F3B Eurotour Jeseník 2011

Já vím. Jeden by čekal na Lomcováku z F3B Jeseníku obrázek letadla a ona zase nějaká pomatená fotka dortu. Nenechte se mýlit. Opravdu jsme v Jeseníku lítali a to tak, že hodně. Na druhé straně přiznávám, že letadlo shora, zespodu, zleva nebo zprava mne už fotit nebaví. Lidé a příběhy jsou mnohem zajímavější.


Letadla F3B jsou čím dál tím podobnější a musím se kolikrát zeptat pilota s čím to vlastně lítá. Napadají mne dvě možná vysvětlení; už to tak neprožívám jako dříve, ale pravděpodobnější je, že ty „košťata“ jsou opravdu jedno jako druhé. Beru tedy Jeseník z jedné vody na čisto a opět telegraficky:

 

  • Ano, F3B modely vypadají opravdu jeden jako druhý, ale ve výkonech jsou kupodivu(?) dost podstatné rozdíly
  • Díky Petrovi „Fusínovi“ Fuskovi z f3j.cz jsem měl možnost nějakou dobu lítat s Freestylerem 3. Přestal jsem se divit, proč je Petr na rychlostních úlohách nedostižný… Mimochodem Petře velké díky za tvoji nezištnou pomoc na jaře v Kirchheimu, máš to u mě(!)
  • Vašek Vojtíšek mi konečně dovezl Singrovku (Stinger). Technologicky bezkonkurenční letadlo dneška; a pár jsem jich viděl. Totální beton, lehký jak pírko. Zatímco jiní svá letadla nazývají „šesti“ carbon, tak můj „obyčejný“ double carbon je doslova o několik řádů tužší. Teď už jenom, aby Singrovka lítala stejně rychle jako FSko (Freestyler).
  • Singrovka chodí podstatně(!) rychleji než Dingo. To je dobrý začátek.
  • Mimochodem, ač to neslouží k mé cti, tak mé staré Dingo od Vaška Vojtíška jsem poslal za poslední dva roky do země nejméně 4x. Nebyla to žádná cinknutí o zem, na to vemte jed! To letadlo lítá dodnes(!) Mít koště od někoho jiného, tak mám asi tak šesté.
  • Okolí a vůbec kraj kolem Jeseníku je něco neuvěřitelného, to se ale každý rok opakuji a proto do Jeseníku tak rád jezdím (i když z Prahy je ta cesta neskutečný opruz). Projeli jsme to tentokrát zase na kolech (i s Jindrou „Bezírem“ Bezrem a jeho kamarádem Jirkou) a Rychlebský černý Wales je super. Prošel jsem ho z poloviny pěšky (přeci jenom mi byl život milý), ale nelituji.
  • Zpět k F3B Jeseníku. 63 pilotů z celé Evropy. Honza Stonavský se svým závodem láká čím dál víc F3B pilotů. Honzo, děláš to dobře.
  • Kromě Honzy a osvědčené party zvoníků bych chtěl poděkovat i Tomáši Bartovskému a Vítkovi Vojtěchovi (syn). Dělali svoji nelehkou práci pod obrovským tlakem a nakonec to zvládli.
  • Zavádění nových věcí občas bolí, ale jenom to je cesta dopředu. Zvláštní poděkování patří Michalu Behenskému. Bez něj by to byl docela „průser“. Pár lidí ví o čem mluvím.
  • Počasí nám moc nepřálo, ale mohlo být ještě hůř. Byly i kroupy.
  • Mládí vpřed! Mladý Flixieder (musím napsat Gerhardovi, kolik vlastně je synovi) všechny vykostil a vyhrál. Co dodat?
  • Měli jsme křížený Ascot/Lomcovák tým a myslím, že jsme byli, na rozdíl od některých sousedních týmů, v naprosté pohodě. Snad to potvrdí všichni členové naší sebranky. Nováčky jsme tentokrát neměli, Petra Hulíka počítám už mezi staré psy. Uvítal jsem návrat ztraceného syna Petra Palasmana.
  • Jsou lidé, kteří si páku na výškovkové servo udělají snad centimetrovou, na výškovce pěti milimetrovou a potom si ve vysílači stáhnou výchylky na výškovce na 10%. Komu není rady, tomu není pomoci, amen.
  • Psal jsem to zde několikrát. V bezvětří (1-2m/s) lítá světová špička úlohu C (rychlost) s letovou váhou kolem 3400g. Pokud foukne trochu víc, letí 4000g (používají wolframovou zátěž). Poletovat na tréninku s prázdným letadlem a kochat se výškami, je naprosto mimo mísu. Budu se muset naučit vyvlekat i v bezvětří letadlo hodně nad 3kg. Bude to chtít úplně jiné nastavení. Zase je o čem přemýšlet.
  • Chtěl jsem poděkovat všem kamarádům, kteří mi přáli ke kulatinám. Odvděčím se Vám tím, že zde budete muset ještě nějaký rok číst moje bláboly. Děkuji (úsměv).
  • Chtěl jsem poděkovat i těm co mě rádi nemají, udržují mě ve střehu (smích).
  • Nic ve zlém, jenom úsměvná hláška nakonec: „…a proč ty lidi zakládají kešky? To dělají zadarmo?! Pokud z toho nemají finanční prospěch, tak vůbec nechápu proč to dělají“. Přeji Vám tedy hodně velké zisky z lítání nejen s F3B košťaty, čágo.


AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

2 comments to F3B Eurotour Jeseník 2011