Ha! 6m/s… (doplněno 19.10.2010+výsledky)

WindGuru mi dává pro Poříčí 6m/s, v nárazech až 10m/s SV, žádné srážky. Pokud to je pravda, tak to bude mazec. Pokusím se nějakému Pampeliškářovi propašovat do letadla LOLO. Trochu jsem si pohrál s polárami pro Šakala. Nazval bych to přesnou hrou s nepřesnými čísly. Jdeme na to. (17.10.2010 | 06:51, Zprávy)

Tak jsme doma. Nakonec to nebylo tak horké, jak to vařili na WindGuru. Když rychlost větru kulminovala, dosahovala max. něco kolem slíbených průběžných 5m/s. O 10m/s se nám mohlo jenom zdát. Na druhé straně ale zase svítilo celý den slunce, to nikdo z předpovědi neočekával

Šakal (Dingo) a Aspire

Tento závod jsem si užíval, doslova a do písmene. Vůbec nemám na mysli pořadí či výsledky. Vzduch byl hodně chytrý, termiky chodily velice rychle a někdy nezbývalo než letět na limit viditelnosti (tedy aspoň té moji). Tentokrát opravdu příliš nezáleželo na výstřelu (že by opět?!), protože kdo zaváhal, do půl minuty byl bez jakkoliv výhodné výšky po startu.

Šakal(Dingo) mi dělal radost a hned co jsem v prvním letu vypnul zaklapkování profilu (na výkluz mám 5mm a dost nataženo; 1mm), pořádně natlačil výškovku, mohl jsem se rozjet pro „šprajc“ kam se mi zachtělo. I ti nejlepší chodili pro letadla k lesu nebo padali jak hrušky v 5-6minutě. Mně se to nestalo.

Jeden by si mohl myslet, že jsem to vlastně lítal s prstem v …li. Omyl! Pravý opak je pravdou a s orosenýma zádama jsem bojoval v dálce v 50m a odkružoval po větru. V hlavě mi běželo ono profláknuté “Buď věnec nebo kotrmelec“. Nakonec jsem se nazpátek vždy dostal.

Jak jsem slíbil, tak Pavlovi „Bekr“Krištofovi jsem do Respirátoru (Aspire) propašoval LOLOně (výškoměr se záznamem). Výchozí výšku jsem se Šakalem měl v průměru o 30-40m větší než on se svým F3J speciálem Aspire.

Aspire

Pokud vezmeme průměr podle oka, já měl 235m a Pavel 205m. Když budeme uvažovat „let na poláru“ (haló, Vašku…), tak pro moje reálné několikrát změřené opadání 0,37m/s to vychází na 10minut s rezervou asi 10m. Jaké má reálné opadání Aspire netuším. Pokud bychom totiž vyšli přesně z výšky 205m, tak by musel Aspire dosahovat 0,34m/s což asi pro toto letadlo není žádný problém. Je třeba si uvědomit, že se bavíme o rozdílu 3cm/s (0,37m/s vs. 0,34m/s), ale to jsou dost podstatné rozdíly (3cm/s za 10 minut je 18m, 6.poschoďový dům).

Šakal

V posledním finálovém letu mi přeřezali „dobráci“ odleva všechny dva špagáty a tak chci poděkovat Zdeňkovi Zemanovi, že mě vzal na svůj kolovrátek. Výšku jsem měl sice o 50m menší než standardně, ale darovanému koni se na zuby nekoukám. Spíše to beru jako zajímavé srovnání.

P.S. Zeptejte se Honzy „Micáka“ Micky, jak mu funguje nový vypínač na jeho Aspire. Tentokrát ho sice neměl před náběžkou, ale asi to bude muset ještě trochu vychytat. S vypnutým letadlem na navijáku je ale zase docela vzrůšo…(Promiň Honzo, že jsem to zase rozmáznul. Že je Lomcovák bulvár to ví každý.)

(doplněno 19.10.2010) Letět RCV2 závody v tomto termínu (tento víkend), tak si myslím, že se ukáže exemplární nesmyslnost pravidla “jedné skupiny” v plné parádě. Zatímco jedna skupina s blaženým úsměvem sledovala před zahájením pracovního času, nad kladkami zuřivě kroužící hejno orlosupů a následně shazovala letadla ze 300m, druhá si posbírala svoje letadýlka v 5. minutě a šmitec. Silný vítr a velice proměnlivé termické podmínky jsou jako poker. Je to o štěstí a s uměním lítat to nemá vůbec  nic společného. Že v roce 1950(?) měli všichni stejný AM kanál a tak mohl letět jenom jeden pilot (ostatní čekali až přijdou na řadu) a proto museli být všichni v jedné skupině, to beru. Máme ovšem rok 2010.

Výsledky od Honzy Thienela (XLS)

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde koupit Genericky Cialis vždy věří.

4 komentáře Ha! 6m/s… (doplněno 19.10.2010+výsledky)

  • 2 Roman: No, na to ze jsou podle tebe V2 jen o stesti, tak je celkem zajimavy, ze preje porad tem samym lidem :-))))))
    Zkus popremyslet, jak objektivni by byl zavod s prepocty, kdyz se ti sejde jen 15 lidi a na plochu se ti vejdou jen 3 body, pripadne poradatel sezene jen 4 casomerice…… I za takovych podminek se V2 letaji a jejich pravidla perfektne funguji. S prepocty by se to zmenilo na frasku…. Podivej se na prubezny zebricek V2 2010 ( http://www.hopasoft.cz/lmk/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=33:2010&download=331:2010-v2-zebricek-prubezny-17-10-2010&Itemid=3 ) a spocitej si pocty soutezicich na jednotlivych zavodech a take pocet zavodu! Na to, ze to jsou tak predpotopni pravidla, jak pises, to jsou celkem zajimava cisla, ne? 🙂 A porovnej to treba se “spravedlivymi” F3B – F3J…..

    BTW: ona ta “spravedlivost” prepoctu take neni uplne dokonala: kdyz tam je dobry vzduch, tak opravdu naleta kazdy, takze spatnemu pilotovi staci mit stesti na rundy, kdy “to je zadarmo”. Pri startu do sr*cek, kdy se neleti na plny cas, potom daleko vice rozhoduje to, PROTI KOMU V TY RUNDE LETIS (je sakra rozdil kdyz s tebou leti 3x nejaka lama nebo Kohout, Becker, Duchy, Rajsner… :)-) A to se da, narozdil od pocasi na V2, dopredu docela slusne ovlivnit, protoze udelat rozpis, kde leti kazdy s kazdym, nejde. Staci, aby jsi byl na stejnym startovisti, jako nejlepsi piloti (nepotkas se s nima v runde) a mas napul vyhrano 🙂 Velke F3J zavody potom jsou v podstate stejne jako V2: z 10-15 lidi v runde se tam skoro vzdy najde nekdo, kdo naleti plny cas, takze pokud chces uspet, musis ho naletet taky a to v kazdy runde (stejne jako u V2 🙂

    Opravdu, mel by jsi zkusit objet vic V2 zavodu, nez o nich zacnes psat takovy soudy……

  • Čau Michale,
    nějak mi povážlivě klesala návštěvnost na webu (kdo by to taky četl), tak jsem musel opět vytáhnout rudý hadr s vyšitým nadpisem RCV2 (zajíkám se smíchy).

    A teď už vážně:
    -Nechci se opět vracet k proti/argumentů osvětlujícím náš rozdílný pohled na RCV2 (stačí si pročíst třeba komentáře u staršího článku)
    -Mimochodem vůbec v jiném pohledu na věc nevidím problém, všech lidí od RCV2 si vážím, včetně Tebe (tentokrát to myslím vážně).
    -Svým doplňkem pod výše uvedeným článkem jsem chtěl říci POUZE jediné. Pokud by se letělo podle pravidel RCV2, tak výsledky jsou „nesmyslné“. Těžko by byl Jirka Pazdera první, těžko by byl Honza Leiner druhý, nemluvě o Pavlovi Krištofovi atd. Ostatní neřeším.
    -Tvé argumenty znám, ale moc mne nepřesvědčují. Pokud narážíš na žebř RCV2 a rozdíly v řádu desetin bodů(?), tak se možná není moc čím chlubit. Třeba kdybyste v RCV2 lítali 12minut, tak by rozdíly byly hned jiné a opravdu by to nebyl celorepublikový žebříček v přistávání(?)
    -O ne/spravedlnosti F3B/F3J/F3F bych zde nechtěl opět začínat diskuzi, to je pro profesionální diskutéry na jiných „fórech“. Letět F3B rychlost 3 hodiny a tvrdit, během přechodu studené fronty, že podmínky jsou fair pro všechny, je samozřejmě nesmysl. Je snaha to trochu korigovat seskupováním závodníků podle výsledků již z prvního kola. Měřit si letový čas v F3J na desetiny sekundy (když „chrápající“ bafuňář to zmáčkne o 2 vteřiny později) je rovněž nesmysl, to si šuškají všichni. O loterii s názvem F3F snad ani nebudu začínat… To vše jsem ale na Lomcováku již mnohokrát zmiňoval. Nic není dokonalé. Nic nového pod sluncem.
    -Obávám se, že většina čtenářů Lomcováku stejně netuší vocovlastněgou. A my dva si to vyříkáme na nějakých RCV2kách u pípy. Ale ty prý už nechlastáš, protože Ti pivo příliš pění v bidonu na štangli. Já zjistil, že ze mne Armstrong už nebude, tak jsem začal raději zase chlastat. Prosím vyučující ve všech modelářských kroužcích v ČR, aby tento odstavec začernili.
    -Přísahám na svoje čistý t(T)renky, že se o RCV2 již nebudu otírat a omezím se pouze na konstatování faktů.

  • Jakmile jde o V2 tak je kvalitni flame vzdy zarucen 🙂 🙂 🙂
    Absolutne spravedliva asi nebude zadna soutez a V2 urcite nepatri do stareho zeleza, pocty soutezi i pilotu to rikaji jasne 😉 Bez V2 by urcite nebylo na poharu za Euro-tour tolik Ceskych jmen a slepici kral z Ria by si asi nikdy neprivezl domu “lednici” s globusem 🙂
    Kazdopadne budu rad, kdyz na Trebovsky zavody do Jehnedi prijedes, kvalitni vecerni program tam je zarucen : http://www.lmkct.cz/fotogalerie/?album=1&gallery=38&nggpage=3 😉

  • Hmmm, když vidím ty úvodní snímky z fotogalerie, tak dorazím se ztrapnit. Že RCV2 byla (a je?) líhní ticholetců/větroňářů to je mi jasné a proto jsem psal, že Vás uznávám.