Elektronirvána

Vývoj Vikingu II jsem po očku sledoval na internetu a na stránkách Electro teamu průběžně. O tom že Jirka Sodomka pracuje společně s Daliborem Štěrbou na tomto modelu jsem věděl dávno. Tento víkend jsem měl konečně možnost letadlo spatřit na vlastní oči. Jedním slovem jsem byl nadšený.

S Daliborem jsme si dali sraz v neděli na rakovnickém letišti. Počasí bylo hodně větrné a tak trochu aprílové. Občas nějaká sprška, občas vysvitlo sluníčko. Po příjezdu na plochu jsem viděl Dalibora, jak s Vikingem je už ve vzduchu.

Mohl jsem začít obdivovat letové vlastnosti tohoto modelu „naživo“. Byl jsem překvapený kolmým stoupáním modelu v několikavteřinových motorových letech. Přeci jenom toto není žádná „jedenapůlmetrovka“. Dokonalý letový projev modelu v bezmotorovém letu mne nijak nepřekvapil, protože Vikinga F3B jsem lítal roky a bylo to moje nejoblíbenější letadlo.

Po přistání jsme šli s Daliborem do klubovny a já mohl začít zkoumat jednotlivé technické detaily modelu. Smekám klobouk a to až na zem! Dalibor je pro mne pověstný až lehce „úchylnou“ precizností při konstrukci všeho co mu přišlo do ruky. Dokonce bych řekl, že je to někdy až zbytečně dokonalé.

Provedení všech konstrukčních detailů jak na letadle, tak v instalaci všech komponent mi nicméně rozzářilo oči. Samotný model je doslova „atomový“. Pro běžného uživatele to pravé, protože Viking snese i opravdu brutální zacházení jak ve vzduchu, tak nějaké to tvrdší přistání.

Letová váha modelu je kolem 2900g a dovedu si představit, že pokud by Jura udělal trochu odlehčenou verzi a ubrali bychom pár „cingrlátek“ od Dalibora, tak ušetříme 100-200g? To je zase taková moje soutěžní úchylka, kdy tvrdím, že model je na lítání a ne na mlácení o zem a tak má být lehký.

Když si ovšem vzpomenu na minulou sezonu a na moje „záseky“ s Dingem, tak raději už o mlácení moc nemluvím. Už mlčím…

Shrnuto, podtrženo. Přijít na letiště, nevláčet desítky kilogramů baterek, navijáků, kladek a špagátů, zapnout Daliborův speciální přepínač a zmizet během pár sekund v oblacích (raději pod nimi) s Vikingem II; to je ticholetecká elektronirvána. Kdy já se toho dočkám?

Precizní videa a fotografie o Vikingu II naleznete i u Martina “Piny” Pilného.

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde koupit Genericky Cialis vždy věří.

4 komentáře Elektronirvána

  • Pockej az budu mit hotoveho sveho Ascota, stejny pohon, ale….. letovka cca 2,5kg 😉 V podstate uz jenom cekam na baterky 😉

  • Počkej až si domaluji marging na druhého Vikinga s jiným (zatím tajným) pohonem a bude taky odlehčený…A bude už jen na 4S, přitom stoupavost de fakto stejná (pokud se povede):-))

  • Pěkné chalpci, moooc pěkné. Už se těším na další omotorovaná F3B. Michale, o elektro Ascotu už mluvíš třetím rokem, tak jsem zvědavý, zda opravdu něco poletí…

  • Michal V.

    K tomu aby ten muj letel, opravdu chybi jen ta nadrz na elektrony 😉 Jde ale o konverzi stavajiciho kabinkovyho trupu. S origo elektro-trupem to je trochu slozitejsi…. :-/