Kritéria výběru reprezentace F3B (pozměňující návrh)

Ve starším příspěvku jste měli možnost se vyjádřit k návrhu kritérií pro výběr reprezentace F3B v následujících letech. Pečlivě jsem naslouchal a hodně přemýšlel. Nebylo to jednoduché rozhodování, protože vše vedlo proti mému prvnímu slibu “…aby to bylo co nejjednodušší”. Předkládám Vám tedy snad konečný návrh pravidel pro výběr těch nejlepších F3B pilotů pro další roky. Určitě musím mít několik vysvětlujících poznámek.

  1. Kritéria jsou jednoduchá. Pokud chceme zohlednit “velikost” závodu a nechceme se dopouštět zjednodušení 20 pilotů 100%, 21-30 pilotů 101% atd., tak jediná cesta, kterou zatím znám, je výpočet bodů s ohledem na počet soutežících.  Vlastní výpočet bodů zas tak jednoduchý není, bohužel. Neobjevoval jsem Ameriku a se svolením Ralfa Deckera (koordinátor Světového poháru FAI F3B) jsem použil jeho tabulku, jeho výpočty. Ten člověk ví, co dělá.
  2. Nerozlišuji zahraniční a domácí soutěže. Parametr je pouze počet soutěžících.
  3. Kvalifikace je pouze jednoroční. Reprezentace bude tedy vyhlašována každý rok.
  4. Výsledek počítám z kompletní soutěže tzn. včetně případného Fly-Off (ať už je jeho forma jakákoliv, Speed-Knock-Out apod.). Jsem přesvědčený, že výsledek pilota, který se probojuje, případně uspěje ve Fly-Off, má rovněž svoji cenu a není jediný důvod ho ignorovat. Pokud jste se do Fly-Off nedostali, je to Váš problém.
  5. Body jsou přidělovány podle nejlepšího resp. prvního z českých pilotů v daném závodě. Je to česká kvalifikace i když v mezinárodním a velice konkurenčním prostředí. Chtěl jsem se vyhnout případnému nevyužití strmosti funkce body=f(umístění) na jejím počátku.
  6. Počítá se nejlepších 5 výsledků v roce. Pokud nedojde k rovnosti bodů.
  7. V příštím roce (2013) budeme mít možnost kritéria prověřit a usoudíme, zda to byl krok správným směrem.

Pročtěte si tedy můj návrh a případně vzneste zásadní námitky. Do týdne chci celou záležitost uzavřít.

Kriteria výběru členů reprezentace kategorie F3B pro rok 2014

1. Členem reprezentace může být pouze člen Svazu modelářů České republiky (SMČR).
2. Celkový počet členů širšího reprezentačního týmu je 6, z toho jsou 3 piloti (kteří zároveň tvoří užší reprezentační tým) a 3 náhradníci.
3. Kritériem pro nominaci do reprezentačního týmu je umístění v tabulce nazývané „Kvalifikace reprezentace F3B pro rok 2014“. Umístění v kvalifikaci je součtem 5 nejlepších výsledků ze soutěží Světového poháru F3B FAI 2013 a domácích soutěží uvedených v kalendáři KleMČR 2013.
4. Výsledky jsou počítány podle “Tabulky bodů” viz. přiložený dokument (XLS).
5. Odmítne-li některý z kvalifikovaných členů účast v reprezentačním družstvu, bude účast nabídnuta dalšímu v pořadí.
6. Zveřejnění „Kvalifikace reprezentace F3B pro rok 2014“ provede trenér do konce listopadu roku předcházejícího ME/MS.
7. Pokud to situace vyžaduje, má trenér F3B právo učinit změny v systému výběru a v nominaci členů reprezentace a to s ohledem na dlouhodobou výkonnost pilotů či optimální složení týmu.

Roman Vojtěch
trenér kategorie F3B
V Praze, dne 20.11.2012

Komentář k výpočtu bodů kvalifikace reprezentace F3B

1. Maximální počet bodů pro prvního z českých závodníků v libovolném závodě s více jak 50 soutěžícími je 50. Při nižším počtu se bodový zisk snižuje.
2. Započítáváni jsou všichni soutěžící, kteří dokončí minimálně jedno kolo. (úloha ABC)
3. Výpočet je proveden z konečného umístění včetně možných místních úprav pravidel jako např. Fly-Off apod.
4. Body jsou přidělovány podle vzorce Body=pb-0,5*(50-počet soutěžících). Výsledky jsou zaokrouhlovány dolů; pb je počet bodů podle umístění pro 50 a více soutěžících. Viz. Tabulka bodů (XLS)
5. V případě rovnosti bodů v jednotlivé soutěži se postupuje následovně:
a) Soutěžící získají stejný počet bodů, ale nemusí odpovídat počtu v „Tabulce bodů“. Důvodem je snaha o zachovaní celkového počtu rozdělovaných bodů v jednotlivé soutěži. Viz. Příklady výpočtů
b) Soutěžící se stejným počtem bodů zapíší průměr z bodového hodnocení sousedních míst zaokrouhlený nahoru. Viz. Příklady výpočtů.
6. V případě rovnosti bodů při uzavírání kvalifikace se postupuje následovně:
a) Přičte se bodový zisk z šestého závodu a případně dalšího dokud není určeno konečné pořadí.
b) V případě, že nedojde k určení pořadí podle a) bude násoben počet bodů z nejlepších pěti výsledků počtem soutěžících v každém závodě. Určí se konečné pořadí.

Pozn. Při zpracování pravidel kvalifikace reprezentace F3B byly použity dokumenty FAI, hlavně potom Annex 3A-Rules for Soaring World Cup Events.

Součástí pravidel kvalifikace je Tabulka bodů (XLS) byla převzata a upravena se souhlasem koordinátora Světového Poháru F3B Ralfa Deckera (zdroj www.f3b.de).

Tabulka bodů (XLS)
Příklady výpočtů (XLS)

 

 

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde koupit Genericky Cialis vždy věří.

6 komentářů Kritéria výběru reprezentace F3B (pozměňující návrh)

  • Petr Hulík

    Ahoj Romane,

    jsem rád že jsi se do toho ponořil opravdu poctivě. Přesto mám dotaz a jednu zásadní námitku.

    k bodu 5 – “Body jsou přidělovány podle nejlepšího resp. prvního z českých pilotů v daném závodě. Je to česká kvalifikace i když v mezinárodním a velice konkurenčním prostředí. Chtěl jsem se vyhnout případnému nevyužití strmosti funkce body=f(umístění) na jejím počátku.”

    řeší nějak toto “kritérium” možnost toho, že budu na závodě sám, dopadu katastrofálně a přesto můžu dostat klidně 50b? V závodech ve Švédsku, Španělsku, USA je to reálné…

    Další věc-
    Čeho se bojím velice je možná taktika mezi CZ týmy- možnost přenechávání pozice “TOP” čecha v závodě je strašidelná a nepřípustná. To jestli je takovéto taktizování správné nebo není… od toho pryč. Do budoucna je ale nutnost zajistit, aby takovéhle myšlenky kritéria nepřipouštěla.

    Neber to prosím jako nějaké rejpání, pouze můj pohled

    Petr

  • Ahoj Petře,
    Tvoje námitky jsou správné. Díky za ně:

    ad bod5) Sice si nepamatuji kdo byl z nás naposledy na závodech ve Švédsku, Španělsku nebo USA, ale uvedený výpočet bodů by k tomu mohl vybízet. Máš pravdu. Napadají mě dvě možná řešení.

    1.Určit z kterých jednotlivých závodů budou body počítány. Tak to má hodně zemí včetně Německa. To se mi ale moc nelíbí, nařizovat lidem kam mají jet pokud chtějí body do kvalifikace.

    2.Převzít výpočet bodů přesně podle scénáře SP. Tzn. vypustit sousloví “pro prvního z českých závodníků”. Přiznám se, že tomuto jsem se původně chtěl vyhnout hned z několika důvodů

    a/Podívej se na výsledky z SP letos. Hodnoceno body je z CZ pouze pět pilotů (nikoliv tedy šest, které bych potřeboval). Ostatní jsou hodnoceni již podle starého způsobu tzn. procenta, protože na body vůbec nedosáhli.
    b/Dá se očekávat, že ne všichni se budou pohybovat na předních místech SP a funkce body/umístění nenabízí moc velké rozlišení pro umístění horší jak 4.-5. místo.
    c/Do hodnocení se počítají výsledky bez Fly-Off.

    ad “…přenechání pozice TOP pilota…”)

    Přiznám se, že toto mě vůbec nenapadlo. Jsem asi naivní. Nicméně máš pravdu, že to asi možné je. Řešením by bylo opět vypuštění sousloví “pro prvního z českých závodníků” a provést výpočet přesně podle scénáře SP.

    Řešením obou zmíněných problémů by tedy bylo převzetí výpočtu bodů podle SP. Můžeme to v roce 2013 zkusit (stejně o nic nejde) a na konci roku to vyhodnotit. Počkám na případné komentáře ostatních a připravím konečnou verzi.

  • Vzhledem k tomu, ze zustal bod 7, neresil bych ostatni 🙂
    Ten bod se mi vzdy hodne libil a jsem rad, ze jsi ho zachoval
    chachaaaaaaaa :-)))))
    pavel

  • Jiří Tůma

    Romane,tohle je podle mého názoru tak neštastné řešení, že se k němu ani nedá vyjádřit ani ho nějakým způsobem upravovat. Jména pro reprezentaci z toho sice dostaneš, ale motivace ostatních nereprezentantu je nekde na bodě nula. To neodpovídá tomu, že Ti jde o rozvoj F3B u nás.

    Jirka

  • franta

    Ahoj Jirko,
    tak tohle se Ti moc nepovedlo. Pokud chceme větší rozvoj béček, musí být víc soutěží. Jinak potencionální zájemci utečou někam jinam. Loni jste se prali o mistrák – bylo 5 zájemců a co z toho. Dvě mezinárodní soutěže a jeden normální závod a to mistrovství republiky.
    Bez komentáře. Chápu, že pořádání závodů běček potřebuje moře pořadatelů a to hlavně na přelety, ale to se nezměnilo od dob klacka. Doba, kdy jsme si bastlili éra doma je pryč, když chceš do repre, musíš mít finanční a materiální zázemí. Není moc lidí, kteří tomu jsou ochotni a mohou obětovat vše. Ještě k tomu utíkání. Stavím VT 125…
    Pokud se týká repre, je opravdu vyhodnocení dost složité. Možná že by bylo jednodužší body získat obráceným pořadí.- 50 soutěžících – první místo = 50 bodíků, poslední jeden bodík. 100 soutěžících – první flek 100 bodíků a poslední jeden. Kdo chce bodů nejvíc, musí jet na soutěže s velkým obsazením. Je jedno jestli doma nebo venku.
    franta

  • Ahoj Jirko, ahoj kluci,
    výpočet je opravdu složitý a rovněž se mi nelíbí. Byl jsem veden hlavně snahou zohlednit počet soutěžících. Ten výše zmíněný systém to nějak řeší, ale je vidět že špatně. Včera jsem si na floorbale okysličil mozek a napadl mne jiný způsob hodnocení; mnohem jednodušší. Inspirací mi byla soukromá korespondence s Frantou Bayerem. Musím ale ještě domyslet, zda tam nebudou opět a další háčky.

    Já s celou diskuzí nemám problém, chci najít akceptovatelný kompromis. Proto zde dávám veřejně “všanc” své (někdy i špatné) myšlenkové pochody. Jirko, děkuji za pro Tebe tak typickou konstruktivní kritiku.