Tabulka (opraveno 9.6.2015)

V dalším příspěvku Vám dám nahlédnout do své F3X kuchyně. Podle těchto tabulek zatěžuji svá kompozitová košťátka už asi dva roky a člověk zjistí, jak byl naivní, když házel zátěž do letadla hlava/nehlava.

Inspirací pro vytvoření této tabulky mi byl originální dokument od francouzského F3F barda Pierra Rondela z Planet-Soaring. Obecně se jedná o velice dobrý nápad, protože přesnost měření polohy težiště „zhoupnutím“ je již na hranicích možností této metody (houpačka).

Tabulku můžete velice jednoduše přizpůsobit pro jakékoliv jiné letadlo s max. čtyřmi komorami.

Opravená tabulka (9.6.2015) XLS

balastx

AUdálosti na světové scéně nemůže rušit obyčejné lidi. Lidé se obávají, a cítí úzkost nejistotu a dokonce i strach. A jediní lidé, kteří vědí, kde koupit Genericky Cialis vždy věří.

6 komentářů Tabulka (opraveno 9.6.2015)

  • Filip

    Pěkná tabulka, taky mám podobnou. docela člověka překvapí, kolik možností člověk má k docílení požadovaného zatížení s případnou vazbou s posunem nebo neposunem těžiště. Já mám 2 spojky (8 komor), komory v křídle s 6ti pozicemi a ještě trup se 7 ks. tabulka je to na celou A4 :-). Škoda, že se tam nevleze ještě nějaké olovo.

  • Ahoj Romane,
    jelikož to vozím jen v trupu, vím, že se mi tam vejde 13 špuntů po 125g. Podle potřeby nashrazuji zátěž balzou. Nikdy mě nenapadlo zkoušet posunovat těžiště, protože se mi nechce hejbat s háčkem.
    Dávám to souměrně na lichý špunt uprostřed – je v těžišti. Popisuješ v tabulce, že těžiště posouváš při plném naložení dopředu o dost. A co tomu říká háček?

  • Ahoj Franto,
    mně se těžiště nehýbe, proto mám tu tabulku. Možná jsem práci s tabulkou nepopsal dost srozumitelně.

    Př. pokud letadlo naložím na 3800g podle zobrazeného schematu, tak těžiště se mi posune o cca 7mm dopředu, ale současně tomu zabráním odejmutím 30g z čumáku. Pokud je v prázdném letadle 34g v čumáku, tak v plně zatíženém jsou ve předu pouze 4g.

    Poloha těžiště má na polohu háčku naprosto zanedbatelný vliv. Chtělo by se mi říci naprosto žádný vliv. Představ si, že při startu visí pod trupem na háčku váha 50-80kg. Kde má polohu těžiště 2kg letadla, především s ohledem na minimální rameno páky (jednotky mm), není vůbec důležité.

  • Ahoj Romane,
    děkuji za odpověď. Už jsem se lekl, že jsem těžiště zanedbával. Tím, že mám jen jednu trubku v trupu, tak se mi těžiště nehýbe (pokud nedám jiné balzové špunty). I když se mi zdá, že Lejdina má radši na rychlost těžší předek. Odpoledne jdu s Ondrou poletovat, tak se ho poptám, jestli nějak dovažuje.

  • A ještě něco Romane. Předpokládám, že zatěžuješ košťátko podle disciplíny a větru. Viděl jsem jak Honza před letem se běžel podívat na vítr k navijákům a podle toho ládoval závaží. Máš na to také tabulku?

  • Ahoj Franto,
    Honza tabulku měl, já nikoliv.