduj si pořádně pravidla F3B + F3J + F5J. Pokud budeš objektivní zjistíš,že t.zv.Královskou kategorií jsou F3B,pak F3J a potom hybrid F3J=F5J…..F5J vlastně vznikly jako náhražka na trenink F3J bez použití navijáku.Sice tohle píši v legraci,ale něco na tom je….
    Nejvíce prověří kvalitu pilota F3B….což mohu z vlastní zkušenosti potvrdit.

  • thr

    Jardo sorry, ale s myšlenkou “tréningu” a náhrady vleku vznikly kategorie označované jako FXJ či ALES – prostě spínač v určené výšce. Koneckonců ten pokus se Storkem, o kterém tu s Romanem píšeme je o tomto…
    Aktuální F5J s body podle vypínací výšky se ale posunula někam hodně jinam a podle mě má potenciál F3J hodně tvrdě konkurovat, v extrému ji až nahradit. Přirozeně to ještě nějakou dobu potrvá, jde o novinku, ale dopady jsou výrazné. Ve světě už to začíná být dost patrné a je docela zvláštní a smutné, že v ČR je prozatím F5J naprosto mimo zájem “vetroňářů”. Pro srovnání na Slovensku lze většinu jejich velmi úspěšné F3J reprezentace běžně vidět i na F5J akcích, u nás se to ale buhvíproč separuje.

    S F3B jako s královskou kategorií ovšem souhlasím 🙂

  • Jaroslav Nezhyba

    Tome,odpovídal jsem na otázku co nejvíce prověří kvality pilota….v tom jsme zajedno.Proč je u nás zatím stav,který popisuješ nelze odpovědět-snad se časem vše vyčábří.Stímhle se musíme smířit.

  • tak kdyz mi nekdo rekne “kralovska” tak mi automaticky vyskoci f3j, a to mi prijde jako lehci f5j (uz jen proto,ze v f3j se nikdo nevypina pod 50 metru?)

    ale jak pisu,nerozumim tomu a tak to berte jako pohled laika

  • thr

    Aleši radši toho prosím nech, jsi fakt mimo. Ono se dnes už i v F3J občas létá velmi nízko, viz zde: http://www.youtube.com/watch?v=OITWRYlWkj8 , riziko stejné jako u nízkého vypnutí v F5J, ale přitom za daleko méně bodů k dobru (proti běžnému vleku tak 3 body). To, že to stojí za to dost ukazuje, jak extrémní vyrovnanost a výkony v F3J jsou, k tomu máme v F5J ještě dost daleko (naštěstí?).

  • jak pisu,pohled laika… nicmene si o tom myslim svoje,coz asi muzu ne