Zpátky do Trenek-začínáme

V poslední době se na českém internetu objevily zajímavé články o F3X modelech. Pavel Marek popisuje zkušenosti s některými F3B-čkami na svém webu. Rovněž Marcel „Makyk“ Králík na webu LMK Holešov píše o svých začátcích v F3B. Pár pěkných statí o seřízení F3J modelu sepsal i Michal „Vága“ Vágner na Modelcentru. Myslím že úvodní část je rovněž uveřejněna na webu Martina „Piny“ Pilného. Pokusím se tedy přispět svou troškou do mlýna a vzhledem k tomu, že mám Tanga (kódové jméno NATO-Trenky) od Breťáků opřená v rohu již od listopadu 2008 (já vím je to ostuda, ale já v zimě raději jezdím na běžkách), tak jsem si dal za úkol jejich „bleskové“ splácání dohromady. Průběžně budu komentovat dojmy ze stavby tohoto nového F3B modelu.

p1000479s

Moje Trenky; krásný letadlo, co?! (akorát ty futra to chtělo po 5 letech natřít, to počká, není všem dnům konec…)

První věc, kterou vždy udělám, když si domů dovezu nový model, zvážím jej. Je to zajímavá informace, která může ledacos napovědět. Např. obě poloviny křídel by měly vážit stejně, ušetří to pozdější dovažování, případně zatáčení modelu.

Váhy mých Trenek (jedná se o „prázdnou“ váhu bez jakýchkoliv úprav dílů)

  • Trup 296g (282g)
  • Zátěžová trubka 21g (17g)
  • Výškovka(skleněná) 83g (76g)
  • Spojka 125g (89g)
  • Levé křídlo 593g (600g)
  • Pravé křídlo 593 (594g)
  • Dohromady 1710g (1641g)

V závorce jsou uvedeny stejné váhy u mého Rudokněžníka (Ascot od Vaška Vojtíška). Byl to nejlehčí model, který jsem doposud měl (speciál dělaný pouze pro mne, skončil prodaný v HongKongu). Pro srovnání je třeba ovšem brát v úvahu i plochu křídla a následné plošné zatížení. Plocha modelu Tanga-62,12qdm. Plocha Ascota-64,10qdm. Ascot měl po kompletním dokončení 2093g. Prostým rozdílem prázdné a letové váhy u Ascota dojdeme k číslu 452g. Trenky by tedy mohly vycházet v letové váze někde kolem 2150g. Je to samozřejmě velice hrubý odhad, protože nevím kolik bude nutné dovážit na „rozumné“ těžiště atd. Příště se už pustíme do křídla.

10 comments to Zpátky do Trenek-začínáme

  • mihaeul

    parada!!! konecne novy web – tak uz jen postavit Trenyrky a bude to.
    Trenky TITANIUM hmmmmm……

  • Jupí, tak už WP jede. Tak ať se to tu hemží a hodně úspěchů s Tanguou 🙂

  • Čau Romane, gratulace k novýmu webu a samozřejmě i k novýmu éru. Ať se daří … Martin

  • juraj

    Ahoj.blahoželám k novej podobe webu. Zmena k lepšiemu je vždy veľmi príjemná vec. Tento web patrí dlhodobo k mojim najobľúbenejším stránkam, a to z hľadiska informácií, aj fotografií(za reklamu nie som platený:)). V poslednom čase (pár mesiacov dozadu), sa tu toho veľa nedialo, a tak som si myslel, že je týmto stránkam koniec, našťastie som sa mýlil. Prajem veľa chuti a elánu k ďalším skvelým článkom. S pozdravom Juraj

  • Děkuji všem za slova podpory. Vynasnažím se, aby Lomcovák přežil dalších deset let.

  • Krleš

    Červené trenýrky se mi moc líbí.(nejsem úchyl)
    Jinak, souhlas s Jurajem, taky jsem rád, že se na Lomcováku zase něco děje. Patří k mým oblíbeným. Pomohl mi na mém začátku nesoutěžního poletování F3X…
    Romane díky.

  • NePiNa

    Trup- 190 g
    Zátěžovka- 12 g
    Výškovka- 76 g
    Spojka – 95 g
    L křidlo 550g
    P křídlo- 550g
    Vše standart žádnej special – k tomu zátěž tak 30g do špice.Pro některé výrobce neslušná
    realita.

  • Teď si nejsem jistý o jakém letadle je řeč? Ty máš Tanga za 1473g (prázdná váha)?

  • NePiNa

    Asi tě zklamu – nemám Tanga,ale éro se oficielně neprodává možná po MS v Brně nicméně tak jednou týdně tyhle části převažuji – pokaždé na novém kusu.Křídlo jde udělat i za 520 g ,ale barva není pro fajnšmekry.Standart 4x betonové RDS, vztlaky jdou tak max. 65 stupňů serva do křídla jenom futaby a další libůstky pokrok se zastavit nedá.

  • Vůbec si mne nezklamal. Právě naopak. Udělal si mi radost, že nemám to stejné letadlo o skoro 250g těžší. Příště až budeš přidávat komentář ke článku o jabkách, tak se aspoň zmiň, že píšeš o melounech. Ať Ti ten pokrok lítá…