Závod s časem

Pondělí 9:48

Tak včera večer to vypuklo. Ještě v noci jsem zalepil do křidélek Volzy. Beru si dovolenou. Dnes ráno jsem spájel baterky, abych je mohl mezitím několikrát nacyklovat. Vyžižlal jsem lože pro serva v trupu. Začínám makat na kabeláži a musím zdrhat k Vaňouchovi; nemám už zelené MPX konektory do křídel. Snad je bude mít.

Výhoda při práci v trupu Dinga oproti Tangám je, že si připadám jak ve vyklizeném Z pavilonu na brněnském výstavišti. Neskutečně místa. Super je, že Vašek má konektory pro křídla na trupu před spojkou. Co mě prudí, že zatěž jde pouze do křídel. Dingo nemá zátěžovou trubku v trupu.

P1000966s

...a to je uklizeno

P1000967s

Jo! Zespodu to mám černý! Jinak provedení modelu je něco co má těžko konkurenci resp. to konkurenci nemá.

10:11

Mladej donesl vysvědčení. Pouští si nějaké „dusání do palice“. Zavírám dveře, abych v tom rachotu mohl aspoň zaslechnout své Country Radio.

censored

Dnes má už 185cm. Volal mi kapitán Bahenský z mravnostní policie. Musel jsem fotku stáhnout. Synovy ctitelky mají tedy smůlu.

12:01

Kabeláž do trupu hotová. Zdrhám k Vaňouchovi.

P1000969s

Baterky a trupová kabeláž do Dingoně.

13:20

Vaňouch měl všechno co jsem potřeboval. Jdu odlít olovo do čumáku. Prý kolem 50g, tak uděláme 50g (pouze?!). Mám ještě formičku na Ascota (měla jít do popelnice, ale včera jsem ji vyhrabal z koše). Potom zalaminuji přepážku pro serva do trupu.

14:15

Zalaminovaná přepážka na serva. Teď nějak vymyslet klapková serva. Ty špalíky mně lezou krkem vždycky. Nebo že bych jel raději na kolo (když mám tu dovolenou) a na Klecanech si dal škopek? Stejně jsem nějak v předstihu (smích).

P1000970s

Přepážka vlepená. Vykoutovaná uhlíkovým rovingem. Místa všude jak v autobuse.

14:25

Šakalovy váhy (jedná se o “prázdnou” váhu bez jakýchkoliv úprav dílů)

  • Trup 283g
  • Zátěžová trubka 0g
  • Výškovka (uhlík, totální beton) 75g
  • Spojka 83g (bude vyměněná za UMS)
  • Levé křídlo 548g
  • Pravé křídlo 551g
  • Dohromady 1540g

Drsný co?! Všechno absolutní beton. Uzavření křídla u zajížděček, uzavření klapek a křidýlek, všechno uhlíková punčocha. O Vaškových odtokovkách nemluvím, lepší pracovat v rukavicích, protože se jinak pořežete.

14:50

Ještě jedna poznámka. Hned na začátku jsem dumal, jak do Šakala nacpat zátěžovou trubku z Trenek (resp. Preciouse, jsou stejné). Místa tam je na trubky dvě, ale bohužel trup pod křídlem je velice nízký a neprojde spojka. Řešením by byla určitě trubka menšího průměru (na Tanga má 23mm), na druhé straně hrátky s 50g válečky mi už nic neříkají. F3X nirvána s jedním společným systémem zátěže v mých letadlech se tedy odkládá napříště (protažená huba).

16:40

Klapková serva zalepena. Trup schne. Večer obrousit vidličky. Ráno zapájet konektory pro serva v křídle. Doladit délky táhel jak v křídle tak v trupu. Zalepit konektory v křídle (to bude problém, to schne dlouho). Dovážit. Naprogramovat. Že by ve vzduchu už zítra?! Teď mizím na kolo, čau.

20:30

Tak na pivo do Klecánek jsem nedojel-ZATOPENO. Pravý břeh Vltavy od Trojské ZOO je pod vodou. Musel jsem se otočit a bral jsem to po levém břehu do Šárky. Jdu lepit aspoň jeden konektor do křídla. Lítají tady blesky. Chudáci moraváci, jestli jim tam nahoře na severu zase začalo chcát…

22:40

Levý konektor v křídle zalepen. Sesazeno a odstaveno na spojku. Chtěl jsem ještě začít programovat vysílač, protože už roky pořád dokola kopíruju co jsem vytvořil za těch 12 let, včetně chyb. Dnes už toho ovšem mám plný kecky. Končím.

P1000971s

Odstaveno na spojku. Lepidlo se rozlije kolem konektoru, snad nééé na gauč!

Úterý 7:40

Se picnu! Běžně na zalívání konektoru v křídle používám spíše standardní lepicí epoxyd (Devcon), ale tentokrát jsem to zalepil laminovacím a i když jsem ho hodně zahustil bavlnou, tak to někde zateklo. Jdu pro kladivo…

8:20

Pohodaaaa. Křídlo jsem nakonec od trupu dlátem odsekal. Kabely v křídle jsou určitě natrhnuté jenom trochu a vyse…ou se na mě až zase poletím z kilometru dolů po kuli. Hm, o tom pojištění už nějakou dobu přemýšlím. Díra v centrálním skladu Aholdu (Klecany) skrze 3m vrstvu zmraženejch leklejch radioaktivních plotic (vydávaných za pstruha mořského); nic moc.

Mladej chrápe, tak jdu dělat nějaké tišší činnosti. Doladím táhla a serva v trupu.

9:10

Trup kompletní a funkční. Pouze dovážit. Jdu na elektriku v křídlech. Napájet konektory pro Airtronicsy a Volzy.

10:30

Levé křídlo hotové. Mimo kovových vidliček a táhel. Jdu na pravé.

12:00

Pravé křídlo hotové. Mimo kovových vidliček a táhel. Jdu na oběd.

15:15

Téměř hotovo. Jdu na váhu. Jediné co je nezalepené je konektor křídla na pravém křídle. Ten zalepím přes noc. Venku modrá obloha.

16:50

Připraveno k letu (zbývá několik nepodstatných detailů). Dopředu nakonec šlo asi 90g (nikoliv tedy 50g). Letová váha 1940g při T 106mm; nejlehčí F3B model jaký jsem měl kdy v ruce. Uvidíme zda to zkousnu. Házím to do auta a mizím. Modlete se za Šakala, amen!

21:25

Dingoň má prvních pár letů za sebou. Kličkoval jsem sice mezi blesky, ale vše proběhlo v pořádku. Teď už jenom půl roku abychom si na sebe zvykli. Za pomoc při prvních startech děkuji Michalovi Behenskému a Jirkovi Mrvíkovi.

_DSC5123s

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde vždy věří.

27 comments to Závod s časem

  • Vašek

    Ahoj Romane
    Re:Závitnice
    Ode mne máš 2mm závitnici, ale k Dingovi v příslušenství je něco jiného,že jsi to do křídel nanamontoval je tvoje věc. Příčin fluteru je hodně(např.vůle v servu, velikost a tuhost klapek,tvar profilu)proč ještě přidávat k tomu poddimenzované táhlo. Ty sestupy z kilometru jsi dělal se závitivicí vyřezanou z tvrzeného drátu do kola. Závitovici kterou máš nyní jsme dávali k modelům jen krátce a po zkušenosti z Donoval Jsme se vrátili k osvědčenému drátu do kola.

  • Vašku,
    nestraš (úsměv). Že bych to šel přemontovat? Lítám s nimi minimálně 3roky(?) Zatím to počká, se sestupama mám stejně zaracha.

  • fly-up

    No mne sa ako super zdroj zavitových tyčiek M2 boli skutky M2x50 mali celozávitové telo,boli černené a tuším aj s pevnosťou 8,8 🙂 tak takáto by sa už nemala roztrhúť,no a na rezanie zavitu na byciklovú špicu,by som sa asi nespoliehal,ten zavit je predsa len rezaný.Kedysi mi známy robil test v na laboratornej trhačke a tá skrutka vydržala viac,na tej špici sa vždy strhli závity až potom sa roztrhla,ta skrutka najskor začala tiecť medzi závitmi a potom sa roztrhla

  • hroch

    Tak kdy budou ty jiskřičky?

  • Kurňa, se zase řežu smíchy. Jardo, Laďa ještě nenapsal. Asi si odmagnetovává oční pozadí. Zatím si doma zapal prskavky místo jiskřiček a zůstaň s námi, já nemůžu…

  • Jj, statika před bouřkou je svině, radši to zabalit zavčasu. Netřeba pokoušet …

  • Vlaďa

    Pánové ten blesk z čistého nebe,daleko před bouřkou a co následovalo napíši až po Ivančicích.
    Brzo ráno musím jet neplánovaně k jedné firmě,tak ,že času je málo.
    Ti co budou v Ivančicích budu informovat o tom co se dělo.

    Vláďa